Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elev i egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er studerende og har stiftet en virksomhed. Jeg skal bruge en elevplads og vil naturligvis gerne være elev i min egen virksomhed. Jeg har undersøgt lidt og kan forstå at vores eneste udfordring er at vi skal ansøge og godkendes til at have elever - det kræver så vidt jeg kan forstå at der er en ansat med erfaring og/eller uddannelser i baggagen ligeledes. 

Min partners mor har en uddannelse inden for handel og har også super meget erfaring. Hun vil gerne hjælpe os. Herunder kommer mine spørgsmål.

1. Har jeg forstået det hele korrekt - hvis vi bliver godkendt, kan jeg blive elev?

2. Hvor mange elever må en virksomhed have?

3. Kan min partners mor godt ansættes uden løn (hun er med på det - men ifølge loven, må hun så?)

4. Mangler jeg noget?

Glæder mig til at høre fra jer! Er ret spændt på at finde ud af hvilke muligheder jeg har inden for dette felt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du får OK hvis du ikke som minimum har en egentlig ansat = fuld løn - som arbejder fuldtids i firmaet og kan hjælpe eleven - og befinder sig, som udgangspunkt, på adressen / arbejdspladsen -

Tal med kommunen eller hvem der står for det, men der er ikke andre regler end at de skal kunne se, at virksomheden har den fornødne kompetence på daglig basis - og antal baserer sig så også på antal af ansatte der kan videre give fornøden viden og støtte - lige som de ser på omsætning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)