Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedtægter i forbindelse med opstart af en mands eget IVS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er igang med opstart af et iværksætter selskab med et indskud på 1 kr.
Jeg regner med at skulle være den eneste anparts haver lige pt. men på et senere tidspunkt skal dette højest sandsynligt ændres.

Jeg er derfor lidt i tvivl om hvordan selskabets vedtægter skal se ud.

Jeg har følgende vedtægter lige pt.

Derudover hvad skal jeg forvente at omkostninger udover salær til revisor og registrerings gebyr?
Her ses bort fra eventuelle omkostninger til website og lignende som virksomheden skal have.

§ 1 Selskabets navn er Tresity IVS.

§ 2 Selskabets formål er at udøve virksomhed med handel, udvikling og service samt aktiviteter i tilknytning hertil.

§ 3 Selskabets iværksætter-anpartskapital udgør kr. 1 i iværksætter-anpart á kr. 1. På generalforsamlingen giver hver iværksætter-anpart på kr. 1 én stemme.

§ 4

Anparterne skal lyde på navn og være noteret på navn i selskabets anpartshaverfortegnelse.

Anparterne er ikke omsætningspapirer.

§ 5
Generalforsamling indkaldes med 14 dages varsel ved brev til hver enkelt iværksætteranpartshaver. Indkaldelsen skal indeholde oplysning om tid og sted for generalforsamlingen samt dagsorden, hvoraf det fremgår, hvilke anliggender, der skal behandles på generalforsamlingen.

§ 6
ved uoverensstemmelse ved beslutninger blandt anpartshaverne tages dette op til en ekstraordinær generalforsamling.

§ 7
Selskabet ledes af en direktion bestående af 1 direktør, der vælges af generalforsamlingen for 1 år ad gangen.

§ 8
Iværksætterselskabets regnskabsår løber fra 01/02 til 31/01.

§ 9
Iværksætterselskabets årsregnskaber revideres af en af generalforsamlingen valgt godkendt revisor, som vælges for 1 år ad gangen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45

forventlige udgifter - ud over stiftelse

Arbejdsskade forsikring er lovpligtig for alle aktive ejere af selskaber så som IVS uanset løn eller omsætning - regn ca 1800 kr per år

Bank - svingerfra 0 til - regn ca 4000 inkl. stiftelse og gebyrer år 1

Revisor -  som ikke er tvunget men kan være fint nok 8-12.000 kr - regnskabshjælp/årsopgørelse og selskabsselvangivelse uden revision nok det halve

Husk at du jo med 1 kr i kapital ikke kan betale disse ting - eller website osv - og skal firmaet have lån skal du lave officielt lån hvor du beregner markedsrente til dig selv som du opgiver til skat, mens firmaet jo så har fradrag

Du´kan nok med fordel læse min E-bog (fås også som paper-back)  IVS - der gennemgår stiftelse og en masse regler og råd + skat og moms http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html  kan du se indholdsfortegnelse i

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 16
Skrevet kl. 16:50

Kan jeg ikke til enhver tid lægge penge fra min egen konto ind på selskabets konto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37

Trenity:

Kan jeg ikke til enhver tid lægge penge fra min egen konto ind på selskabets konto?

nej kun helt kort udlæg - ellers ikke - så skal der et lille lånebrev til - og der skal beregnes markedsrente. Det er ikke som personlig virksomhed hvor du kan blande-  her enten helt kort udlæg eller rigtigt lån med markeds rente (ofte 4-12%) og aldrig nogen sinde penge modsatte vej - andet end tilbagebetale lån og så løn eller udbytte

Det skyldes jo netop at I er to forskellige - dig - og så selskabet som juridiske personer - men samtidigt er du hovedaktionær og så skal selskabet betale samme rente fra dig som fra f.eks. en bank for der ikke skatte spekuleres f.eks

vh John Hannover

Tilmeldt 22. Mar 16
Skrevet kl. 17:55

Kan jeg så ikke komme udenom dette ved at købe flere anparter i selskabet på et senere tidspunkt hvis virksomheden så har brug for flere penge foreksempel hvis jeg skal købe en webside til virksomheden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Jo...... Men det kræver generalforsamling, ændring af vedtægterne mv. og koster gebyr hver gang du ændrer det.

Iøvrigt er der ikke sammenhæng i dine vedtægter..... Selskabet har en anpart så det giver vel ikke mening at konflikter med digselv skal løses på en ekstraordinær generalforsamling?😉

Du bør også overveje din paragraf 9 som vil medføre at der skal vælges en revisor og gennemføres revision. Hvorfor ikke spare den udgift???

Med hensyn til regnskabsår så overvej om ikke perioden skal være eksempelvis 1/7 til 30/6. Med første regnskabsperiode fra 1/2 2016 til 30/6 2017 (1/2 ??? eller hvornår du nu vil starte fra..... første regnskabsperiode kan strække sig over 18 måneder ).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)