Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deals er ødelæggende for industrien

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har igennem rigtig mange år været almindeligt kendt at networkers med en vis vægt har været i stand til at lande nogle særdeles lukrative deals for, at træde ind i givne selskaber. Vel at mærke deals helt op i millionklassen. I dollars.

Men mindre "vilde deals" har også været i spil - lige fra cash upfront, eks. x antal måneder med en bestemt indtægt for at subsidiere udgifter i en startup-fase. Eller alle mulige andre typer deals. Jeg er eks. på et tidspunkt blevet tilbudt en "one legger deal" i et selskab med en binær payplan. Det var da på sin vis et interessant udgangspunkt - men ville det give mening? Ja for mig - hvis jeg var ligeglad med et vidst niveau af integritet - hvordan ville jeg kunne promote forretningen, hvis mit udgangspunkt ingenlunde er i tråd med de reelle forudsætninger for at få succes?

Deals er ødelæggende - og har været ødelæggende. Deals der er blevet brudt - folk der ikke har leveret det der var aftalt i dealens aftaleramme. Ville gerne nævne nogle konkrete eksempler - fra selskaber der også har marked herhjemme - men vidst ikke min plads at trække det frem - og vel heller ikke relevant per say.

Heldigvis tyder det på at flere selskaber har lært lektien og betalt dyre lærepenge - enten i brudte aftaler eller situationer der har trukket hele selskabet ned, fordi de har mistet ledere, der gik efter bedre deals - som så i hobetal trak the chain of command med sig.

Startups i branchen har heldigvis fulgt med i ulemperne ved deals - og flere arbejder nu med at lade kompensationsplanen være en deal i sig selv - enten ved at doble eks. Fast Start bonuses i forskellige kampagner - eller lavet nogle konkrete aktivitetsmål, som så udløser kontante bonusser.

Deals forbryder sig mod hele grundlaget for det essentielle i Network Marketing: at alle uanset udgangspunktet, hvem de er, hvor de kommer fra, kan nå det samme sted hen ved at følge et system og trin der er afprøvet og virker. Vel at mærke KUN hvis man følger den slagne gang: intet er let - men ting er meget lettere når man følger det system og den retning, der er sat i søen for trin for trin mod succes.

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)