Hej, jeg har i dag en enkeltmands ejet virksomhed. Deruover har jeg et ivs Holding selskab som jeg fik lavet i forbindelse med et partnerskab om en anden virksomhed. Nu vil Jeg gerne have at mit Holding selskab ejer mit andet firma. Derfor overvejer jeg at lukke mit enkeltmands ejet virksomhed og oprette et ivs drift selskab. Hvordan gør jeg det? Skal jeg bare oprette et ivs og kan man i den forbindelse angive at det er mit Holding selskab der ejer det? |
du kan lade dit holding stifte et IVS - så ejer det jo det -Du skal huske hvert selskab koster - administration - sambeskatning giver ofte behov for revisorhjælp - to erhvervskonti med risiko for pris - Begge selskaber SKAL være omfattet af lovpligtig arbejdsskadeforsikring - måske kan du få begge CVR med på en hvis du kun er dig selv- men uanset omsætning og løn - regn et par tusinde der også
Din enkeltmands kan så afviklet, men her vil der - når du har et selskab der f.eks. overtage aktiver kunne være vurderingsproblemer og i høj grad mulighed for goodwill som vil koste skat - derfor - tal med en revisor inden du går videre
vh John Hannover