Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må man i grunden....?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er nogle som kan hjælpe lidt....

Hvis jeg går langs med landevejen og samler tomme dåser og flasker sammen, og indleverer disse og modtager panten - er den så skattepligtig ?

Hvis nabolandmanden eller den lokale boldklub opsamler golfbolde, som er havnet på marken / fodboldbanen, og sælger dem til en golfspiller, skal indtægten så opgives og beskattes ?

Hvis jeg sælger ud af f.eks min gamle LP-samling (nødigt) eller laver loppemarked med børnenes aflagte legetøj, rulleskøjter, cykler osv. - skal indtægten så opgives til skat ?

Hvor går grænsen mellem hobbyvirksomhed og ovennævnte eksempler.

Jeg har forstået, at hvis man har et salg over 50.000 kr, skal man momsregistreres, og uanset stort set hvilken form for indtjening man laver, skal den beskattes.

Men måske nogen herinde kan oplyse om hvad der er tilladt at sælge uden 'skattefar' hæver brynene.

mvh og på forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Flaskesamlere formoder jeg ikke bliver anset for skattepligtige. Sælger du dine egne ting = privat indbo er det heller ikke skattepligtig - ligesom du ikke har fradrag for evt tab

Køber du noget - eller fremstiller noget - eller tilbyder en ydelse - med det formål at sælge det - så er fortjenesten skattepligtig fra kr 1 - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45

Cookie - John Hannover:
Flaskesamlere formoder jeg ikke bliver anset for skattepligtige.

De må i princippet være omfattet af statsskattelovens § 4. Det betyder at de reelt selv skal indberette indkomsten på deres selvangivelse. MEEEN...... Et er teori og noget andet praksis. Kontrolmuligheden for SKAT er jo nærmest ikke eksisterende......

Tilmeldt 13. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:40

mange tak for hjælpen Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)