Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilmania.dk – et eksempel på dårlig kundeservice

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobilmania.dk – et skole-eksempel på dårlig kundeservice

Baggrunden for jeg har skrevet om min oplevelse med Mobilmania.dk, er at det simpelthen er et skole-eksempel på hvor dårlig et firma kan forholde sig til benyttelse af returret.

Følgende er skrevet som privat kunde hos Mobilmania.dk. Jeg har altid slået for at kundeservice er en af de alle vigtigste ting for en netbutik. Selvom en kunde fortryder sit køb, skal kunden stadig have en god oplevelse. Ellers er man sikker på den enkelte kunde ikke kommer igen og om ikke værre - kan det være at denne kunde fraråder andre om at handle der. Det sidste er netop det jeg vil gøre.

I mine øjne skal man holde hvad lovgivningen kræver og helst en smule mere, dels f.eks. at vedlægge en returseddel. Jeg vil i det efterfølgende redegøre for reglerne indenfor fortrydelsesret og underbygge med oplevelsen fra Mobilmania.dk.

Det hele starter med at jeg den 18-12-2006 via Mobilmania.dk bestiller en Nokia 6230i på trods af musik på forsiden og deres flash navigering der kræver dobbelt klik. Som det fremgå både af deres hjemmeside, ordrebekræftelse og fakturaen koster telefonen 1.378,00 og fragten er gratis – 0 kr. Jeg havde på dette tidspunkt tænkt mig at købe telefonen, men pga. jeg fik et tilbud jeg ikke kunne sige nej til – fortryder jeg dog senere handlen.

Hævning af beløbet

Det første tegn jeg derefter ser, er den 20-12-2006, hvor jeg ser at pengene er trukket på min konto. Eller jeg tror i hvert fald dem er dem. der står det er Webpriser der har hævet beløbet – lidt underligt når man har handlet med Mobilmania.dk. Dog finder jeg at der findes et Webpriser Aps og dette står bagved Mobilmania.dk. De efterfølgende dage sker der intet og jeg har næsten lyst til at opsige købet blot pga. da har hævet beløbet før varen blev afsendt, som PBS påkræver. Den 27. december får jeg en seddel fra PostDanmark om at de havde prøvet af afleverer pakken den 22-12-2006. Dog kan man jo ikke klandre Mobilmania.dk for dette, men såfremt de havde sendt en Track-And-Trace nummer ved afsendelsen af pakken, kunne jeg jo selv have tjekket dette. De 3 efterfølgende dage har jeg pga. kursus ikke mulighed for at hente pakken – og jeg får den først hentet den 2. januar.

14 dages returret.

Da jeg kommer hjem fra posthuset, åbner jeg pakken for lige at tjekke fakturaen. Der står på fakturaen den 19. december. Jeg begynder så at sidde og regne og kommer frem til de 14 dage returret gælder tilmed i dag – den 2. januar. Dog forholder det sig ikke sådan, efter et tjek på forbrug.dk viser det sig at de 14 dage først regnes fra du både har modtaget oplysninger om dit køb samt varen. Her må det jo så tidligst være fra den 22. december, hvor varen har været forsøgt leveret på min adresse.

Jeg ringer dog til Mobilmania.dk for lige at være på den sikre side. Jeg forklare ham at jeg har købt en telefon fra dem men fakturadato den 19. december og spørg ham om jeg kan sende pakken retur. Han bruger lang tid på at regne og lyder som om han kommer frem til at de 14 dage også er gået dags dato. Derefter prøver han så at spise mig af med at deres ”julereturret” udløb den 31. december, her får jeg så forklaret ham at man aldrig kan have mindre end 14 dages returret. Herefter siger han så at hvis jeg vil have mulighed for at benytte min returret skal pakken ligge hos dem senest i dag. Dette har jeg så efterfølgende også fundet ud af er forkert. Det kræves blot at varen er afsendt inden fristens udløb – Forbrugerloven §19.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 01:06
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 01:49
Den sms der lå på "telefonen" var det nu på telefonen eller på simkortet den var gemt så han har dette fup-nummer for at fælde folk med...
Eller sælger han mon brugte telefoner vidre? (du siger jo du ikke har rørt den)

Har du købt den som firma eller privat? erhverv har svjh ingen returret...

Men han kan da ikke kræve fragten tilbage den var jo gratis og står ikke på din faktura...

Mobilmania er bare endnu et typisk fusker firma...

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:24
Ved ikke om Mobilmania.dk er et desideret "fusker-firma", men min oplevelse af Mobilmania.dk er at de kører alt helt til grænsen og helst også en smule ud over. Men beskrivelse af senariet er lige så meget i håb om at webshop ejere herinde sætter sig lidt ind i kundens tankegang.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:08
SMS´en fremkom garanteret fordi der var sendt een eller flere SMS´er til nummeret på SIM kortet.
Disse beskeder kommer såsnart der er kontakt til SM centralen, dvs når telefonen tændes.
Så den kommer han ikke langt med.
Samtidig forstår jeg ikke hvorfor han (Mobilmania) ikke sætter et ombytningsmærke(plombering) på den originale kasse. Så var der jo ingen problemer med ibrugstagning eller lign.
Såfremt der skal ske fradrag  mht. porto/fragt, så skal han meddele det ved ordrebekræftelsen.
Har du betalt med Dankort, så kan betalingen trækkes tilbage.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 13:30

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:50
Hej

Jeg havde faktisk en god oplevelse med dette firma. Fik et godt tilbud på en god nokia. Da jeg kom hjem fandt jeg dog ud af, at højtaleren var defekt (skrattede meget). Jeg henvendte mig (bor også i nærheden) og fik udskiftet højtaleren på stedet på 5 min. Og det selvom jeg havde glemt fakturaen og det var en anden ekspedient.

Alt i alt fik jeg en venlig og god behandling.  Men ALLE har krav på god behandling ( jeg var nok heldig) ;-)

mvh

Heine

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:37
Måske er keywordet i dit indlæg at det var en anden ekspedient hos Mobilmania.dk, for ham her tror jeg ikke den ville være gået ved.

Forbrugerstyrelsen kontaktede mig igår og sagde jeg havde vundet sagen mod Mobilmania.dk og at de nu havde lovet at ændre politik på området. De fortalte at han ikke havde kendt til disse regler, det er så en sandhed med modifikationer - men håber at han lære af fejlen. Så nu får jeg mine 38 kr.!!

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:02

jeg kan kun give min erfaring videre med mobilemania de er virkelig et lavsi firma som man ikke kan forholde sig til har her i dag været nødsaget til at købe ny mobil hos telia da mobilmania udelukkende påstår at der hvor jeg skulle få lavet min gamle mobil skal gøre det de påstår mobilemania skal sende den til nokia. står der inde i tdc finder så endelig ud af det faktisk er mobilemania der er nogen idioter ja rent ud sagt er det ikke første gang jeg har problemer med dem. denne gang blev jeg gal mr mobilemania vil ikke tage i mod min mobil pludselig har firmaret været gået konkurs 8 måneder før jeg køber min mobil. som han mener er grunden af hvad jeg ikke kan forstå da han stadig var ejer på det tidspungt og den dag i dag stadig er det. ja samtalen mellem mig og bossen bliver kun værer og værer snakker sødt og stille til ham og forklarer at jeg ikke kan få den lavet hos tdc som han siger han hidser sin stemme op og bliver skide sur på mig og råber og skriger hvor jeg så tilføjer at han skal hidse sin stemme ned jeg snakker pænt til ham og der tilføjer han at jeg skal tige stille bliver sur og siger jeg klager til forbrugerstyrelsen og det har jeg tænkt mig at gøre i morgen .

jeg kan kun advarer mod at handle der

Mit råd Lad værd med at handle der.

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:08

Jeg købte kort før jul en Nokia N82. Der gik et par dage, før jeg tog den i brug. Jeg opdagede hurtigt at den havde en displayfejl, så jeg besluttetde at tage ned i Mobilmania lige så snart de åbnede efter jul.

Beskeden var, at den kunne ikke ombyttes, fordi der var gået mere en 7 dage. Jul og weekend eller ej. Og det vil tage 1½ måned at reparere den, MED MINDRE jeg tog til et andet firma (som de så lige havde en stak visitkort til). Det firma ville nok kunne lave den på få dage.

Mobilmania prøver altså bevist at skubbe servicesager over på andre firmaer for selv at slippe. De tager tilmed et "ekspeditionsgebyr" fordi man handler i deres fysiske butik. Det kan godt være at de ekspederer, men service leverer de ihvertfald ikke.

På vinduerne i Frederiksberg Centeret står der "NOKIA INSTANT SERVICE" Mobilmania klistret over det hele...   

JEG HANDLER ALDRIG HOS MOBILMANIA IGEN.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)