|
Hej Tommy.. Forinden man sender en masse følsomme oplysninger bør man nok lave et fælles møde, så man kan se hinanden af, forinden man bare smider alle regnskabstal ud til tilfældige mulige købere.. Det kunne være en konkurrent, der ville kigge med og så bruge disse oplysninger til eget formål.. Derfor skal man være varsom med, hvad man sender til interesserede købere.. Det er ganske rigtig, at du kunne virke seriøs, og jeg ville da også undersøge, hvem der henvender sig og søge oplysninger om vedkommende, forinden jeg sender papirer ud, men som sagt, kan man aldrig være 100% sikker og derfor er et møde vel nok det bedste i 2. omgang, når man har fremsendt lidt tal med lidt oplysninger forinden..
|
Keld Lanther:Derfor skal man være varsom med, hvad man sender til interesserede købere..
Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har ikke oplevet at få noget tilsendt, men har heller ikke bedt om det. Det har i, de par tilfælde jeg har prøvet det, hver gang været ved et møde hos sælger. Pointen fra min side er bare stadig, at jeg ikke har lovet eller deponeret et beløb noget sted, bare for at få lov til at se regnskab og lignende. Først skal jeg være sikker på, at det er interessant. Derefter kan vi forhandle pris og betingelser og så til sidst en formel overdragelse.
Vil dog ikke lege ekspert på området, det er bare min oplevelse af nogle småhandler. Det forholder sig sikkert anderledes, når det drejer sig om to-cifrede millionbeløb :)
Bliv gratis medlem