Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anskaffelse af kunder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har lige åbnet MP Multiservice som gør sig inde for mange forskellige ting, og så er mit spørgsmål hvordan jeg skaffer kunder, evt tips.
Jeg er lige startet op og ved ikk særlig meget om opstart af firma.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 16:41

MP Multiservice:

Hej har lige åbnet MP Multiservice som gør sig inde for mange forskellige ting 

Hejsa,

Umiddelbart, vil jeg tro, at du får flere relevante bud, hvis du kan fortælle lidt om, hvad du tilbyder og hvem du vil henvende dig til (B2B, B2C eller begge). :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:51

Tillykke!

Der er en del formalia, som skal være på plads. F.eks. evt. momsregistrering, nemkonto mv. Hertil kommer regnskab mv. En generel guide findes faktisk (!) på en offentlig hjemmeside

https://startvaekst.virk.dk/opstart

Herudover har John Hannover også nogle gode indspark, f.eks. her:

http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/09/Selvstaendig.html

Når det gælder kunder - og jo, det er da også et sted at starte - kunne dette måske være en tilgang:

Først må du være lidt mere specifik omkring "mange forskellige ting": Slår du græs, laver du regnskaber for multinationale selskaber, optræder du i bands osv.

Hernæst er en god hjemmeside med forklaringer og måske billeder og din erfaring en god idé. I starten skal man ikke nødvendigvis lægge for meget i hjemmesiden, medmindre det selvfølgelig er en webshop eller andet, hvor det vil være oplagt.

Endelig, hvis du har et begrænset potentielt klientel, kan du telefonere til hver enkelt. Her kan du så forklare dig. Det er her vigtigt at have en mail klar, hvis vedkommende ikke har tid eller det skal sendes til en anden. Men egentlig salg generelt er jo en større videnskab, så det kan jeg ikke hjælpe dig med.

Jeg håber, at det gav lidt. Det var bare hvad jeg lige kunne finde på og bestemt IKKE fyldestgørende.

God Vind!

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 16:53

Det mest oplagte er almindelig markedføring i form af hjemmeside, reklamer på sociale medier og i f.eks. lokalaviser.

Jeg synes dog du bør genoverveje dit firmanavn, da i nu er ikke mindre end 4 virksomheder med samme navn.

Det kan give problemer med forveksling blandt potentielle nye kunder.

Det vil være lidt surt hvis en anden virksomhed høster udbyttet af dine markedsføringskroner.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 17:24

ProDNS:

Jeg synes dog du bør genoverveje dit firmanavn, da i nu er ikke mindre end 4 virksomheder med samme navn.

Det vil jeg give ProDNS ret i. Vælg et navn hvor dine kunder og især potentielle kunder ved, at det er dig. Det gør det langt lettere for dig, når du bruger markedsføringskroner.

Desuden vil jeg give de andre ret i, at hvis du fortæller, hvem du helst vil have som kunder, så er det også lettere at hjælpe dig med at få kunder. En god hjemmeside er et godt sted at starte, for når folk hører dit navn, skal de kunne finde frem til dig igen.

Sociale medier er altid spændende at bruge, da du kan prøve forskellige markedsføringsmuligheder af relativt billigt. F.eks. Facebook annoncer. Sociale medier er selvfølgelig mere end disse reklamer, men hvert socialt medie du vælger at have, skal du kun vælge, hvis du mener, at det skaber værdi, og du gider bruge det. Dog vil jeg sige, at man sagtens kan have en Facebook side, da du her kan skrive dine kontaktinformationer, åbningstider osv. Jeg ville dog vælge at være lidt aktiv på denne Facebook side, så kunder ved, at det er dig.

Du kan også overveje at skabe noget content marketing. Dvs. skabe indhold for dine potentielle kunder og kunder. Det vigtigste er at huske på, at dit indhold skal skabe værdi for kunden.

Jeg håber, at du kan uddybe, hvad du gerne vil, så vi kan hjælpe dig endnu mere. :D

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 18:04

Altså, det er et meget generelt spørgsmål som du stiller for dagen her i tråden :-) 

Når det er sagt er der selvfølgelig mange muligheder for at skaffe kunder, det handler blot at vælge nogle platforme hvor du ved at dine kunder er. Hvis du henvender dig bredt til B2C markedet er online markedsføring typisk en rigtig god idé. Dette forudsætter at du: 

- Har en moderne hjemmeside der kan skabe den rigtige opmærksom omkring din forretning

- At du er investeringsvillig i eventuelt betalt annoncering eksempelvis via Google AdWords, Facebook ads mm. 

- At dit produkt er konkurrencedygtigt 

Ovenstående kan være en stor mundfuld, hvis du ingen erfaring har. Så du skal selvfølgelig lade dit budget bestemmer hvor langt du ønsker at gå. 

Du er meget velkommen til at kontakte mig pr. mail simon@erhvervshjemmesider.dk. Hos ErhvervsHjemmesider.dk kan vi hjælpe dig med alt fra en ny hjemmeside til den efterfølgende markedsføring af din forretning på nettet

Uanset hvad ønsker jeg dig et stort held og lykke med tilværelsen som selvstændig / iværksætter! ;-) 

Tilmeldt 3. Mar 16
Skrevet kl. 19:26

Vi gør os i alt fra rengøring, flytninger, byggepladsservice og havearbejde mm. Så det er meget vi tilbyder, men måske for meget;)

Tilmeldt 3. Mar 16
Skrevet kl. 19:31

Tusinde tak for hjælpen. :)

Jeg vidste ikke der var 4 andre med samme navn, troede ikke jeg kunne få CVR nummer hvis der fandtes andre ved samme navn , så vil klar overveje og lave navnet om.

Jeg har fået lavet hjemmeside, erhverskonto og Facebookside.
Men alt dette skal så laves om hvis navnet ska laves om.

Jeg takker meget for jeres hjælp og tid🙏🏼

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:10

Der er jo 1000 muligheder, det afhænger også meget af, om du ønsker B2B eller B2C? Så mit første råd er nok, at du fokuserer lidt mere, vælg en kundemålgruppe og læg eventuelt ud med at tilbyde nogle få ydelser, som du så optimerer og skaffer kunder til. 

Jeg betragter det som en klassisk iværksætterfejl, at man tilbyder alt inden for sit felt til alle, der vil betale. 

Fordelene ved at fokusere på få kundemålgrupper og ydelser i starten er, som jeg ser det:  

• Markedsføringen bliver nemmere, fordi du ved, hvem du skal henvende dig til, og du lærer dem godt at kende.
  • Du får en helt anden erfaring med opgaverne, når du kun fokuserer på en-to ydelser i starten. 
  • Der er meget større chance for, at en kunde anbefaler dig til en anden kunde med samme behov, end hvis du tilbyder alt til alle. 

Når det er sagt, kan du finde masser af råd om markedsføring for små virksomheder på min blog. En pressemeddelelse i lokalavisen kunne være en start - og er du interesseret i online markedsføring, er du velkommen til at snuppe min gratis e-guide Skab trafik og salg med online markedsføring. :)

Fra Odense
Tilmeldt 24. Aug 15
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:22

MP Multiservice:
Jeg har fået lavet hjemmeside, erhverskonto og Facebookside.
Men alt dette skal så laves om hvis navnet ska laves om.

Nej det er ikke så kompliceret - du flytter bare siden til et nyt domæne, ændrer sidens navn på facebook og virksomhedens navn på VIRK.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)