Forinden man sender en masse følsomme oplysninger bør man nok lave et fælles møde, så man kan se hinanden af, forinden man bare smider alle regnskabstal ud til tilfældige mulige købere..
Det kunne være en konkurrent, der ville kigge med og så bruge disse oplysninger til eget formål..
Derfor skal man være varsom med, hvad man sender til interesserede købere..
Det er ganske rigtig, at du kunne virke seriøs, og jeg ville da også undersøge, hvem der henvender sig og søge oplysninger om vedkommende, forinden jeg sender papirer ud, men som sagt, kan man aldrig være 100% sikker og derfor er et møde vel nok det bedste i 2. omgang, når man har fremsendt lidt tal med lidt oplysninger forinden..
Derfor skal man være varsom med, hvad man sender til interesserede købere..
Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har ikke oplevet at få noget tilsendt, men har heller ikke bedt om det. Det har i, de par tilfælde jeg har prøvet det, hver gang været ved et møde hos sælger. Pointen fra min side er bare stadig, at jeg ikke har lovet eller deponeret et beløb noget sted, bare for at få lov til at se regnskab og lignende. Først skal jeg være sikker på, at det er interessant. Derefter kan vi forhandle pris og betingelser og så til sidst en formel overdragelse.
Vil dog ikke lege ekspert på området, det er bare min oplevelse af nogle småhandler. Det forholder sig sikkert anderledes, når det drejer sig om to-cifrede millionbeløb :)
Det afhænger selvfølgelig af salgsprisen, hvorledes man bør takle et salg, men alt er selvfølgelig relativt og man bestemmer selv, hvor meget materiale man vil sende til en interesseret køber.
Den kloge sælger bør altid holde kortene meget tæt på egen krop, og kun give bidder af det man sælger, og køber kan ikke stille flere krav, end sælgeren vil..
Er man i tvivl, kan man altid have en advokat med ved forhandlingsbordet, hvor man på forhånd har aftalt, hvad og hvor meget der må komme frem.
Ken, du har ikke forstået ideen. Amino Virksomhedsbørs sælger ikke noget. Det du accepterer er blot, at hvis du køber en virksomhed, så skal du betale et gebyr til os. Du kan maile alle dem du vil og holder 1.000vis af møder og ender du med at handle, så skal du betale et gebyr til os, hvis ikke, så koster det intet.
Dbh Martin
Er skam med på Amino's Virksomhedsbørn ikke er en "shop".
I skal kun have et gebyr for at formidle kontakten...
Det med prisen og gebyr til amino er jeg helt med på...
Men bare det at give penge for noget man ikke ved hvad er, er jo ikke så sjovt... se bare lykkeposer :)
Hej Ken
Jeg tror stadig ikke du har forstået det. Amino skal ikke have penge for at formidle kontakten. Amino skal have penge hvis du køber en virksomhed. Formidler de kontakten til 100 virksomheder og du ikke køber nogen koster det dig ikke en rød reje.
Hvad har det med at give penge for noget man ikke ved og lykkeposer at gøre?
Så ville det at købe en virksomhed i sig selv være et lykkepose-show. Hvis du mener det tror jeg du skal holde dig fra at købe virksomheder uanset om det er gennem Amino eller ej.
Så forstår jeg bare ikke det du skrev "Men bare det at give penge for noget man ikke ved hvad er, er jo ikke så sjovt... se bare lykkeposer :) "
Dbh Martin
Sry det jeg mente var at jeg ville vide lidt om det firma jeg kunne tænkte mig inden jeg betale for "kontakten" så jeg ikke bare smed 100K efter et firma som ville dø dagen efter.
Men så længe man gerne må spørge sælger om hvad/hvorfor og hvordan mht det han/hun sælger. Er der intet problem.
Forstår godt gebyret o.s.v... og self Amino skal have de penge da det er via. deres side sælger er fundet...
Mente bare det med lykkeposer at hvis man ikke måtte spørge sælger om hvad firmaet der er til salg kan "alså indenholder" (uden at betale et gebyr o.s.v) er det jo en lykkepose!
Men det mit spørgsmål gik på så andre ikke behøver at svarer var, så snart man trykkede på kontakt sælger lå der en regning på xxx,xxKr...
Når en virksomhedsejer vil sælge sin virksomhed er der noget der hedder et tillidsforhold og som vises efterhånden som flere møder mellem køber og sælger udvikler sig.
Når en vis tillid er opnået, vil en køber som regel få flere og flere oplysninger, som bør ligge til grund for en fornuftig handel mellem sælger og køber.
Så længe man forhandler, snakker, skriver og taler koster det intet til Amino..
Når først en virksomhed er solgt og overdraget til en køber, der har haft kontakten til en sælger via Amino, skal køber betale en lille bitte gebyr i følge reglerne.