Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Richard Branson, Virgin og Network Marketing

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har uden tvivl hørt om selskabet "VIRGIN" og milliardæren, Richard Branson?!

Richard er en af verdens dygtigste til at bygge relationer og mærkevarer. Han har gennem mere end 30 år bygget Virgin op til at blive et af verdens mest kendte selskaber og brands i verdenen.

For et par år siden udvidede Richard Branson sit Virgin koncept med endnu et selskab: Virgin Cosmetics. Det er et Network Marketing (MLM) selskab der distribuere smykker og kosmetik.

Når en af verdens dygtigste indenfor brandbuilding våger sit brand i sammenhæng med Network Marketing - er det så ikke på tide at tage branchen seriøst? ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:11
Så må de mange flere brands som vælger IKKE at bruge MLM vel være et lige så godt argument for det modstte :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:16
Branson er bestemt dygtig og der er ingen tvivl om at MLM gjort på den rigtige måde er en super effektiv måde at drive virksomhed på.
Og jeg er glad for at der efterhånden begynder at ske lidt positivt i MLM tråden, hold fanen højt og ignorer dem der ikke tror på det.

Dbh Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:38

Den gode Branson har sikkert sat midt mellem en flok skønne kvinder af yngre årgang, som snakkede kosmetik, da han fik ideen

I mine øjne gør Branson noget som få andre af de MLM firmaer vi normalt diskutterer gør. Han bruger et branded produkt i sin MLM forretning. For mig er langt de fleste af de MLM produkter jeg har hørt om mere eller mindre noname produkter. Man kan få 1000 forskellige slags aloe vera cremer/drikkegel/etc., men jeg kan ikke nævne navnet/varemærket på bare ét af dem. Hvis én anbefalede mig at bruge aloe vera creme ville jeg ikke have specielle præferencer.

Richard Branson vil ikke bare sælge kosmetik, nej, han vil sælge Virgin kosmetik. Folk skal ikke bare efterspørge kosmetik, men Virgin kosmetik. Han vil bruge MLM til at skabe præferencer til netop sit mærke, Virgin.

Jeg har aldrig rigtig forstået hvad aloe vera kan gøre for mig, og slet ikke det der underlige drikke-stads som forhandlerne forguder. Sådan er der sikkert også mange andre der har det. Derfor ligger der en opgave for en forhandler i at fortælle mig og ligesindede hvorfor drikke-aloe vera er godt for mig, inden jeg eventuelt begynder at bruge det. Med Bransons kosmetik er det lidt anderledes. Det er noget kvinder bruger i større mængder i forvejen, så potentielle købere skal "blot" overtales til at prøve et nyt mærke. Behovet er der allerede, og det er dagligt et naturligt samtaleemne for hans målgruppe.

Det er da helt sikkert interessant at et så kendt brand går MLM vejen, for det havde nok ikke været noget problem at få produkterne ind i nogle butikker...

mvh Carsten

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:56

Martin Thorborg - du er en guttermand - vi prøver at ignorere DeBib så godt vi kan.  ;-)

Pudsigt at I lige nævner erhvervsmanden Richard Branson.

ACN har også lige indledt et samarbejde med erhvervsmanden og multimilliardæren Donald Trump - USA''s svar på Danmark''s Lars Larsen.

Han lægger sit gode navn og rygte til ACN og Network Marketing.

Alle repræsentanter har lige fået det på e-mail, så det er ikke kommet på ACN''s hjemmeside endnu.

ACN and Donald Trump

“ACN is a great company. I am excited to be working with ACN and all the Independent Representatives.”

Donald J. Trump
Chairman & President
The Trump Organization

During this exciting time, please use the following statement to clarify his endorsement for those in your organization:

Donald Trump has agreed to endorse and promote ACN and our vision. He will be featured in a variety of print and video media over the coming months, all designed to help you build your ACN business. In addition, Mr. Trump will be speaking at select upcoming ACN International Training Events.  

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:03
Nu er Trump ikke lige guds bedste barn, men penge kan han da finde ud af at tjene.
Det er ikke for at slå Mikkel oven i hovedet, han har bestemt nogle pointer i de fleste indlæg. Men der er plads på Amino til folk der tænker anerledes, så længe de opfører sig rimeligt.

Dbh Martin
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:12

Nu er jeg ikke religiøs (ateist) - men er alle børn ikke lige ifølge Gud...!?

Spøg til side - lad være med at svare.

Jeg har hørt, at Donald Trump er gået fallit nogle gang - men er startet forfra igen hver gang.

Nu er han så mangemilliardær - så JA - han kan tjene penge.

Følgende er måske en uheldig sammenligning, for begge er blevet dømt for svindel og har været i fængsel:

Men folk som fx Klaus Riskær Petersen og Kurt Thorsen - som alle elsker at hade - de starter også det ene firma op efter det andet - og får succes - fx Cybercity m.fl.

Dem kan man da kalde iværksættere...!?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:13

Min pointe i referencen til Branson synes at virke: Der er jo ligefrem en forståelse for MLM, når bare en kendt erhvervsmand er involveret ;-)

Interessant ;-)

Og Carsten, du har ret i at det giver en god effekt at brande et i forvejen superbrand videre med Network Marketing. Dog kan jeg ikke følge det du skriver i relation til Aloe Vera, omend jeg respektere din holdning, for det er da ganske rigtigt at der netop på det marked ikke er nogen der har branded sig endnu... set med brandbuilding øjne.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:15
Dato: 2/21/2006 3:11:48 PM Forfatter: Krabsen

Nu er jeg ikke religiøs (ateist) - men er alle børn ikke lige ifølge Gud...!?

Spøg til side - lad være med at svare.
Jeg har hørt, at Donald Trump er gået fallit nogle gang - men er startet forfra igen hver gang.
Nu er han så mangemilliardær - så JA - han kan tjene penge.
Følgende er måske en uheldig sammenligning, for begge er blevet dømt for svindel og har været i fængsel:
Men folk som fx Klaus Riskær Petersen og Kurt Thorsen - som alle elsker at hade - de starter også det ene firma op efter det andet - og får succes - fx Cybercity m.fl.
Dem kan man da kalde iværksættere...!?

Ja det er en meget uheldig sammenligning, da de begge er dømte kriminelle og bestemt ikke er guds bedste børn. Men hvis vi skal ud af den tangent, er der sikkert også en del bankrøvere der har tjent penge i det lange løb, men det gør dem ikke til gode mennesker og eksempler.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:20

> Men folk som fx Klaus Riskær Petersen og Kurt Thorsen - som alle elsker at hade - de starter også det ene firma op efter det andet - og får succes - fx Cybercity m.fl.

Ja, jeg synes måske heller ikke ligefrem de to herrer er specielt gode eksempler. I hvert fald vil jeg sige, at hvis vi skal bruge dem som referencer så har jeg også nogle narko-handler venner som bør tages med i betragtning - de tjener også rigtig godt, har en skide-god forretning, og ingen af dem er, modsat de to ovenstående herre, dømt for deres aktiviteter endnu. Jeg vil gå så langt at påstå at mine narko-handler venner har skadet langt færre mennesker med deres "forretning" end de to nævnte "forbrydere" :)

At være god til at tjene penge alene, synes jeg ikke er nogen særlig god målestok eller noget der kan bruges som udgangspunkt eller inspiration for os andre. Masser af mennesker tjener penge på ulovlige eller stærkt umoralske aktiviteter (f.eks. grov udnyttelse af børnearbejdere i dele af verden hvor det teknisk set ikke er forbudt) og sådanne typer vil jeg meget nødigt ligge til grund for en strategisk forretningsmæssig debat.
Side 1 ud af 4 (39 indlæg)