Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transportbranchen???

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Er her nogen med erfaring, inden for kurérkørsel? (3.500 kg. varevogn) Idag har jeg et vikarbureau, hvor jeg alene servicerer en fast kundekreds, men nu skal der ske noget nyt. Jeg har erfaring med distributionskørsel. Mit spørgsmål, er faktisk mest, hvordan jeg kommer i gang. Hermed mener jeg, hvor finder jeg kunderne osv. Erfaringer udbedes...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:48

Se dette emne følger jeg lige med i. er dog også meget interesseret i at høre om din vikar virksomhed, hvis du skulle få lyst til at uddybe det lidt

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

Det kan jeg hurtigt uddybe. Jeg kører på 5. år, med at leje mig selv ud. I starten var det kun til landmænd, idet jeg er uddannet driftsleder inden for landbrug. Men nu er det blevet mere og mere industri, håndværkere, vognmænd, maskinstationer og entrepenører, som udgør kundekredsen. Bla, fordi, de aldrig stiller spørgsmål ved timelønnen. I de første par år, havde jeg 2 mand ansat. Men efterhånden, blev de trætte af de meget skiftende arbejdstider, samt at det måske var lidt noget "lortearbejde" ind imellem. Derfor gik jeg væk fra landbrugskunder, og begyndte at koncentrere mig mere om de andre ting alene.

Men nu skal der som sagt ske noget andet.

Derfor, var jeg meget interesseret i at høre, erfaringer fra andre. Hvor stor startkapital, skal man regne med osv? Og er der nogen herinde, som kunne bruge en reel samarbejdspartner?

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:28

Byggi

Hvad vil du vide?

Med hensyn til egenkapital er det ikke det store - Du skal bruge en bil (Men den kan laeises for nogle tusind om måneden med en udbetaling på 60.000) og evt lidt edbudstyr til bilen (Herunder navigation )

Det du skal bruge kapital til er primært til din løn i det tidsrum fra du starter og til den første afregning går ind

Og det er vist meget normalt med løbende månede + 30 Dag - Og Jo vi er enige det er laterlit lang tid *GG*

Men det er faktisk det du skal bruge

Også noget kørsel - Og det er bare at ringe til nogle kurerfirmaer og spørge hvad de kan tilbyde dig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03

Hej!

Hvad med diverse tilladelser?

Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 20:19

Peter

Hvilke tilladelser?

Da det er bil under 3500 kg tiladt total vægt er der ikke nødvendigt med vognmandstilladelse

Farligt gods er udemærket at have - Men intet krav (Der er så bare 0.01 % Ture du må sige nej til)

Og Hvis du tænker på sådan noget som SLV (Statens lufthavns Væsen) Har de fleste firmaer den - Og den kan man så køre på ved at lave en samarbejdsaftale med firmaet og fremvis en ren straffe atest osv - Ellers kan man tage den det tager en lørdag og koster Ca 1400 kr inklusiv forplejning)

Ellers kan jeg ikke komme på hvilke tilladelser der kan komme på tale

Men jeg kom lige i tanke om at der er en række forsikringer der jo skal betales - Det koster typisk omkring 30.000 Kr

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

Hvilke forsikringer skal man have, ud over en bilforsikring, samt en godsforsikring af en eller anden art?

Jeg siger tak for besvarelserne, og så vil jeg begynde at kime nogle firmaer ned. Jeg bor i Himmerland. Nogen forslag til, hvilke firmaer man skal starte med at kontakte??

Sidst men ikke mindst, er der nogen, der har en eller anden idé om hvad man kan forvente sig af idntjening på sådan noget? Jeg ved godt, at det varierer meget, men sådan ca. Det skal lige siges, at jeg er fuldstændig ligeglad med at tage ved...

Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 22:43

Du skal bruge

Kasko og ansvar

Samt fragtføre ansvar

Og erhvervs og produkt ansvar

Men kontakt TVM forsikring der er de billigst i DK - De sender dig nok videre til First brokers som er asurandøre - Men start med at få loget nogle priser ud af TVM (Syntes jeg)

Men alt i alt skal du være meget ops på at få tegnet de rigtige forsikringer - Det er en jongle

Jeg kender ikke rigtigt nogle firmaer i Himmerland Eller der oppe af - Men søg lidt rundt så finder du nok et par 200 *SG*

Men hold dig fra Onc - De Betaler vist nok ikke rigtigt noget for det du køre aligevel (Bare hvad jeg har hørt)

Indtjæningen - Uanset hvordan du vender og drejer det skal du Omsætte for min 40.000,00 Kr

Alt efter dit udgiftsnivau - Hvis du har en bil der er betalt kan du jo nøjes med mindre

Men det er ikke urealistisk at tjæne over 40 hvis du klør på - Men jeg vil mene at det bliver svært at få til at løbe rundt for mindre

Og hvis du kan har du jo bare et støre overskud... 

Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 22:45

Men Pas på - Det er en loden branche hvor der er MANGE om budet

Og hvor folk tager røven på dig hvis de ser en mulighed for det

Alt begyndelse er svær - Men det er ikke ret meget der er umuligt

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59

Jeg siger mange tak!

Det anede mig nemlig nok, at der var nogle faldgruber. Men jeg må jo bare se, at få kontaktet nogle firmaer. Det der tiltaler mig mest, er distributionskørsel, eller kurér. Så må jeg jo se, om det er noget der er penge i!

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)