Jeg håber, at I endnu engang, vil bære over med min uvidenhed indenfor dette felt...
Kan nogen forklare mig hvordan det kan være, at når jeg bruger søgeordet "coaching" på Yahoo Danmark, så kommer min hjemmeside frem allerede på side 2, men når jeg bruger samme søgeord på Google, - sider fra Danmark, - så kan jeg ikke finde min hjemmeside nogen steder!
For mig er det stor mystik. Er der nogen der har en forklaring?
For mig er det stor mystik. Er der nogen der har en forklaring?
Hvis du skulle stille en prioriteret liste op over de mest interessante kæreste-emner i din omgangskreds og din veninde gjorde det samme, ville listen så være ens? Nej, ligesom Yahoo og Google ligger I vægt på forskellige ting og ligesom Yahoo og Google kender I ikke de samme muligheder.
Hvem der så vægter hvad og hvorfor, er jo kernen indenfor SEO :)
Det er fordi googles metrikker er forskellige fra dem yahoo bruger. Hvad de hver især bruger kan man kun gisne om - de har ingen motivation for at offentliggøre det.
I stedet for at beskæftige dig med småting og "fusk" der gør at du kan komme højere op i rækkerne hurtigt, vil jeg anbefale dig at lave noget unikt og spændende indhold. Så skal du nok komme højt op på resultatsiderne i løbet af noget tid. Det er trodsalt sådan nogle sider søgemaskineteknikerne tjener deres penge på at deres metrikker skal genkende ;-)
Det råd er helt gratis, og virker, efter min erfaring, i det lange løb bedre end hvad nogen dyr SEO-mand kan komme med.
Tak for hurtigt svar, og så endda i et sprog jeg kan forstå
Og du har ret, min liste over kæreste emner ville ikke være magen til min venindes liste. Men jeg er siker på, at der ville være nogle gengangere Der er helt sikkert nogle maskuline kvaliteter, som de fleste ville sætte pris på. Kan det passe Yahoo og Google, ligger så langt fra hinanden i "smag" og præferencer?
> Kan det passe Yahoo og Google, ligger så langt fra hinanden i "smag" og præferencer?
Med de millioner af søgninger der foregår hver dag i de to søgemaskiner, er en enkelt søgning i den grad statistisk insignifikant. Du kan finde masser af søgninger hvor forskellene er meget små, og mange søgninger hvor de er. Det totale billede får du kun ved at lave en meget, meget stor mængde søgninger og sammenligne med på en stringent måde.
Der er mange ligheder og overlappende dækning i Yahoo og Google - men det er langt fra 100%
Min erfaring med forskellen på det to søgemaskiner er, at Yahoo (og MSN) er mere modtagelig overfor simple manipuleringsforsøg. Google er langt mere sofistikeret.
Uden at kende din side ville jeg gisne på, at Yahoo medregner nogle indgående links til din side som Google anser for ubetydelige eller ikke relevante.