Hejsa Amino Står i den situation at jeg har fået til opgave at lave et nyt varenummersystem, da det før brugte mere eller mindre var tilfældige tal. For at give lidt mening, kommer her et lille eksempel på opbygningen indtil videre, som jeg egentlig er blevet rimelig tilfreds med. AA112233-001 AA = varekateogri Det virker måske langt, men der er tale om brugte produkter, og jeg ved derfor aldrig hvad der kommer ind på lageret, og kan derfor ikke bruge leverandøren som en del af varenummeret. Derfor bliver jeg nød til at have en del tal at arbejde med, så varen hurtigt kan findes igen, bare ud fra varenummeret. Nu er mit problem så, at når jeg har oprettet den første vare, lad os bare sige den kommer til at hede ST112233-001 Så går der måske en måned eller mere, og der kommer en ny sending varer ind. Her finder jeg så et produkt der skal have det samme varenummer ST112233-(???), altså fordi det måske er det samme produkt, eller blot minder meget omkring det. Hvordan "husker" jeg til næste gang, hvor jeg er kommet til i lige netop dette vare nummer med det unikke nummer? Dette kan jeg selvfølgelig ikke huske i hovedet, og er derfor på jagt efter en eller anden form for software der kan klare dette. Tænker måske om det kan gøres i excel, eller der måske findes et andet program til at holde styr på hvor man er kommet til. Ideelt ville man så skrive varenummeret ind ST112233, og så ville programmet vise alle numre der starter med dette. Så kan jeg jo nemt se hvor jeg er kommet til med det unikke nummer. Men jeg kender ikke nok til excel til at gøre dette, og har heller ikke fundet andre programmer. Nogen der kan hjælpe mig med den her? :) |
Hej.
Det lyder ret kompliceret og er derfor lige noget for mig. Access er perfekt til dette, og jeg hjælper dig gerne. Send evt. en e-mail.