Hejsa Når man sælger en vare fra sin webshop, hvad er da smartest vedr betaling, hvis man vil undgå PBS, og hvis man vil undgå at komme i klammerier med loven? Jeg tænker mere om det er lovligt at sende en faktura for varen og opkræve betaling inden man sender varen? Er der nogle bestemte regler omkring paypal eller netbank osv? Adam |
Her er lidt info:
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel/
Forudbetaling via bankoverførsel skulle være helt lovligt, det benytter både jeg selv og mange andre webshops sig af. Dog ikke dem med E-mærket, som ikke tillader det.
Mht. til kortbetaling skal du være opmærksom på at mange kunder nok at det er forbudt at trække pengene før varen er sendt. Bla. fordi det er et krva fra PBS der er de mest brugte og fordi der i ovenstående artikel stør at man ikke "bør" trække pengene før varen er sendt. Resultatet af at du alligevel (formentligt lovligt) trækker pengene på forkant kan være at du bliver svinet til på et forum et eller andet sted uden for din kontrol.
Må jeg spørge hvorfor du gerne vil undgå PBS? På langt de fleste shops kan udgifterne til PBS hurtigt tjenes hjem via mersalget. De fleste shops der modtager kortbetaling får minimum 80-90% af deres ordrer fra dankort betalinger. Det kan måske sige noget om hvilket salg du potentielt giver afkald på.
Mvh Jesper