Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Div. spørgsmål i forhold til start af enkeltmands virksomhed til software salg

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Nu snakker vi om risiko i tilfælde af softwaren/produktet påfører en kunde et tab, hvorved selskabet/virksomheden bliver erstatningsansvarlig.

Vi snakker vel også lidt om, hvordan man kan minimere risici og optimere indtjening? Jeg vil bestemt mene, at han skal beholde rettighederne selv eller i sit emv og lade sit kapitalselskab sælge softwaren. Kan man ikke det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04

Enig med Jesper i at han, hvis han ejer den privat vil være den som hæfter ultimativt - men som jeg læser trådstarter, så er det næppe en stor risiko OG han vil jo ikke have omkostninger (advokat ikke engang) og skal han stifte selskab, så vil han jo som minimum have omk til lovpligtig arbejdsskadeforsikring som kan koste ham op mod 2000 OG formentlig en omkostning på noget lignende samlet til erhvervskonto i bank og mon årsrapport og selskabsselvangivelse ikke også er en omkostning

Først og fremmest synes jeg, at produktet/software skal være gennemtestet så det ikke kan lave skader på hardware (kender ikke software der kan det i det hele taget) og testet mod de kendte systemer som windows 7, 8 og 10 samt på Mac, så det heller ikke crasher de systemer. Har man gjort det, og skriver det er testet på de systemer, så vil jeg mene faren er begrænset og så kan man jo kombinere med en tekst om, at installation er på brugerens risiko - men jeg tror nu ikke jeg turde installere softwaren hvis det virkede som om, nu gjorde jeg noget farligt for min maskine

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:05

Jørgen Kirkegaard:

Jesper_nl:
Nu snakker vi om risiko i tilfælde af softwaren/produktet påfører en kunde et tab, hvorved selskabet/virksomheden bliver erstatningsansvarlig.

Vi snakker vel også lidt om, hvordan man kan minimere risici og optimere indtjening? Jeg vil bestemt mene, at han skal beholde rettighederne selv eller i sit emv og lade sit kapitalselskab sælge softwaren. Kan man ikke det?

Det tror jeg umiddelbart sagtens man kan gøre. Men...(sådan et kommer jo altid)

Kapitalselskabet bliver jeg umiddelbart ikke andet end et mellemled, som køber et produkt der videresælges. I forhold til risikoen så vil den ultimative sælger jo stadig være ansvarlig for det produkt han "reelt" sælger.
Går selskabet konkurs som følge af et stort krav vil den som forfølger kravet næppe stoppe ved konkursboet men i stedet kigge videre ud på den som i virkeligheden sælger produktet.

Rent praktisk kan det godt være at problematikken aldrig bliver aktuel, men for de få som bliver ramt af et meget stort krav tror jeg der er rart at have enten begrænset hæftelse eller forsikringsdækning.
Tilmeldt 17. Jan 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:36

Det skal lige slås fast at jeg jo selvfølgelig ikke har lavet noget software som bevist smadrer folks computere :-) Men det jeg tænker er jo netop, at i og med at mit software ikke kommer til at koste andet end et beskedent beløb, så vil al indtjening jo hurtigt kunne mistes, hvis en eller anden, på meget mystisk vis, fik smadret, lad os sige en macbook, pga mit software. Jeg kan ikke selv se hvordan det overhovedet skulle kunne lade sig gøre af nogen art, men skulle det ske og det kunne bevises at det var pga. mit software (hvilket jeg antager er et krav, for at jeg kan drages til ansvar), så kan jeg jo hurtigt komme til at få negativ på kontoen, hvis i kan følge mig, når produktet ikke koster mere end det gør. 

Jeg har allerede en guide til hvordan man bruger mit system. Kan jeg ikke bare sige, at bruger man ikke softwaren, som anvist, så vil jeg ikke drages til ansvar for, hvis det skulle ødelægge ens hardware ?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:40

Da9L:
Kan jeg ikke bare sige, at bruger man ikke softwaren, som anvist, så vil jeg ikke drages til ansvar for, hvis det skulle ødelægge ens hardware ?
Efter min mening, jo! Men hvorfor overhovedet nævne det? Er der en nævneværdi risiko for det? Bare klø på, jeg ville ikke betænke mig.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)