Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google og Flash er der mon håb forude ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, men jeg kan sgu ikke lade være med at grine - magen til langt ude og paranoide teorier skal man satme lede længe efter :)

Jeg tror ikke du finder ret mange der har skrevet og snakket mere offentligt om ALLE detaljer indenfor netop cloaking, men denne debattråd handler om Flash - som du også selv har lagt op til i dit indledende spørgsmål og overskrift. Hvis du gerne vil diskutere cloaking istedet for så er du da velkommen til at åbne en anden tråd - eller besøge en af dem hvor det tidligere HAR været diskuteret her på Amino.

Om du gider at købe rådgivnming af mig eller andre firmaer i branchen er jeg da hamrende ligeglad med og jeg kan overhovedet ikke se hvad det i øvrigt har med sagen at gøre.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:34
Dato: 2/22/2006 9:54:56 PM
Forfatter: Ka_man-ska _man

Husk Debib

--klip--klip--

Jeg skal være den sidste til at belære dig eller andre i hvordan debatter eller spørgsmål besvares....

Er du sikker - det lyder rigtigt meget som om at det jo lidt er det du vil alligevel...

Slemme Debib *ti-hi*
Vil ikke garantere det, men er sikker på at det er deMib du hentyder til... Nå....

Rolig nu...

På Amino har alle en ret til at komme med en kommentar, også selv om det er uden for ens eget fagområde. Det betyder jo ikke at man ikke kan komme med en bedre forklaring som andre kan forstå, ny vinkel eller lignende.

Følger mange af de indlæg deMib smider på Amino - og langt fra enig i dem alle. Mener dog på ingen måde, at det arbejdssøgende, opsøgende salgsarbejde, eller 'køb-min-service-ellers-gider-jeg-ikke-svare-dig-agtigt' (i mangel på bedre ord....)
Tværtimod. Vil du have en diskussion med deMib - så får du den sq, det er SJÆLDENT argumenter der mangler - oftest krydret med skarpe stædige meninger Måske netop med meningerne du misforstår?

Det er sq fair at være uenig, og have skarpe meninger, men at gå over til mudderkast, som jeg syntes du går lidt over i er ikke så kontruktivt.

Så skær toppen af frustrationerne, og indse at vi ikke alle er enige, og at nogle bare kalder en spade for en spade uden så meget pis.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 22:43
Dato: 2/22/2006 10:25:56 PM
Forfatter: Mikkel deMib
Undskyld, men jeg kan sgu ikke lade være med at grine - magen til langt ude og paranoide teorier skal man satme lede længe efter :)

--klip--klip--

Om du gider at købe rådgivnming af mig eller andre firmaer i branchen er jeg da hamrende ligeglad med og jeg kan overhovedet ikke se hvad det i øvrigt har med sagen at gøre.

Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:11
Kan kun give dig ret i at mudderkast og personlig kritik ikke høre til !!!

Og er da kun glad for folk fik et billigt grin og ikke misforstod , at det var et enkelt svar der blev gjort opmærksom på og kritiseret ikke en person!!!

Må vist hellerere lige rette op på det med det samme, så ingen tvivl kan skabes.

Demib - uenig med dit svar og syntes det er meget stort i forhold til hvilken negative effekt forkert cloaking kan have for netop den bruger, som bruger cloaking fordi personen har læst et enlkelt svar fra amino at det virker og ikke er et problem i google. (problemet er hans - fuldstændig enig). Jeg undskylder selvfølgelig hvis mit svar lød personligt angribbende det var på ingen måde meningen, jeg læser selv mange af dine og andres kompetente CEO rådgiveres indlæg. Måske derfor jeg blev lidt skuffet... Det beklager jeg mange gange Mikkel.
Paranoid - ja sikkert "havde man været mere paranoid med Titannic var det sikkert gået anderledes"

Foged - Der er altså bedre ting at kritisrer en mand med, en ved at sige at det er en del af hans skyld at Amino er så god som den er, så jeg er ked af at du må vente lidt med dit eget angreb om personlig mudderkast ;-)
Men du kan jo trøste dig i mellem tiden, med at det som regel er spaden,  der finder redskabs skuret først ;-)
Lad vær at kaste med mudder når den anden har et hel læs møg

Og så må jeg vist hellere give en omgang Fadbamser, for min tidligere lorte formulering.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 00:35
Dato: 2/23/2006 12:11:15 AM
Forfatter: Ka_man-ska _man
Og så må jeg vist hellere give en omgang Fadbamser, for min tidligere lorte formulering.

...se vores adresse på netMedia.dk - her i Aalborg er vi aldrig bleg for en fadbamse.

Meeen - tror du skal spare dine penge. Hvis vi alle skulle give øl hver gang en dum formulering væltede ud af fingrene, var der sq ikke så mange på Amino.
Tilmeldt 10. Nov 05
Skrevet kl. 00:40
Tor squ du har ret, du.

Eller så må man bare kalde det salgs fremmende og spare lidt der

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 00:46
Er sq nok begrænset hvor salgsfremmende det er at tylle bajere hele dagen...

Eller bare mig der er en sart satan, kan ikke afvises.
Tilmeldt 10. Nov 05
Skrevet kl. 01:27
Eller endnu bedre vi laver det til en Amino Event Messe med Fadbamser så kunne Amino iværksættererne have messe stande osv.
Kunne uden tvivl blive årets messe event.
Men det hører vist til i en helt anden bold gade, kunne bare ikke dy mig.

Kører lige tråden tilbage på sporet:

Er det helt forkert hvis man antager følgende, udfra de svar folk er kommet med at.

1.  Google er og bliver ikke i stand til at løse indekseringen af et flash opbygget site hverken nu eller indenfor de næste par år og har ingen interesse i at lade være tværtimod.

2. Nogle former for cloaking kan bruges meget varsomt til at hjælpe til med indekseringen ved f.eks flash. Men et flash opbygget site kan på ingen måde erstatte et traditionelt opbygget site med sider i html kode lavet i f.eks notesblokken med korrekte indlagte meta... identificerende koder

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 07:44

1)  Google kan som sagt godt indeksere Flash filer - problemet er at matche dem til søgninger og rsanke dem korrekt i forhold til andre (tekstbaseret) filtyper. Der vil nok gå meget lang tid, om nogensinde, før Flash filer vil ranke lige så godt som tekst filer.

2) Cloaking ændrer ikke rigtig på indekseringen af Flash filer - teknikken gør det blot muligt at vise et til søgemaskinerne (f.eks. tekster) og noget andet til brugerne (Flash filerne). Teknikken øger dog risikoen for at det domæne teknikken bruges på slettes af søgemaskinerne. Om man vil løbe den risiko, eller opbygge sit site på en mere hensigtsmæsig måde (med brug af mere tekst) er en indivduel vurdering.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 08:22
Dato: 2/23/2006 7:43:57 AM
Forfatter: Mikkel deMib

1) Google kan som sagt godt indeksere Flash filer - problemet er at matche dem til søgninger og rsanke dem korrekt i forhold til andre (tekstbaseret) filtyper. Der vil nok gå meget lang tid, om nogensinde, før Flash filer vil ranke lige så godt som tekst filer.

2) Cloaking ændrer ikke rigtig på indekseringen af Flash filer - teknikken gør det blot muligt at vise et til søgemaskinerne (f.eks. tekster) og noget andet til brugerne (Flash filerne). Teknikken øger dog risikoen for at det domæne teknikken bruges på slettes af søgemaskinerne. Om man vil løbe den risiko, eller opbygge sit site på en mere hensigtsmæsig måde (med brug af mere tekst) er en indivduel vurdering.

Smukt præcist svar, lige 2 tilføjelser.

Flash skaber også problemer da der oftest ikke kan linkes ind i den del af flashfilen, hvor søgeordene af. Svarer til at man ved at der er et keyword på en hjemmeside, men ALTID bliver smidt hen på forsiden ved søgning. Ikke optimalt.

Det kan være absolut nødvendigt lave 2 reele versioner af siden, og så tage den tidsbyrde det er (for det er det), og så lave dybe links ind i Flash versionen. Afhænger jo af formål med siden, fx visuelt stærke sider med animation mm.
Om du kalder det 2 versioner, cloaking eller infosider? Vil nok bare som udgangspunkt styre uden om redirects, keyword flooding mm i den stil, og holde HTML versionen som en reelt alternativ til flashen, og lade brugeren tage valget med hvilken version der skal vises.

Held og lykke med dit flash projekt forresten.
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)