Jeg står og har et produkt som jeg skal sælge, lad os sige det et reolsystem jeg selv har opfundet som har et produktnavn (måske reg.varemærke) som vi kalder "Foom" og på et senere tidspunkt kommer der en textil serie som vi kalder Flux, altså der er flere "brands" / produktnavne.
Skal jeg så lave et firma (ApS) som hedder Foom ApS som sælger Foom reoler m.m. eller... Skal jeg lave et firma (ApS) som hedder Invento ApS som sælger Foom reoler m.m.
Og ville det være en god ide at reg. det forskellige brands/produktnavne.
På sigt kommer der andre produkter som også skal sælges...
Selve din ibrugstagning af navne giver faktisk en beskyttelse i sig selv. Er du først med et navn må andre ikke bare bruge samme navn for samme type ting - men registrering gør ting nemmere i en evt retssag - uden nødvendigvis at være strengt nødvendigt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Selve din ibrugstagning af navne giver faktisk en beskyttelse i sig selv. Er du først med et navn må andre ikke bare bruge samme navn for samme type ting - men registrering gør ting nemmere i en evt retssag - uden nødvendigvis at være strengt nødvendigt
vh John Hannover
John, i det her tilfælde er formålet at beskytte et produktnavn, og ikke firmanavn som sådan. Han kan således ikke beskytte sine produkter ved at have et selskabsnavn og evt en del binavne.
vh John Hannover
John, i det her tilfælde er formålet at beskytte et produktnavn, og ikke firmanavn som sådan. Han kan således ikke beskytte sine produkter ved at have et selskabsnavn og evt en del binavne.
nej - men produktnavne som sådan - hvis man eller tager dem aktivt i brug - er helt som andre navne i princip beskyttet - Det er alm ophavsret - lidt som en hver anden tekst hvis den er unik - og kan man vise, man har opfundet et bord som er specielt og sælger det under et unikt navn Kubusbordet eller hvad ved jeg - så må andre i princip ikke bare sælge et andet bord under samme navn - med alt jeg ved
Beskyttelse ligger generelt i ibrugtagning af navne osv - men registrering gør det langt lettere at vinde en sag. Nu har McDonnal givet registreret deres mad, men hvis de ikke havde, og skabte en burger de solgte og gjorde berømt som McFeast burger - så kunne en anden grillbar ikke bare vælge samme navn McFeast for deres burger - registrering eller ej
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Deri er jeg enig John, men det er gældende for produktnavne der har vundet hævd i forvejen.
starter jeg et nyt produkt op i år, som ikke bliver specielt kendt med det samme, og en anden lancerer et produkt med samme navn om 1 år med stor succes, så kommer jeg ikke langt med at have haft produktet på tegnebrættet.
starter jeg et nyt produkt op i år, som ikke bliver specielt kendt med det samme, og en anden lancerer et produkt med samme navn om 1 år med stor succes, så kommer jeg ikke langt med at have haft produktet på tegnebrættet.
enig - intet værd på tegnebræt - først når det er på markedet og annonceret osv - og jo længere tid jo bedre
vh John H