Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på redesign ønskes

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle

Så har jeg lavet lidt designændringer (bl.a efter råd fra jer flinke Aminoer) til siden www.womens-shop.dk.

Så kommentarer possitive som negative er meget velkomne !!!

På forhånd mange tak....og rigtig godt nytår til jer alle

Mange nytårhilsner

maxr.dk

www.maxr.dk

Max Rogild www.maxr.dk
Fra Århus
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:46

Hallo Aminoer

Er I alle gået kolde her i det nye år er der virkelig ingen der har noget konstruktiv kritik eller forslag til forbedringer til webshoppen www.womens-shop.dk  ....... kan det virkelig passe ??

-endnu engang godt nytår

Max Rogild www.maxr.dk
Fra Randers
Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 17:55

Hov hov tømmermændene skal jo lige plejes :-)

Anyway jeg vil da godt være den første.

1) Synes du skal gøre noget ved topbanneret. Det passer ikke ind. Et grafisk flottere vil være at foretrække.

2) Når jeg skal til at indtaste mine kort oplysninger, så forsvinder topbanneret. Hvorfor? Det gør mig faktisk lidt utryg. Topbanneret går igen på alle de andre undersider.

Udover de to småting, synes jeg ellers webshoppen er ganske fin.

Ps. Der måske lidt for mange produkter på forsiden. Synes man skal rulle mange gange ned.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:57

Max, for hulen da også!!

Du har taget en standard webshop og næsten ikke rørt ved det - den slags KAN simpelthen ikke blive pænt. (og dermed sælge varer!)

Problem nr. 1) din kundes branche emmer af KVALITET - men en webshop, og specielt den dér, er ren kvantitet! Således indfrier du ikke de potentielle kunders forventning men frastøder dem i stedet.

Problem nr. 2) målet for din kundes kunder er skønhed. Hendes webshop signalerer slet ikke skønhed på nogen måde, ikke engang snefnug-logoet. Billederne er mikroskopiske, taget hårdt forfra i samme størrelsesforhold, teksten er faktuel og normal, der er ingen bløde linier i designet (blot lidt i de få logobilleder du har lavet).

Jeg kan se at du godt kan lave noget der er ret pænt, så jeg ville overtale din kunde til et forsøg så hun kunne se at den billige vej (webshopvejen) ALDRIG er en god vej:

A) overtal hende til at spendere 5.000 på dig til et microsite der vil præsentere hendes produkter på en bedre måde.

B) bed hende udvælge højst 10 produkter/variationer fra 3 forskellige kategorier. (10 ialt!)

C) lav en smuk grafisk side i alm html. Bløde linier, store nærbilleder, kvinder, indgående beskrivelse af ejeren som kosmetolog.

D) køb et domæne der ligger tæt op af det nuværende.

E)  lad produktbestillinger være simple emailformularer: "bestil (1)" og lad betaling være via bankoverførsel eller girokort.

Læg den online, spred ordet og mål besøgende og hvor mange der køber på de to sites i forhold til hinanden.

Anbefal din kunde følgende:
1) mange produkter er skidt - mange variationer af hvert produkt er skidt! Ingen kan tage fornuftig stilling til mere end fire (4!) valgmuligheder!

2) hun er som kosmetolog salgskanalen, heltinden, den professionelle der bliver brugt som rådgivning. Hvert eneste produkt i hendes biks skal være begrundet, forklaret i brug: "Jeg benytter selv (produktnavn) ved at gnide et blødt lag...blabalblalbal").

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:06
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:16

Det er rimeligt urealistisk at tro at nogen gider bestille i en webshop hvor de ikke kan betale online idag - der er saa mange konkurrenter i den branche saa hvis folk skal til at bruge unoedig tid paa at overfoere penge, sende dokumentation osv. saa vaelger de en anden shop - Desuden bruger mange kortet fordi de ved det er sikkert.

Ud fra det budget der er, er det sikkert en fin loesning du er kommet med - men som paa saa mange andre af de standard webshops saa foregaar der godt nok meget paa forsiden.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 14:42
Mikkel:
Hvis Max' kunde vil have et site, hvor hun brander sin virksomhed, vil jeg give dig ret i, at en standardwebshop måske ikke er løsningen, men det må være min klare overbevisning at hun har ønsket en webshop, hvor hun kan sælge de produkter hun også bruger i sin klinik og ikke et decideret brandingsite, der skal sælge hverken hende, hendes evner eller hendes butik.
Det er to forskellige opgaver, med to helt forskellige løsninger.

Jeg skal indrømme, at din kritik strider mig noget så gevaldigt mod hårene. Af flere årsager.
For det første, lader det til at du intet ved om webhandel i den virkelige verden. (og din kommentar om, at standardshoppen "næsten ikke er rørt" og at Max "lige kan" tilpasse et eksisterende design ind i shoppen lader mig tro, at du aldrig i dit liv har været i nærheden af backenden på et shopmodul). Dine salgsteorier lugter af skolelærdom om hvordan Sonofon sælger abbonementer. Det er fair nok, men den arrogance du leverer dine selvbestaltede guldkorn (fra et andet medie og et andet spillefelt) med, går lige i blodbanen på mig.

Du mener, at kunden bør bruge 5.000 kr. på at lave en anden type site og pinne de to ud mod hinanden.
Jeg synes ikke nødvendigvis, at det er en dårlig idé, men jeg synes faktisk at det er synd at Max' kunde skal bruge penge på at bevise/modbevise dine teorier for dig. Det er ikke hendes job.
Dog synes jeg, at det er spændende. Jeg synes, du skal gøre det, Mikkel. Helt ærligt. Gør det. Lav dét site, du mener ville sælge produkterne.
Komplet med Girokort, bankoverførsel, emailformularer, max. 30 produkter og så "lige sprede ordet".
(og tal så lige om kvalitet vs. kvantitet igen, mens du køber designs hos templatemonster).
Hvis du får ret i, at hun sælger flere produkter på dit site, end på Max's, så kan sende mig og alle andre tvivlere, så mange digitale fuckfingre, som du overhovedet orker i årene fremover. Derudover vil du have skabt et godt fundament for din kommende virksomhed.
Alt sammen, for ganske få dages arbejde (for 5k, kan vel ikke dække over meget mere?). Så af med hatten, op på hesten og gør det.

Let the Showdown begin.
Jeg vil spændt følge med fra sidelinien. Jeg elsker når hovmod står for fald. Selv, når det er mit eget.

Når det så er sagt, vil jeg vende tilbage til Max' oprindelige ønske om noget konstruktiv feedback til det nuværende design og tilføje:
Jeg synes også det ville være rart, med flere, lækre stemningsbilleder (eksempelvis i topbaren, fremfor den nuværende grafiske), færre forsideprodukter og måske lidt mere personlig/uddybende tekst om produkterne.
I forhold til de brands hun sælger (som jeg i øvrigt ikke kender), tror jeg også at det ville være en god idé at nævne deres navne i beskrivelserne i forhold til Google. (eksempelvis bliver "pukka" kun sjældent nævnt i beskrivelserne af produkterne).
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36

Lone:

Det er sandt at jeg kan være arrogant.  

Det er IKKE sandt at jeg ikke ved hvordan en webshop opsættes, eller som du siger det: "..aldrig har været i nærheden af backenden på et shopmodul." Jeg har pæn erfaring med at tweake CMS-systemer såsom weblogs, webshops, etc. og har på den måde lært dens begrænsninger og muligheder at kende.

Min anbefaling af et købt design, eksempelvis templatemonster som jeg dog aldrig selv har brugt da jeg laver alt fra bunden, er en vej til at spare penge, når tiden er knap og designet er mindre vigtigt.

Det er sandt at jeg ikke ved noget om at drive en webshop. Jeg har aldrig ejet én, jeg har ikke startet én. MEN DET VIL JEG GØRE NU!

Klokken er nu 16:45 - jeg bestiller nu en 14 dages gratis prøveversion af en webshop fra scannet.dk og begynder at designe den - og du kan bagefter bedømme om den er pæn nok.
+ Jeg har intet materiale at starte med, ingen billeder, ingen tekst, ingen ingenting.
+ Der vil kun være 5-15 forskellige varer. Jeg vælger selv min genre. (fordi jeg så kan finde billeder til)
+ jeg skal være færdig om 6 timer! Klokken 22 poster jeg et link til resultatet herinde, evt. under tråden "feedback på website".

Let the showdown begin, indeed.
;-D

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 16:03

Det er jo næsten bedre underholdning end Forbrydelsen det her.

"Migduvednok": Jeg abonnerer lige på dig for en kort stund, så bliv ikke trist, når jeg melder dig fra igen[:'(]

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:27
Froebutikken:
Nu var Forbrydelsen jo også pænt skidt! :-)

Mikkel:
Øhmn. Okay?
På med vanten, mester Jakel. God arbejdslyst, men udfordringen gik nu ikke på at lave en Scannetshop, men på at lave dét site du beskrev for Max som værende et bedre alternativ til hans kunde. Herefter skulle vi se, hvad der ville SÆLGE mest.

Men derfor er det da en meget fin øvelse for dig, at rode med en Scannetshop og det er sikkert godt for din portefølje, så jeg bakker om projektet - men har ingen holdning til det. Jeg havde en holdning til Webshop vs. Brandingsite.
Side 1 ud af 4 (31 indlæg)