Efter 13 år med chefer, der panisk skifter retning hvert femte minut, har jeg taget springet og er klar til at være iværksætter!
Jeg har udviklet et online-medie koncept som er niche-præget men har fordelen, at det kan sprede sig lynhurtigt og dermed nå bredt ud. Derudover er der internationalt potentiale, da det ikke hidtil er lavet så koncept-stringent, som min plan er.
Med 13 års erfaring som journalist på nogle af landets allerstørste medier ved jeg præcis, hvad folk klikker på og efterspørger. Jeg er fuldstændig driftsikker på content.
Men content er intet værd uden indtægter.
Så kære fellow-iværksættere.
Mit dilemma er -
Facebook åbner for Instant Articles hvor de sælger dine annoncer for et cut på 70-30 - derudover har de også Facebook Audience network - men jeg har ingen ide om hvorvidt man skal have 100.000 klik for at tjene 10.000 kr eller hvordan indtjenings-parameter er i den retning?
En anden tanke er at lade et eksternt annonce-bureau sælge mine annoncer både lokalt på min egen webpage og i Facebook Instant Articles hvor medier også selv må sælge deres annoncer med en 100 procents indtjening. I så fald hvem er gode til det her i Danmark?
Sidst men ikke mindst er der også kæmpe potentiale i advertorials og native advertising - men det tænker jeg også på, om jeg skal selv lægge salget eksternt men selvfølgelig selv skrive teksterne.
Help me anyone. Gode råd fra dygtige online-folk og iværksættere modtages med kyshånd.