Dette er mit første indlæg på Amino. Jeg vil derfor forholde mig ydmyg. ( Og udelade overdrevent intellektuelle, fagorienterede vendinger).
Må jeg spørge hvad dit fag er? Siden du har måttet vælge at udelade disse fagorienterede vendinger vi andre er for dumme til at forstå?
Amino er blevet en gedigent elitær samling fora, for kommende/nuværende/tidligere ledere , Adm.Dir'er og dem der gerne ville være det.
Dem der er nye inden for iværksætteri og har modet og drivkraften endnu, er ikke rigtig med...
Det synes jeg absolut ikke - Tværtimod synes jeg egentlig, at der er en overvægt af nye og at der godt kunne være endnu flere "gamle" - Det er jo dem vi andre kan tage ved lære af.
Og så den der "og dem der gerne vil være det" - Altså dem der gerne vil være adm. direktører?? Altså undskyld mig, men kan ikke se hvad der er galt med det? For at blive adm. drektør for en større virksomhed skal man da have en stor portion erfaring og viden omkring en masse ting.. Og hele tiden udvikle virksomheden, komme med nye ideer.. Hvorfor kan du ikke lære ligeså meget af dem som du kan af de andre? Du mener ikke de har samme drive? Hvis ikke de havde det, havde de vel aldrig kommet til at bestride deres stillinger?
Hvad er der blevet af den iværksætterånd som hærgede i, de veluddannede ved, i hvilket årti.
Det er ikke længere de færreste beskåret at tage en cand.merc. eller lignende. Men jeg må som påtaget udenforstående undre mig over den manglende øjenhøjde i jeres dialoger. Hvor er øjenhøjden? Hvor er dét at holde sig til en tråd i mere end 5 indlæg? Hvor er dét at dyrke fremdriften og interessen istedet for individuelle faglige frustrationer blevet af ?
Jeg vil godt give dig ret i, at mange indlæg ikke "holder tråden" hele vejen igennem og ofte bliver det noget med, at 2 personer diskuterer 10 indlæg efter... Men det er da med til at gøre det sjovt at læse og i disse diskutioner får man to meninger om samme sag, hvilket også er med til at give større viden - og hvis der ikke er flere der holder sig til den oprindelige tråd i indlægget, er det vel fordi der ikke er mere at sige om den sag.
Der er mange iværksættere som sidder med en rigtig god idé her. Omend den måtte være noget banal. Ikke desto mindre, er der ikke forskel på en lille idé og en stor. Forskellen er sgu at få gjort noget ved det. Og jeg tror... At hvis vi alle skulle benytte trådene til at lufte vor egne frustrationer... Så ville ingen få en konstruktiv hjælp. Hjælp nu hinanden istedet for at fokusere på forhindringerne.
Hvis du tænker på de indlæg hvor nogen skriver "hvad skal jeg gøre ved min hjemmeside" og de her efter bliver haglet ned.. Så er det da netop kritikken der gavner. Vi skrev en gang sådan et indlæg og jeg fik rigtig meget ud af det.. Ros kan jeg få ved alle venner og familie - Her kan jeg få kritik, som giver mig et indblik i, hvad vores kunder og andre udefra vil synes om vores forretning.
For Danmark glemmer guldet på bunden, som i virkeligheden sidder med lysten, men bliver holdt nede af det mindreværd som skabes i deres hoveder af at læse indlæg på denne side som i virkeligheden er utroligt velment.
Hvis jeg ringer til min mor og siger om ikke jeg skal starte en børnetøjs forretning - vil hun sige, ihh jo, god ide!
Hvis jeg går på amino, vil en masse fortælle mig om de faldgruber der findes, hvor hård konkurrencen er på børnetøj osv.
Og det er da fedt - Her får jeg sandheden afvide!
Hvis amino forvandler sig til en rygklapper-fabrik, gider jeg helt ærligt ikke skrive med her inde længere!
Hvis du er så meget imod aminos indlæg forstår jeg ikke hvorfor du har gidet læse dem så længe?
Og du skriver, at dette er dit første indlæg - Hvis du har læst med så længe, hvorfor så ikke selv give et bidrag ind imellem til en god debat?