Max, for hulen da også!!
Du har taget en standard webshop og næsten ikke rørt ved det - den slags KAN simpelthen ikke blive pænt. (og dermed sælge varer!)
Problem nr. 1) din kundes branche emmer af KVALITET - men en webshop, og specielt den dér, er ren kvantitet! Således indfrier du ikke de potentielle kunders forventning men frastøder dem i stedet.
Problem nr. 2) målet for din kundes kunder er skønhed. Hendes webshop signalerer slet ikke skønhed på nogen måde, ikke engang snefnug-logoet. Billederne er mikroskopiske, taget hårdt forfra i samme størrelsesforhold, teksten er faktuel og normal, der er ingen bløde linier i designet (blot lidt i de få logobilleder du har lavet).
Jeg kan se at du godt kan lave noget der er ret pænt, så jeg ville overtale din kunde til et forsøg så hun kunne se at den billige vej (webshopvejen) ALDRIG er en god vej:
A) overtal hende til at spendere 5.000 på dig til et microsite der vil præsentere hendes produkter på en bedre måde.
B) bed hende udvælge højst 10 produkter/variationer fra 3 forskellige kategorier. (10 ialt!)
C) lav en smuk grafisk side i alm html. Bløde linier, store nærbilleder, kvinder, indgående beskrivelse af ejeren som kosmetolog.
D) køb et domæne der ligger tæt op af det nuværende.
E) lad produktbestillinger være simple emailformularer: "bestil (1)" og lad betaling være via bankoverførsel eller girokort.
Læg den online, spred ordet og mål besøgende og hvor mange der køber på de to sites i forhold til hinanden.
Anbefal din kunde følgende:
1) mange produkter er skidt - mange variationer af hvert produkt er skidt! Ingen kan tage fornuftig stilling til mere end fire (4!) valgmuligheder!
2) hun er som kosmetolog salgskanalen, heltinden, den professionelle der bliver brugt som rådgivning. Hvert eneste produkt i hendes biks skal være begrundet, forklaret i brug: "Jeg benytter selv (produktnavn) ved at gnide et blødt lag...blabalblalbal").