Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"kuvertfyld" / Reklamegave ved udsendelse af salgsbrev

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal til at lave opsøgende salg til 6-900 danske virksomheder, hvor første skridt er et salgsbrev.

For at få de kære direktører til rent faktisk at læse salgsbrevet, overvejer jeg at lægge en lille gave med i hver kuvert. Men hvad? Det skal gerne være rimelig prisbilligt, og samtidig skal det gerne være brugbart. Er der nogen Amino'er der kan hjælpe med det?

Hilsen Morten

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:06

Hvad er budgettet? En oplagt ting ville være en memorystick med en præsentation af dit produkt, og når du er oppe i de mængder, bør du kunne købe f.eks. en 1 GB Kingston til en god pris. Sørg dog for guds skyld for at købe kvalitet og i en størrelse, så den også kan bruges når præsentationen er set - så sletter modtageren den måske heller ikke for at få plads nok. ;) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:15

Hej David

Ja det er et rigtig godt forslag, men også lidt over budgettet med 600+ salgsbreve (med mindre det selvfølgelig virker og giver en hitrate på 50% Big Smile ). Jeg overvejer dog at levere produktet (har kun en værdi af 5750,-) på et usb memory stick (ikke Kingston - nok nærmere LG Chocolate fra "Centry" herinde.)

Jeg overvejer også at afslutte kampagnen med et tilbud til dem der ikke har svar om et gratis memory stick hvis de går ind på hjemmesiden og læser tilbudets indhold.

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:24

Lytter lige med i denne tråd :-)

En memorystick med logo og ordentlig mængde plads er ingen dum idé da den både giver potentiel værdi for modtageren, stick'en med logo kan få en fast plads i lommen på modtageren og det er let selv at holde materialet derpå opdateret (modsat fortrykte og forbrændte CD'er)

Hvis størrelsesforholdet (budgettet) skal være mindre, så evt noget slik med logo på. We all like candy :-)
Noget der giver associationer til dit produkt, ville nok ikke være dum. Hvis man kan få engangskameraer med logo, eller hvis man kan finde små digitale kameraer virkeligt billigt (kvaliteten vil bare også blive derefter og alle har vel mindst et middelmådigt digitalkamera i dag)...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:40

Hej Nicolai

Også tak til dig for dit forslag. Ja et memorystick er et godt tilbud, men jeg skal som sagt i bedste fald i kontakt med 600 virksomheder. Jeg ved ikke hvad man kan købe et godt usb. stick til engros, men lad os anslå at jeg kan finde dem til kr. 80,- pr stk så bliver det til kr. 48.000,- bare i gaver. Det er sgu mere end budgettet kan holde til.

Ideen med et engangskamera er også sjov. Det kunne følges op med en sarkastisk sætning om kvalitet. Men så stiger fragtomkostningerne også væsentligt.

Hmm slik er jo også oplagt - men bare så ukreativt. *g*

Hilsen Morten

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:57

WideEyes - Virtual Tours:

Også tak til dig for dit forslag. Ja et memorystick er et godt tilbud, men jeg skal som sagt i bedste fald i kontakt med 600 virksomheder. Jeg ved ikke hvad man kan købe et godt usb. stick til engros, men lad os anslå at jeg kan finde dem til kr. 80,- pr stk så bliver det til kr. 48.000,- bare i gaver. Det er sgu mere end budgettet kan holde til.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=186112 - 56 kr. inkl. moms, excl. den rabat du kan få, når du køber 600. ;)  

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:05

56x600=33.600

Men beløbet bevæger sig da i den rigtige retning Yes

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:10

Ahhh... så det er den gamle klassiker med jeg vil gerne have noget der ligner en million, men jeg vil ikke betale for det... Wink

Lad os prøve at omregne det i, hvad du gerne vil betale pr. gennemført handel. Du siger dit produkt koster lidt over 5K, så 10-20% er vel i orden?
Det giver os ca. 500 - 1000,- at gøre godt med. For dette beløb kan man vel få et udemærket "ferie-digitalkamera", en mellemvægter Ipod eller noget lignende.

Her begynder vi så at lege med muligheden for gratis gaver. I dit salgsbrev vedlægger du en dummy/tom demovare af det du gerne vil give kunden hvis denne køber.

Folk får noget de kan holde i hånden, brevet får en tykkelse der gør den interessant at åbne, der er noget overraskelse og call to action: køb og du skal få... det er mere end tre ting på en gang :-)

Nu skal der så selvfølgeligt beregnes lidt om, ud fra om der er chancer for gen-køb, tilkøb og plussalg... altsammen noget som giver ekstra at lege med, fx muligheder for Køb 1 X og 3 ekstra-y og få en ekstra stor Ipod.
Dertil skal der selvfølgelig undersøges lidt med diverse copyright issues ved fx at lave en dummy af en Ipod eller et andet produkt.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:12

Det stiller egentligt et interessant spørgsmål.

Ideen med at vedlægge en lille gave er jo at øge salget. Men hvor går grænsen? Er størrere gaver proportionalt med stigningen i antallet af kunder?? Og hvis ikke - hvor går grænsen så? 
Eller - skal gaven opfordre til salg - eller blot være et blikfang til at kunden læser ens materiale? 
Og selve gaven. Skal den relatere til produktet for at være effektiv?

Hvad med fremgangsmåden? Virker den på alle produkter man prøver at sælge eller kun inden for visse produktkategorier? Og hvordan måler man effekten?

Hmmmm jeg kan mærke at det begynder at knirke frygteligt meget på 1. sal.

Hilsen Morten    

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:17

Altså hvis du skal have en memorystick med logo trykt på, så skal du regne med en pris på imellem 90 og 150 kr. stykket afhændig af hvad det skal være for en type og om den skal komme med eller uden æske. Thorborg's memorysticks med E-pusher er et eksempel på nogen som vi har lavet, som kommer med en fix lille æske.

En anden mulighed kunne være en musemåtte? Dem har vi før lavet til kunder som så sender dem ud sammen med diverse materiale i en A4-kuvert.

Ellers så vil jeg sige som Lønne: Slik. 
Den eneste ulempe med slikket er dog at når det er spist er reklameværdien væk. En musemåtte, keyhanger, memorystick eller lignende er en tand svære at spise - men det kan nok godt lade sig gøre... Zip it!

/Jesper

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)