Det er ikke hvad man aftaler, men hvad arbejdet drejer sig om - så det må være noget "forskelligt"
Skattemæssigt ret ens hvis du vover dig ud i det med personlig virksomhed (personlig skat ganske som af løn) - meget farligt hvis du gør det i selskabsform - nok mulighed for visse fradrag, men også der - forsigtig. Til gengæld så arbejde med at drive virksomhed med moms, ikke alm ansættelsesbeskyttelse - opsigelse - konkurs og lønmodtagernes garantifond, ferie, barsel, sygdom - og meget andet, så du skal nok have mindst 50% - 60% mere i timen som selvstændig (+ moms) end som ansat, før det ligner hinanden i udbytte
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg tror du har misforstået mig eller jeg ikke har formuleret rigtigt.
Jeg fik dette tilbud fra rekruttering firma. "Jeg kan tilbyde 175 kr. per time hvis du har eget CVR nr og 100 kr. per time hvis du skal projektansættes. Hvad foretrækker du?"
nej det var det jeg svarede på - man kan ikke bare blande løn som projektansat = ansat og så med selvstændig og eget CVR - så det var helt det jeg svarede på Det er klart at projekt ansættelse så ikke har stort problem med opsigelse og beskyttelse men det er stadig ikke korrekt bare at give det valg - uanset det er rekruteringsfirma - for ENTEN er arbejdet af karakter som ansat - = 1 -. eller også er det egentlig selvstændig virksomhed og hvis du ser mit link i første svar er der store forskelle i hvordan skat bedømmer det
så længe du ikke stifter selskab for at få CVR er risikoen ikke stor for dig - mere for det firma der betaler dig - i selskabsform kan risiko være stor (tænk ex Flemming østergård med 140% skat)
Så nej jeg svarede skam på præcis det
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER