Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring af bilag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeg sidder her og prøver at bogføre for anden gang siden virksomhedsstart. (2. periode) Håber nogen kan hjælpe mig med følgende problemstillinger: 1. Skal indtægtsbilaget bogføres den dag fakturaen udstedes til mine kunder eller den dag beløbet modtages? 2. Skal udgiftsbilaget bogføres den dag fakturaen er udstedt, på sidste indbetalingsdato eller den dag fakturaen betales? 3. Kan jeg bogføre en regning jeg har overset fra sidste periode i den nuværende periode? (Der er noget internet og telefon som kører via betalingsservice som jeg har overset) 4. Skal jeg lave en kassekladde for hver periode der begynder med "Bilag 1" eller skal jeg oprette en ny der fortsætter nummereringen hvor den sidste periode slap? Venlig hilsen Daniel Laflor
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29

Hej!

Det er fakturadatoen, der er afgørende, herunder især i forbindelse med momsregnskabet.

Indtægter:                                       Udgifter

Debet debitor/kredit varesalg             Debet varekøb/kredit kreditor

Indbetaling:                                      Udbetaling:

Debet bank/kredit debitor                  Debet kreditor/kredit bank

Ja......du kan godt bogføre en regning i ny periode........!

Du fortsætter bare nummeringen løbende, og også bogføringen. Går ud fra, at dit system selv finder

ud af at bogføre posterne i de rigtige perioder, selvom du bogfører flere perioder af gangen. 

Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:20
Tusind tak Peter. Det var en stor hjælp :) Venlig hilsen Daniel Laflor
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)