@john |
ja sagtens - lige så mange du vil tænk Opel - masser af modeller - tænk Irma - tænk Ikea osv
vh John H
ja sagtens - lige så mange du vil tænk Opel - masser af modeller - tænk Irma - tænk Ikea osv vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Jeg har tidligere fået en over næsen af en af de jurister, som deltager lidt her på amino, for at skrive noget ligende. Årsager: 1. Det kan være både besværligt og meget omkostningstungt at påråbe sig et varemærke alene ved ibrugtagning. 2. Hvis du ikke registrerer dine brands som varemærker og tilkøber overvågning, opdager du sandsynligvis ikke varemærkekrænkelser rettidigt. F.eks. hvis en anden registrerer et varemærke, som krænker dit. (i så fald skal der gøres indsigelse inden 2 måneder) --- Jeg vil helt klart anbefale dig at registrere dine produktnavne som varemærker og tilkøbe den nødvendige overvågning. Og så nøjes med et firmanavn. |
Mvh. Karsten Sønderup
jamen det er risiko - Jeg vil så sige, at jurister har det med at overgøre en masse - da de jo lever af det - men ja - registrering gør en retssag lettere men ja - det koster og er i mánge fald spild Jeg tror da jeg vil anbefale hvis det er noget stor og seriøst, men jeg lover dig masser af store virksomeder - Bestseller osv - registrer ikke hvert design eller navn Det er en vurdering og den kan være gal - |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Det vil være smartest at finde et neutralt navn, som dækker over de forskellige brands. Sådan gør alle store koncerner også, da man dermed undgår, at nogen ikke kontakter en, fordi de kun tror, at Foom Aps sælger Foom produkter og ikke Flux eller FLix produkter... |
Som lille sidebemærkning, vil jeg lige indskyde, at det er meget sort/hvidt sat op... Ibrugtagning er ikke, at kalde firmaet et eller andet, men at sælge et produkt eller service med navnet. Og ibrugtagningen gælder kun på det marked, hvor produktet markedsføres, dvs f.eks DK. Udfordringen er her, at hvis man f.eks går ind i UK eller Tyskland, så kan der allerede være 56 andre, som alle bruger navnet, fordi markederne er så store, og så bliver ibrugtagningsprincippet meget besværligt! |