Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger Programmør

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg søger en programmør til en app jeg går og arbejder lidt på.

Har været til møder med diverse app udviklingsvirksomheder, men har måtte indse at det simpelthen bliver for dyrt. 

App'en har min partner og jeg gået og arbejdet på i en måneds tid, så alt forarbejdet er egentlig lavet, samt en "Mock-up" version til at fremlægge vores idé.

Vi er nu nået til det punkt hvor vi kun mangler at få lavet app'en, og derfor søger vi en programmør som vil stille sig tilfreds med en procentdel af virksomheden, fremfor betaling. 

En lignende app eksistere allerede, fandt vi hurtigt ud af efter vi fik idéen. Vi har dog valgt at gå videre med vores app, da vi ikke føler konkurrenten har fået ført sin app ordentligt ud, og derfor har vi selvfølgelig fokuseret meget på hvordan vi kan være bedre.

Skriv endelig til mig hvis dette kunne have interesse.

Daniel

 

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvilken platform skal den app laves til? Hvis i siger iOS eller Windows Phone, så bør i genoverveje det en gang, med mindre i har en god grund til at vælge den mest populære platform fra. I er vel interesseret i at få så mange kunder som muligt fra dag 1?

Desuden: SKAL det være en app? Rigtig meget kan jo laves som en responsiv hjemmeside der nemt kan erstatte en app og samtidig ramme 100% af sin målgruppe fra dag 1. Mange tænker "det skal jo være en app" men sådan behøves det ikke være. Hvis det er et spil eller en app der kræver noget specifikt fra en smarthphone så vil det være nødvendigt med en app. Så overvej om i evt. kan nøjes med en responsiv hjemmeside til at starte med. Så har i bedst mulighed for at tiltrække interesse fra så mange mennesker som muligt. Med en responsiv hjemmeside kan alle bruge jeres service uanset om det er iOS, Windows, Android, PC, Mac, iPad...

Så måske kom med lidt af de tanker der ligger bag jeres valg og strategi.

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har gået og overvejet evt. starte ud med en hjemmeside, men vi er nået frem til at det simpelthen bliver nødt til at være en app, da mange af de forskellige features kun fungere ved en app. 

App'en skal helt bestemt laves i IOS, da vi vurdere at størstedelen af vores brugere benytter sig af Iphone.

Dernæst hvis det bliver en succes, vil vi selvfølgelig få den smidt på android. Men en ting af gangen.

Daniel

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan vurdere i at størstdelen af jeres brugere bruger iOS? Har i valgt iOS fordi i bare selv har en iPhone eller har i rent faktisk lavet en undersøgelse der viser at lige præcis jeres målgruppe primært bruger en iPhone eller iPad? Er det en app kun til Danmark eller kan det lige så godt være en person omme på den anden side af jorden der henter jeres app? Android har 80% af markedet. iOS har 13%

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi ved igennem hvad vi har undersøgt på vores markedsførings del, at den bedste/hurtigste måde vi kan få vores app i spil på, er ved at smide den ud i IOS appstore. Herefter vil næste opgave så være at få den på Android. 

Vores app kommer til at fokusere på Sjælland som det første skridt. 

Planen er så herfra at få den videre til hele Danmark og så forhåbentlig videre ud i verden.

Daniel

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Daniel

Hvis pengene er små så vil jeg helt klart anbefale jer at kigge på et af de hybride frameworks som f.eks Phonegap eller Xamarin. 

Her udvikler I, i princippet, en HTML5 applikation, som i så konverterer til hhv Android og IOS, på den måde kan i nøjes med at udvikle en gang og så få en app til begge platforme. I kan se lidt mere om de forskellige muligheder her 

Mht at få en til at arbejde gratis, så er det sjældent vejen frem. Dem der vil arbejde uden at få betaling for det er typisk ikke dem i ønsker at arbejde sammen med, jeg mener du foretrækker sikkert også at få løn selv, ikk' ?

Hvis i vil noget med jeres app, så vil jeg anbefale at i fokuserer på at få fremskaffet den likviditet, måske kan i låne lidt i huset, i banken, eller sågar optage en Quicklån, og så bruge det som indskud i jeres forretning.

Hvis I ikke er parate til det så sender det jo et signal om at I ikke stoler nok på jeres idé til at gå all-in, og gør I ikke det hvorfor skulle et potentiel udvikler så tro nok på den?

//Morten

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Morten!

Mht. at få fremskaffet likviditet, så er grunden til at vi ikke er interesseret i at skulle ud og betale store summer (200.000-300.000 har vi fået fortalt af udviklere), at vi tænker logisk. Lad os sige vi går ud og låner os op til ørerne og app'en ikke bliver en succes (hvilket der ALTID vil være en chance for), så står vi som 24 årige med et kæmpe lån vi ikke kan få betalt ud. 

Derfor vælger vi at tage den med ro og gå den sikre vej, hvor vi forhåbentlig kan finde en programmør som vil arbejde for procenter, og selvfølgelig få løn når der en skønne dag begynder at tikke penge ind. 

Tålmodighed er heldigvis ikke en ting vi mangler:)

Daniel

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stonen:
Mht. at få fremskaffet likviditet, så er grunden til at vi ikke er interesseret i at skulle ud og betale store summer (200.000-300.000 har vi fået fortalt af udviklere), at vi tænker logisk. Lad os sige vi går ud og låner os op til ørerne og app'en ikke bliver en succes (hvilket der ALTID vil være en chance for), så står vi som 24 årige med et kæmpe lån vi ikke kan få betalt ud. 

Det er rigtigt, det er der en chance for, og det er en risiko som I løber. Men det gør jeres udvikler jo så også, og han har jo stadig væk en husleje der skal betales, og nede i Netto har de ikke den store forståelse for at han hjælper jer med at programmerer - løfter (der potentielt er tomme) kan man ikke købe mælk for.

Så hvorfor er det lige at en dygtig udvikler skulle løbe den risiko?

Når det så er sagt så kan i komme et godt stykke for 200-300.000, det lyder på mig som om i har haft fat i et par danske udviklingshuse - et alternativ er jo at prøve at gå syd for grænsen, her kan i finde kanont dygtige udviklere til en noget lavere pris - det er stadigvæk ikke trivielt at styrer sådan et projekt, men her kan i nå meget langt for 100.000, det er 50.000 pr mand, så hvis i dropper at købe bil eller lignende så burde det være et overskueligt beløb.

I kan se lidt mere om hvordan i finder og arbejder med sådanne folk her: http://www.mhn-consulting.com/fa-succes-med-udviklere-fra-hele-verden/

//Morten

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må give Morten ret , som udvikler skal der mere til en løfter om en procent del af en evt succees, især når vi taler om mange timers programmering, i sær os der skal leve af at programmere

Hvis jeg skulle gå ind i et sådan arrangement ville det kræve en meget go for undersøgelse samt et del beløb oveni en procent del af projekt

Sorry men sådan ligger landet, prøv at holde det op imod enten at arbejde gratis på et projekt der måske giver et overskud på et par hundrede kroner i mdr mod en timeløn der gør at huslejen og leveomkostninger kan betales

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)