Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brand / Produktnavn / Reg.varemærke VS. ApS

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@john
Jeg vil helst kun have en firmanavn...
Men man kan vel godt have flere produkter/brand man sælger ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47168
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20

ja sagtens - lige så mange du vil  tænk Opel - masser af modeller - tænk Irma - tænk Ikea osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 19:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Selve din ibrugstagning af navne giver faktisk en beskyttelse i sig selv. Er du først med et navn må andre ikke bare bruge samme navn for samme type ting - men registrering gør ting nemmere i en evt retssag - uden nødvendigvis at være strengt nødvendigt

Jeg har tidligere fået en over næsen af en af de jurister, som deltager lidt her på amino, for at skrive noget ligende.Smile

Årsager:

1. Det kan være både besværligt og meget omkostningstungt at påråbe sig et varemærke alene ved ibrugtagning.

2. Hvis du ikke registrerer dine brands som varemærker og tilkøber overvågning, opdager du sandsynligvis ikke varemærkekrænkelser rettidigt. F.eks. hvis en anden registrerer et varemærke, som krænker dit. (i så fald skal der gøres indsigelse inden 2 måneder)

---

Jeg vil helt klart anbefale dig at registrere dine produktnavne som varemærker og tilkøbe den nødvendige overvågning.

Og så nøjes med et firmanavn.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47168
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20

Karsten Sønderup:

Jeg har tidligere fået en over næsen af en af de jurister, som deltager lidt her på amino, for at skrive noget ligende.Smile

Årsager:

1. Det kan være både besværligt og meget omkostningstungt at påråbe sig et varemærke alene ved ibrugtagning.

2. Hvis du ikke registrerer dine brands som varemærker og tilkøber overvågning, opdager du sandsynligvis ikke varemærkekrænkelser rettidigt. F.eks. hvis en anden registrerer et varemærke, som krænker dit. (i så fald skal der gøres indsigelse inden 2 måneder)

jamen det er risiko - Jeg vil så sige, at jurister har det med at overgøre en masse - da de jo lever af det - men ja - registrering gør en retssag lettere men ja - det koster og er i mánge fald spild

Jeg tror da jeg vil anbefale hvis det er noget stor og seriøst, men jeg lover dig masser af store virksomeder - Bestseller osv - registrer ikke hvert design eller navn

Det er en vurdering og den kan være gal - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15066
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:11

Det vil være smartest at finde et neutralt navn, som dækker over de forskellige brands. Sådan gør alle store koncerner også, da man dermed undgår, at nogen ikke kontakter en, fordi de kun tror, at Foom Aps sælger Foom produkter og ikke Flux eller FLix produkter...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15066
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:16

Karsten Sønderup:

Cookie - John Hannover:
Selve din ibrugstagning af navne giver faktisk en beskyttelse i sig selv. Er du først med et navn må andre ikke bare bruge samme navn for samme type ting - men registrering gør ting nemmere i en evt retssag - uden nødvendigvis at være strengt nødvendigt

Årsager:

---

Jeg vil helt klart anbefale dig at registrere dine produktnavne som varemærker og tilkøbe den nødvendige overvågning.

Og så nøjes med et firmanavn.

Som lille sidebemærkning, vil jeg lige indskyde, at det er meget sort/hvidt sat op... Ibrugtagning er ikke, at kalde firmaet et eller andet, men at sælge et produkt eller service med navnet. Og ibrugtagningen gælder kun på det marked, hvor produktet markedsføres, dvs f.eks DK. Udfordringen er her, at hvis man f.eks går ind i UK eller Tyskland, så kan der allerede være 56 andre, som alle bruger navnet, fordi markederne er så store, og så bliver ibrugtagningsprincippet meget besværligt!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)