Jeg har en fast kunde jeg arbejder for. Først i måneden udskriver jeg normalt en faktura for det arbejde jeg har udført måneden før. Nu er jeg i tvivl om hvordan jeg klarer dette i forbindelse med årsskiftet.
Det drejer sig om arbejde udført i december 2007. Fakturaen udformes i dag (4/1-2008). Skal den med i 2007 eller 2008 regnskabet?
Jeg bruger Summa Summarum så rent teknisk kan jeg ikke umiddelbart få lov til at bogføre fakturaen så den kommer med i 2007. Men hvad er korrekt.
Iøvrigt TAK for alle de brugbare spørgsmål og svar omkring årsskiftet i øvrigt.
Tak for svar. Jeg vil tage den med i 2007 regnskabet. MEN....
Betyder det at jeg ikke kan bruge summa Summarum til at udskrive fakturanen med?
Jeg udskriver normalt mine fakturaer med debitormodulet. Det kræver dog at jeg kan "bogføre via fakturaen". Ved at bogføre manuelt som efterpostering mister jeg denne faktura i overblikker over kunden. Er der ikke en anden vej frem?
Jeg læste lige dit svar igen. Betyder det i virkeligheden at jeg kan lave fakuraen "som jeg plejer" i regnskabet for 2008. Men for at få mine tilgodehavender til at passe i 2007 efterposterer jeg et varesalg til den kunde, der er udestående som betaling i 2007?