Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på redesign ønskes

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

en skræddersyet side er ingen udfordring grundet de manglende begrænsninger. Jeg har et problem med dårligt design - både skræddersyede og webshops. Nu prøver jeg at lave en godt (som jeg forstår det) designet webshop (på 6 timer :-))

på designafmikkel.dk er der links til hvad jeg kan lave.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 21:13
For min skyld, må du lave alle de webshops du overhovedet orker.
Det er fair nok, at du har et problem med hvad du opfatter som dårligt design - men så vidt jeg kan forstå, er grunden til, at du nu sidder og bakser på sidste time med et scannetdesign, at jeg gav dig en udfordring og du ville vise, hvad du kunne gøre på 6 timer, der sikkert er bedre, end hvad andre kan gøre på 6 dage (hvad ved jeg?).
Men min udfordring var bare ikke den, du har taget op.
Min udfordring var, at lave det brandingsite, du så arrogant forklarede Max var en bedre løsning for hans kunde - som du mente ville SÆLGE mere.

Du skrev intet om, "som ville have færre begrænsninger end en modulbaseret webshop", eller "som ville kunne gøres pænere", blot hvad du mente solgte - som Max's side ifølge dig bestemt ikke levede op til.

Det var dét jeg reagerede på (fordi jeg var uenig) og den showdown jeg gerne ville have set - fordi det kunne have været interessant.

Én Scannetshop vs. en anden Scannetshop ser jeg hver dag - både på Amino og i min færden på nettet og alt andet lige, er godt design (indenfor så restriktive rammer som Scannet stiller op) en speget sag at bedømme.
Hvad der solgte mest, derimod - dét havde være målbart og spændende.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Klokken er 21 og jeg giver op!

Magen til skidt-og-møg--system skal man lede længe efter! Mit hidtidige resultat kan ses på http://506409.buildyourownshop.com/

Udover naturligvis at skrive tekster, ville jeg gerne lave følgende - men kan ikke umiddelbart finde ud af at lave det:
1) fjerne søgefeltet
2) fjerne allepriserinkluisivmoms-teksten
3) have et billede for alle produktkategorierne på forsiden (ét af dem kan ses øverst på siden for ansigtscremer) og lade disse være links til produktkategorisiderne.
4) ..derfter fjerne venstremenuen helt.
5) fjerne de mange streger
6) fjerne "sorterer efter...." teksten
7) fjerne "side 1 af 1"
8) fjerne kontaktoplysninerne i bunden og sætte dem ind som et billede i stedet.
9) vise det enkelte produktbillede i fuld størrelse (300x300) og fjerne muligheden for at kunne klikke på det endnu en gang.

noget af dette kunne ordnes ved at tweake stylesheetet, men det vil tage mig adskillige flere timer at komme igennem det - det ser heller ikke ud til at det alene vil kunne ordne de fleste af punkterne ovenfor. Korriger mig venligt i der er erfarne.
(produktbillederne er fra http://womens-shop.dk/ som denne tråd omhandlede oprindeligt)

De punkter jeg har forsøgt at INDFØRE er følgende:
1) en aura af poesi og eventyr gennem topbilledet og de mange blomster og naturtemaer samt navnets skrifttype
2) lave STORE produktbilleder så man se hvad søren det er man køber. STORE i første hug, ikke noget man skal klikke tre gange på før man kommer til.
3) et system i dekorationen: hver produktkategori har hver sin baggrund, hvert produkt hver sin blomst.
4) opblødning af billederne gennem bearbejdning af siderne. nogle vil kunne lide det, andre ikke - men i det mindste ser det ikke amatøragtigt ud.
5) fritskrabning af produktbillederne, giver flere muligheder.

første gang at jeg VIRKELIG har forsøgt at besejre et CMS - og jeg tabte.  :-D

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 21:56
Mikkel:
Ja, nok kan jeg også være en arrogant skid, men da jeg sagde at du virkede som om du ikke havde prøvet krafter med røvsiden af et shopmodul, spillede jeg ikke bare smart. Det sutter verdens bredeste snegl, at arbejde med dét lort - og det tager ekstremt lang tid, i forhold til, hvad det ser ud af.
De fleste shopmoduler er sådan. Nogle lidt bedre end andre, (Shopify, I love thee) men de fleste er en gigantisk smerte i underryggen og da du skrev at Max "næsten ikke havde rørt" det, afslørede du at du var webshopjomfru. :-)

Nogle af de ting du har ønsket at gøre, kan som du siger lade sig gøre via stylesheetet, men en del af dem kræver mere arbejde end som så (også selvom det kan gøres via stylesheetet) og nogle af dem, tror jeg aldrig at du vil få bokset ind i din Scannet-shop, ligemeget hvor mange timer du bruger.
Eksempelvis:
Fjerne venstremenu, fjerne "side 1 ud af 1" og "Sorter efter" (tro mig, jeg har forsøgt), fjerne muligheden for at klikke på billeder/produkter.
Resten burde kunne lade sig gøre og forsiden ville du bare skulle lave i simpel html.

Jeg forstår godt, at du forsøger at skabe en stemning i din shop, som muligvis ikke eksisterer i den nuværende, men det er bare ikke det eneste der sælger.
Jeg hæfter mig ved, at du "kun" tænker æstetisk, når du laver en webshop (og giver feedback på dem). At gøre kontaktinformationer til et billede, eksempelvis er en æstetisk løsning, som er skide irriterende for både ejeren af shoppen (da det ikke vil optræde i Google) og for brugeren, der ikke kan copy/paste informationere.
At fjerne venstremenu og søgebar falder i samme kategori. Det er en æstetisk løsning - fra et brugersynspunkt, er der ingen grund til at fjerne alternative navigeringsmuligheder.
Ligesom det, i henhold til dit oprindeligt indlæg er galemathias at fjerne brugen af Dankort til fordel for girokort og bankoverførsel.
Dertil kommer, at rigtig mange danske webforbrugere føler sig sikre i en Scannetshop, hvor de ved at menuen sidder til venstre og søgefeltet oppe i toppen. De ved hvor "læg i kurv" er placeret og de ved, hvordan de kommer tilbage til forsiden. Uden at have konkrete beviser, tror jeg snildt at man kan komme til at skyde sig selv i foden og skræmme nogle væk, ved at forsøge at opfinde den dybe tallerken én gang til. I hvert fald, hvis det alene er på bekostning af æstetik, som rigtig mange i det store hele ikke har en klar holdning til.

Godt design og stemning er ikke nødvendigvis det samme.
Hvis du tidligere i dag, havde skrevet til Max at du ville foreslå ham, at få noget mere stemning ind i shoppen og havde givet nogle eksempler, han kunne bruge (eksempelvis dine 5 punkter om, hvad du selv har forsøgt at indføre i shoppen), så havde du været dagens mand i skysovs.

Det var bare ikke det du gjorde.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Du har ret, Lone - det er ikke DIN udfordring jeg har taget op. Beklager.  (men jeg havde det sjovt alligevel, på den masochistiske måde)

Du har jo helt ret: "Hvad der solgte mest, derimod - dét havde være målbart og spændende."

Hvis jeg kunne få 3-4 dage imellem d. 12 og d. 22 januar, og opfyldt nogle kriterier, så kunne det jo nok lade sig gøre. Jeg ville ihvertfald være en kujon hvis jeg ikke forsøgte... Jeg skriver lige til Max - måske er han blevet sur på mig - men ellers kunne en anden være med i forsøget?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:07

Lone S. Hansen:
Mikkel:
Fjerne venstremenu, fjerne "side 1 ud af 1" og "Sorter efter" (tro mig, jeg har forsøgt), fjerne muligheden for at klikke på billeder/produkter. .

Er glad for jeg arbejder med Joomla/Virtuemart for alle de ting i klager over er så dejligt nemt at lave :)

/Skrev kodenørden til de 2 grafikere

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 22:21
Ronnikc:

Lone S. Hansen:
Mikkel:
Fjerne venstremenu, fjerne "side 1 ud af 1" og "Sorter efter" (tro mig, jeg har forsøgt), fjerne muligheden for at klikke på billeder/produkter. .

Er glad for jeg arbejder med Joomla/Virtuemart for alle de ting i klager over er så dejligt nemt at lave :)

/Skrev kodenørden til de 2 grafikere

Hehe, jeg har faktisk aldrig forsøgt at fjerne hverken venstremenuen eller muligheden for at klikke på billederne (har dog forsøgt at sætte en "læg i kurv knap" på de billeder, man ser i en popup, men forgæves).
Med hensyn til "Sorter efter:" og "side 1 ud af 1" kan man faktisk godt fjerne teksten, men ikke kolonet som de FUCKING AUTOMATISK sætter ind efter "Sorter efter" eller kommaerne, der kommer imellem de ting man kan sortere efter, så hvis man fjerner det har man følgende på alle sine sider: " ; , , , "
Jeg var ved at få et hjertetilfælde.

Igen.

Scannet tager livet af mig.
Fra Århus
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:24

DET VAR DOG UTROLIGT

Man kommer med en venlig forespørgsel om kommentarer på en webshop her på Amino som jeg troede var et forum for voksne kultivierede mennesker, MEN så kommer man hjem fra weekend, til en besynderlig gang mudderkastning, måske underholdende men ikke værdig for voksne mennesker.

Jeg vil ikke gå ind i yderligere debat med dig "migduvednok" , ud over jeg vil sige (og nu går jeg ned på dit niveau): At efter have tjekket din egen hjemmeside , hvad du har lavet og skriver i andre debatter....så har dine meninger og holdninger absolut ingen interesse, dertil er vi for forskellige. Så lad venligst være med at kontakte mig yderligere...heller ikke på min private mail.

OG VÆR SÅ VENLIG AT LUKKE DIN DEMOSHOP HVOR DU BRUGER BILLEDMATERIALE SOM DU IKKE LOV TIL.

Til alle I andre Aminoer som har kommet med konstruktiv kritik...mange tak for det jeg kigger nærmere på det når jeg er faldet ned på jorden igen *sss*

Mange hilsner i håbet om en bedre tone her på Amino

Max

Max Rogild www.maxr.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:42

undskyld. det er gjort.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 00:49
... og også undskyld fra mig, der vist var hovedmanden bag, at få kørt din tråd ud på et sidespor
Jeg ville ønske, at dette indlæg var et skridt imod at blive en voksen og ansvarlig Amino'er, men lige nu føler jeg mig som en 5 årig, der er sendt i skammekrogen, med god grund.

Forhåbentlig er jeg vokset op i morgen! :-)
Side 2 ud af 4 (31 indlæg)