Hej alle Jeg har et lille spørgsmål til alle jer netværksguruer herinde. Jeg har i sinde at udvide mit netværk markant i dette nye år. Dels for at åbne mine horisonter, men naturligvis også fordi det muligvis vil kunne skaffe mig nogle gode kontakter til fremtidige kunder. En af mulighederne som jeg ser det er at deltage i diverse messer i løbet af året. Jeg lever af at sælge softwareløsninger til danske virksomheder, vi har forskellige nicheprodukter til meget snævre brancher samt enkelte yderst brede produkter. det være sig fx faktureringsprogram til små virksomheder, eller et komplet planlægnings/dokumentationsværktøj til serviceafdelinger. Mit spørgsmål er i denne sammenhæng om det vil være en fordel for mig at deltage som gæst på messer hvor mine potentielle kunder udstiller med henblik på at skabe netværk som måske senere kan resultere i møde/salg?
|
Hej Henrik
Nu er der jo meget forskel på messer.
Men når man står på en messe er det oftest for at sælge noget.
Der har som regel også været store omkostninger forbundet med at deltage.
Der oplever de fleste at der er meget travlhed salget går strygende og en besøg fra en sælger er absolut ikke velkomment, eller også oplever man dem som ikke har noget at lave og humøret er lavt, og der er ikke rigtig til noget.
Så hvis du beslutter dig for at lede efter nye kunde på en messe, er det vigtigt at du er meget forsigtig. Og måske nøjes med at skabe netværk som du selv er inde på.
En messe kan være et godt sted at se efter kunde, finde de kunder som har super travlt og så kontakte dem ca. en uge efter messen.