Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler på Virksomhedsbørsen

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et firma på virksomhedsbørsen og der stod ikke ret meget om firmaet bla. hvad det er firmaet laver o.s.v

Så efter at have læst reglerne, fatter jeg det sådan man SKAL købe firmaet for at finde ud af hvad det er!

Er jeg bare overtræt eller ?

Har ikke lige kunne finde noget om dette enme derfor inlægget... 

Gider godt nok ikke smide 100-200K efter bras... (hvis det alså er det!)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:47

Nej, det er hvis tilpas ulogisk, til at vi kan afskrive den hypotese. Der er sgu ingen der køber en webshop om biler for 25.000, uden at ane yderligere om den Geeked

Det med betaling er itf. af, at du vælger at købe virksomheden efter lange forhandlinger, hvor du har fået al den nødvendige indsigt. Udover det dig og sælgeren bliver enig om, skal Hr. Thorborg så have et par kroner.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:08

Du skal acceptere at betale et gebyr til Amino, hvis det ender med en handel.
Hvis du ikke handler, så er det gratis.
Om du handler er helt op til dig og sælger.
Så ja, det er dig der er overtræt, eller mig der ikke har formuleret mig godt nok :-)

Dbh Martin

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:30

Det er vel normalt at køber deponerer købesummen hos sælgers advokat på visse betingelser..

Selvfølgelig får køber ingen vitale oplysninger før sælger har sine penge sikret.

Når betingelser er opfyldt og sælger har fået sine penge kan køber få de sidste vitale oplysninger til driften.

Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18

Keld Lanther:
Selvfølgelig får køber ingen vitale oplysninger før sælger har sine penge sikret.

Enten lever vi to i helt forskellige verdener, eller også har vi bare hver sin opfattelse af hvad vitale oplysninger er. Jeg skal se regnskab, samarbejdsaftaler og andre aftaler der kommer til at binde mig fremover, før vi overhovedet når så langt som til at diskutere et beløb for virksomheden. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:28

Hej Tommy

Du får ingen virksomheder til at udlevere følsomme oplysninger såsom indhold i samarbejdsaftaler før der ligger penge og realiteter på bordet..

Du skal forholde dig til forkortede oplysninger i forhandlingsfasen og det burde også være nok.

Ja, du skal se noget af et regnskab, og ikke indholdet i tallene.

Ja, du skal vide hvad der foreligger af aftaler, men ikke indholden i aftalerne.

Derfor laver sælger og køber i fællesskab en betinget aftale...

Selvfølgelig får du nok at vide, hvad du køber og hvilke aftaler der ligger til overtagelse samt hvad der er relevant for dit evt. køb og intet mere.

i slutfasen af forhandlingerne, ligger pengene nok forsvarligt deponeret hos sælgers advokat, hvor de frigives i tilfælde af, at betingelserne for begge parter er overholdt og et salg er en realitet.

Geeked

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 02:31

Martin Thorborg:

Du skal acceptere at betale et gebyr til Amino, hvis det ender med en handel.
Hvis du ikke handler, så er det gratis.
Om du handler er helt op til dig og sælger.
Så ja, det er dig der er overtræt, eller mig der ikke har formuleret mig godt nok :-)

Dbh Martin

Det med prisen og gebyr til amino er jeg helt med på...

Men bare det at give penge for noget man ikke ved hvad er, er jo ikke så sjovt... se bare lykkeposer :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:00

Ken, du har ikke forstået ideen.
Amino Virksomhedsbørs sælger ikke noget. Det du accepterer er blot, at hvis du køber en virksomhed, så skal du betale et gebyr til os. Du kan maile alle dem du vil og holder 1.000vis af møder og ender du med at handle, så skal du betale et gebyr til os, hvis ikke, så koster det intet.

Dbh Martin

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:12

Ken, du skal huske på, at det er køberen der betaler gebyr, når han køber noget og det er da ganske normalt, idet det koster en del at styre virksomhedsbørsen..

Altså når et køb er gennemført og virksomheden er overdraget.

Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07

Keld Lanther:
Du får ingen virksomheder til at udlevere følsomme oplysninger såsom indhold i samarbejdsaftaler før der ligger penge og realiteter på bordet..

Det kan være, at jeg har været heldig at fremstå tilpas seriøs. Jeg har i hvert fald ikke haft problemer med at få udleveret et komplet regnskab eller andre oplysninger. Hvis de vil skjule noget for mig til efter prisfastsættelsen, gider jeg helt ærlig ikke bruge min tid på dem - for så ved jeg godt, hvem der bliver røvrendt. 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)