Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Richard Branson, Virgin og Network Marketing

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

> Forstå mig ret - pointen er, at der er nogle, som lige gyldigt hvor mange drag de får over nakken, så popper de altid op et eller andet sted igen.

Jeg forstod godt din pointe, og det er den jeg er uenig i. De herre du nævner er nogle usædvanligt stygge typer - at de rejser sig fra asken efter en straf er i mine øjne ret ligegyldigt, når de som Martin siger, ikke har udvist nogen form for forståelse eler anger for de handlinger de har lavet. De har ganske enkelt ikke forstået, at deres handlinger er uacceptable i vores samfund og derfor ser jeg dem ikke som særlig gode rollemodeller.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:16
Dato: 2/21/2006 4:07:25 PM Forfatter: Krabsen

Men der ser vi så forskellige på tingene - for når man som forbryder har taget sin straf, så er man i mine øjne IKKE længere en forbryder.

Hvor går grænsen ellers...!?
Hvis man får en parkeringsbøde, hastighedsoverskridelsesbøde eller togkontrolafgift - er man så også en forbryder...!?

Godt så. Jeg ved ikke om du har børn, men lad os nu lege du har en datter på 4 år. Hvis du fandt en rigtig rar mand der ville passe hende gratis og du fik at vide at han havde siddet 12 år i fængsel for pædofili, ville du så lade ham passe hende?

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:38

Jeg ville i hvert fald ikke lade hverken Thorsen eller Riskær passe kaffekassen :-)

Den oprindelige diskussion om kendte erhvervsfolk og MLM er egentlig lidt afsporet. For Branson og Trump sidder vel som udgangspunkt i selskaberne bag - ikke i "strukturen" eller hvad det nu er, MLM-folket kalder dem, der løber rundt og viser kosmetikken frem. Og der taler regnskaberne jo sit tydelige sprog. Der er rigtigt mange af selskaberne, der er ret gode til at tjene penge. Spørgsmålet er vel, om Branson ville sige ja tak, hvis man tilbød ham en Virgin Cosmetics start pakke ??
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:41

Man kan heller ikke overlade noget som helst til jer drenge, uden det løber helt af sporet! haha!

Var lige omkring dagplejen efter den yngste - og så lige en tur nede at handle og hygge med et par sjusser (Coca Cola) - knægten og jeg har herre-dag, begge tøser (mor og søster) hhv. arbejder sent og er til gymnastik med svigerinden.

I den korte tid jeg lige var borte fra Amino.dk er hele min ellers udmærket pointe med Branson og Network Marketing smurt ind i såvel Thorsen, Risskær og pædofili! 

Mit bidrag til det spor, indlægget nu er drejet ind på: Thorsen er da en herlig lille mand, som jeg på alle mulige måder holder af - jeg kender ham ikke personligt og forholder mig ikke til hans forbrydelse udi i dokumentfalsk sammen med Trads - MEN - han er da en utrolig karismatisk herre. Både hans show med journalister før han blev kastet bag tremmer og hans efterfølgende release-party viser da en vis form for humor.

Risskær var mit helt store idol da jeg var dreng - dengang da han var fremme i skoene og med egen flyver. Så sent som for så ikke så lang tid siden, sagde en gammel ven af familien til mig: "Ja, ham Risbanditten var ham du sådan så op til. Du ville være den næste Riskær!" - og så grinede han.

Men for nu lige at lægge låg på den lidt fjollede dialog der er kørt frem og tilbage: Risskær og Thorsen har hver især gjort sig skyldige i nogle narrestreger med samme fortegn: Økonomisk kriminalitet. Hvorvidt det er værre end andre typer kriminalitet skal jeg ikke gøre mig til dommer for - men skattesvig - altså det "at man lige glemte" at oplyse en indtægt eller to - er i min logiske verden knap så skrapt, som når eks. Trads og Thorsen forfalsker underskrifter for at få del i mange hundrede millioner kroner.

Prøv nu lige, d´herrer, ikke at køre for meget af sporet.

Donald Trump nævnes også som "ikke en af guds bedste børn": Jeg har en fornemmelse af - og ser jo - at man umuligt kan nå Donald Trump højder uden at lave nogle bandit-streger. Ser vi på danske selskaber er der jo ingen af dem der kan se sig fri for - nu og da - at være fedtet ind i bestikkelses-sager og deslige. De operere jo ofte på markeder hvor det er en del af spillet.

Vores egen super-entrepreneur, Lars Larsen, kan sikkert også ryste nogle underholdende historier ud af ærmet, som ikke var med i hans reklame-stunt, da han trykte sin selvbiografi og gav den gratis væk til alle i Danmark.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:46

Skulle bare lige teste den funktion hvor jeg kan se I andre har uddrag eller citater fra andre indlæg, markeret med en orange-agtig-hudfarve-farve... vidste ikke lige hvordan den funkede... og det ser ikke ud til at fungere... how do you do? Kopiere I tekst eller hva´ hulen gør i?

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:54
Dato: 2/21/2006 4:16:20 PM Forfatter: Martin Thorborg

Men der ser vi så forskellige på tingene - for når man som forbryder har taget sin straf, så er man i mine øjne IKKE længere en forbryder.

Hvis man får en parkeringsbøde, hastighedsoverskridelsesbøde eller togkontrolafgift - er man så også en forbryder...!?

Godt så. Jeg ved ikke om du har børn, men lad os nu lege du har en datter på 4 år. Hvis du fandt en rigtig rar mand der ville passe hende gratis og du fik at vide at han havde siddet 12 år i fængsel for pædofili, ville du så lade ham passe hende? Dbh Martin

Det er så undtagelsen fra reglen, - for der er man jo netop frakendt på livstid at have med børn at gøre, SELV OM man har udstået sin ubetingede eller betingede fængselstraf.

Men du svarede IKKE på følgende:

Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:27
Dato: 2/21/2006 6:53:52 PM Forfatter: Krabsen

Godt så. Jeg ved ikke om du har børn, men lad os nu lege du har en datter på 4 år. Hvis du fandt en rigtig rar mand der ville passe hende gratis og du fik at vide at han havde siddet 12 år i fængsel for pædofili, ville du så lade ham passe hende? Dbh Martin

Det er så undtagelsen fra reglen, - for der er man jo netop frakendt på livstid at have med børn at gøre, SELV OM man har udstået sin ubetingede eller betingede fængselstraf.

Ja, man er jo i hvert fald ikke forbryder, hvis man får en togkontrolafgift, for det er per definition slet ikke kriminelt.

Men sådan helt principelt. Selvom man har udstået sin straf, har man jo stadig begået en forbrydelse. Straffen er jo ikke en slags betaling for det, man har gjort. Det ville nemlig betyde, at et menneskeliv i Danmark koster omkring 12 år. Og det giver jo ikke rigtigt mening.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 20:24
Hej Lasse,

Indledningsvis, synes jeg lige du skal vide, at jeg synes du gør et godt stykke arbejde, i en sober tone, for at skabe noget konstruktivt omkring MLM-debatten.

Jeg har før været aktiv i MLM med Herbalife i ScandiConsult. Det gik også godt i en periode. Jeg kvittede mit fuldtidsjob, og gik Full-time. Det var en fed fornemmelse og jeg følte jeg gjorde det rigtige.

Jeg havde godt gang i min forretning. Var nået i niveau, hvor gennemsnittet ikke når på 7-8 måneder. Min royalty steg, og jeg kunne se at der var noget der virkede. Der "gik sport" i min forretning. Min upline, og 2.upline, kunne godt se det gik godt i min forretning, for de havde selv været med til at "pitche" den op, naturligvis.

Jeg markedsførte mig meget massivt i 3-4 måneder, for den royalty + kundeindtægt jeg havde. Det var jo pitchen. Jeg lærte meget af det. Også at selv om man har et godt hoved, kan man "lade rive sig med" af den gode stemning.

Der hvor det knækker for mig, er når der hver gang, og til hver møde, bliver pichet på rekruttering af venner, familie, naboet mm. Jeg kunne jo godt se, at min forretning faktisk var bygget som "luftkasteller"  Pengene ligger jo i royaltyen, det skulle jeg ikke være medlem af Mensa, for at kunne se. Derfor blev det også kardinalpunkt i min forretning. Det er her, jeg tror mange brænder nallerne.

Jeg tror MLM er kommet for at blive, Men... - jeg tror der skal laves gevaldigt om på den måde man opbygger forretninger på, og driver denne videre. Hvis der ikke bliver det, vil mange fortsat have en dårlig opfattelse af MLM branchen.

Jeg kunne godt se at MLM fungerede, men jeg synes ikke om måden man driver forretninger på. Jeg har tidligere skrevet at jeg har taget metoder og redskaber med fra MLM, fordi nogle er enkle og gode. Men moralsk, er der mange principper jeg ikke kan accepterer. Jeg hader janteloven, og den eksisterer heller ikke i MLM-branchen, men der er forskel på jantelov og moral.

Mit indlæg skal ikke tolkes som: jeg prøvede, det gik ikke, MLM virker ikke. For det gør det. Bare ikke for mig.

Måske du kan følge nogle af de punkter jeg kommer med? - og hvad mener du selv om disse?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:12
Dato: 2/21/2006 6:53:52 PM Forfatter: Krabsen

Den debat er kørt for langt ud. Vi har forskelligt menneskesyn og det er helt fint. Jeg er hammer ligeglad med om folk har siddet i spjældet, jeg tager altid en vurdering selv. Fordi en person har udstået sin straf, vurderer jeg selv om jeg tror på personen eller ej. Hvis en person gentagne gang laver kriminalitet og gentagne gange bliver straffet, så stoler jeg ikke på den person, alt andet vil være naivt. Men hvis en person har dummet sig een gang og angerer det, så kan jeg sagtens leve med det.
Men igen, vi er forskellige og det er fint med mig.
Over and out.

Dbh Martin

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:40

Dato: 2/21/2006 3:20:12 PM Forfatter: Mikkel deMib

> Men folk som fx Klaus Riskær Petersen og Kurt Thorsen - som alle elsker at hade - de starter også det ene firma op efter det andet - og får succes - fx Cybercity m.fl.

Ja, jeg synes måske heller ikke ligefrem de to herrer er specielt gode eksempler. I hvert fald vil jeg sige, at hvis vi skal bruge dem som referencer så har jeg også nogle narko-handler venner som bør tages med i betragtning - de tjener også rigtig godt, har en skide-god forretning, og ingen af dem er, modsat de to ovenstående herre, dømt for deres aktiviteter endnu. Jeg vil gå så langt at påstå at mine narko-handler venner har skadet langt færre mennesker med deres ''forretning'' end de to nævnte ''forbrydere'' :)
At være god til at tjene penge alene, synes jeg ikke er nogen særlig god målestok eller noget der kan bruges som udgangspunkt eller inspiration for os andre. Masser af mennesker tjener penge på ulovlige eller stærkt umoralske aktiviteter (f.eks. grov udnyttelse af børnearbejdere i dele af verden hvor det teknisk set ikke er forbudt) og sådanne typer vil jeg meget nødigt ligge til grund for en strategisk forretningsmæssig debat.

Det er en fin holdning at have til narkohandlere og den vil jeg prøve at forklare til min søster som mistede sin søn for et halt år siden grundet narko. Jeg synes det er fantastik at du kan sidde her og skrive at du har narkohandlervenner!!!!!!!!!!!!!! Er der da ikke snart nogen der genemskuer dig!
Side 3 ud af 4 (39 indlæg)