Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikker opbevaring af fortrolig data

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg har en voksende kundeportfølge og jeg har indtil nu opbevaret de login passwords m.m. jeg får oplyst fra mine kunder på min computer i mit hjem i et aflåst pengeskab (ej ikke helt) samt på en ekstern harddisk der opbevares aflåst og adskilt fra computeren.

Jeg kunne godt tænke mig en løsning, der var mere sikker, hermed mener jeg kryptering og synkroniseret lagring i skyen. Lidt ala dropbox bare SIKKERT og lovligt. Hvad gør I andre, når i opbevarer fortrolige oplysninger, dokumenter m.m. elektronisk? Det skal være en løsning der er tilgængelig/overkommeligt for en lille enkeltmandsvirksomhed.

Skal jeg evt. ud i CRM-system? Som jeg i øvrigt ikke helt ved hvad dækker over...Confused

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:
Hvad gør I andre, når i opbevarer fortrolige oplysninger, dokumenter m.m. elektronisk? Det skal være en løsning der er tilgængelig/overkommeligt for en lille enkeltmandsvirksomhed.

Til krypteret, sikker backup af dine filer, kunne tarsnap være en mulighed. Virker dog ikke på windows.

Se evt: https://www.tarsnap.com/

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Hasselager
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Et forslag til en simpel, kosteffektiv og praktisk brugbar løsning. Nu kender jeg ikke naturen af de data du ønsker at gemme, så om det er sikkert nok, må du selv vurdere.

- Køb dig en NAS (eksempelvis Synology DS415 Play)

- Køb 2-3 harddiske og sæt i, og sæt dem op som raid (databeskyttelse)

- Krypter diskene (et menuvalg i opsætningen).

- Køb et cloud abonnement hos CrashPlan eller evt. Amazon/Azure.

- Sæt diskstation til at replikere data ud til CrashPlan/Amazon/Azure.

Herefter ligger data altid både lokalt (krypteret) og i skyen. Løsningen kan i øvrigt bruges for alle virksomhedens dokumenter.

Mvh Jan

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I har godt opdaget det er opbevaring af kodeord og login oplysninger hun gerne vil opbevare, ikke?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 52
Fra  proudwing ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Til password organisering er vi flere som benytter os af KeePass (http://keepass.info/) - Selve filen som er stærk krypteret, og kan ligge på et remote site. Det kunne f.eks. være på ftp, dropbox, google drive eller intern server. Du kan også ligge filen lokalt på maskinen, men lidt uhensigtsmæssigt hvis din maskine bliver stjålet eller slettet osv.

Mvh
Andreas

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan din løsning er nok lige lovlig avanceret, jeg arbejder "på farten" med min bærbare computer, så jeg har ikke brug for alt for meget hardware.

Et program dedikeret til passwords ville løse en del af mine problemer og hvis filen krypteres, så er det vel gangbart at opbevare den på f.eks. Dropbox, hvis bare jeg selv har krypteringsnøglen lokalt.

Hvad hvis det også er andre typer "data" end lige passwords som jeg gerne vil beskytte, men opbevare i skyen. Kan man kryptere billeder, pdf'er, tekstdokument m.m. og herefter sende det til f.eks. Dropbox? Er kryptering en meget ressourcekrævende/tidskrævende arbejdsgang?

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:

Jan din løsning er nok lige lovlig avanceret, jeg arbejder "på farten" med min bærbare computer, så jeg har ikke brug for alt for meget hardware.

Et program dedikeret til passwords ville løse en del af mine problemer og hvis filen krypteres, så er det vel gangbart at opbevare den på f.eks. Dropbox, hvis bare jeg selv har krypteringsnøglen lokalt.

Hvad hvis det også er andre typer "data" end lige passwords som jeg gerne vil beskytte, men opbevare i skyen. Kan man kryptere billeder, pdf'er, tekstdokument m.m. og herefter sende det til f.eks. Dropbox? Er kryptering en meget ressourcekrævende/tidskrævende arbejdsgang?

God sikkerhed er tidskrævende ja.

Hvis du vil kryptere filer lokalt før du uploader dem til fx. dropbox, kan du kigge på PGP: https://da.wikipedia.org/wiki/Pretty_Good_Privacy

Tarsnap, som jeg nævnte tidligere, håndterer både krypteringen og upload til skyen (Amazon)

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Powerhosting:
Tarsnap, som jeg nævnte tidligere, håndterer både krypteringen og upload til skyen (Amazon)

Virker ikke i Windows, rigtig forstået? Jeg har Windows...

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:

Powerhosting:
Tarsnap, som jeg nævnte tidligere, håndterer både krypteringen og upload til skyen (Amazon)

Virker ikke i Windows, rigtig forstået? Jeg har Windows...

korrekt. Ihvertfald ikke native: https://www.tarsnap.com/faq.html#tarsnap-windows

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)