Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks nye gratis kundeanmeldelse portal for webshops

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Fra  ShoppingGate Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger ikke noget, jeg linker ikke til noget uden opfordring - forsøger blot at få feedback for mit koncept - se min profil for selve siden eller spørg i kommentaren. Så svare jeg. Må desværre ikke linke direkte til min side herfra.

Kære iværksættere,

Jeg vil gerne præsenterer en ny service som jeg har udviklet, hvor min erhvervs målgruppe er webshop ejere. Servicen er klar til brug allerede i dag og jeg håber at jeg kan få jer til at overveje at tilmelde jeres webshop til min service. Jeg vil gerne hurtigt tilføje at servicen er GRATIS og jeg ikke på nogle måder forsøger at sælge noget her.

Danmarks nye gratis kundeanmeldelse portal for webshops

Hvem/Hvad er min ide?

Min ide er udviklet af mig selv og designet med hjælp fra en designer. Siden er ikke bygget på noget andet system, men bygget helt fra bunden. Planen for navnet af siden har været under ændring længe, men efter en stigende fokus på afpresning og dyre anmeldelses sider, besluttede jeg at kigge på problemer ved sider som Trustpilot og hvordan man kan gøre det anderledes. Derefter blev der lagt en plan sammen som blev kaldt BETA som skulle ligge grundlag for den nye side. Fejlene fra BETA'en blev skrevet ned og forbedret ud fra ris/ros fra diverse Iværksætter grupper på Facebook. Det nye blev udviklet med fokus på at kunne ændrer og tilrette funktioner i fremtiden efter behov. Vores vigtigste prioritet er prisen. Det skal være gratis. Fordi forbruger skal ikke betale for sikkerheden i kundeanmeldelser. Hvis virksomhederne betaler, betaler kunden også (igennem webshoppens priser).

Hvad ligges der vægt på?

Der ligges vægt på at der kun laves anmeldelser for webshop's. Simpelt af det grundlag at online butikker kan kontrolleres automatisk for at sikrer troværdige kundeanmeldelser. Det automatiske ordrebekræftelse system som ligger til grundlag for sidens kerne gør at der ikke skal bruges penge på manuel bekræftelse fra hverken virksomheden eller os selv. Dette er igen vigtigt for os, for at forholde os gratis, og for at virksomheder ikke skal "spilde" deres tid på kundeanmeldelser. Ydermere ligges der stor vægt på simpelheden der skal være i en kundeanmeldelse. Det skal være så nemt som muligt for forbrugere at skrive en anmeldelse, så selv de positive anmeldelser når frem og ikke kun de dårlige.

Forretnings plan - Hvordan kan det være gratis?

For at gøre det gratis for forbrugere og virksomheder kræver det at holde udgifterne lave og indkomsten så høj som muligt inden for rimelighedens grænser. Det gør vi ved at hoste vores domæne det billigste sted vi kunne finde, som passer vores behov (UnoEuro). Systemet er kodet af mig selv og designet af en dygtig designer som ville dele sin inspiration gratis for at støtte projektet. Reklamer og markedsføring er beholdt så begrænset som muligt og der er lagt vægt på at sprede ordet frem for at annoncerer os frem. Indkomsten skal komme fra et sted, og den er reklame baseret og dels affiliate baseret. Det korrekt dette ikke kan drive en virksomhed til stor succes og slet ikke betale ansatte medmindre vi har millioner af besøgende dagligt. Derfor består siden også kun af en mand og det er mere end rigeligt. Siden skal kunne drive sig selv så vidt som muligt hvilket heller ikke gør det til et fuldtids arbejde. Langt fra. Inden du bliver skræmt helt væk, så kig på andre reklame baserede virksomheder og spørg dig selv hvor du ville være uden dem.

Undgå falske anmeldelser - Hvordan?

Vi undgår falske reklamer ved hjælp af vores API som bruges af webshop systemerne til at bekræfte ordrer tilknytte anmeldelserne med ordren. API'en har dog et men. Den kan kun bruges hvis virksomheder vælger at bruge den. Der er plugins til diverse ecommerce systemer, men derfor kan vi ikke forvente virksomheder vil bruge den. Derfor kan ordrer også bekræftes af virksomheden via dokumentation som skal uploades. Dokumentationen vil blive tjekket af en algoritme som prøver at aflæse og beregne om ordreren er ægte. Kun hvis der er mistanke vil dokumentationen blive tjekket manuelt. Alle anmeldelser vil også blive analyseret for at måle troværdigheden. Yderligere har vi en rapporterings knap på alle anmeldelser som giver andre adgang til at anmelde mistænkelige anmeldelser.

Hvorfor vælge siden?

Siden er et nyt gratis kundeanmeldelses site som kan bruges uden at bruge for meget tid på besvær. Vi undgår at tage kontakt til virksomheder med mindre der er yderst nødvendigt og vil forsøge at være så imødekommende som muligt for ikke at spilde virksomhedens tid. Siden er ung og har stadighed rig mulighed for forbedringer. Vi er ikke låst fast til en ting og tror på at det er virksomhederne og forbrugerne der skal være med til at forme virkelighedens kundeanmeldelser. Fordelen med siden er at du med sikkerhed ikke vil blive omstillet 7-8 gange for at få fat i den rigtig medarbejder, du ringer direkte til personen der kan hjælpe dig. Vi lytter, vi ændrer os og forbedrer os. Konstant.

Sikkerheden hos os

Det klart at med kundeanmeldelser kommer der falske anmeldelser, negative kunder og personer der forsøger at smadrer din virksomheds ry. Først og fremmest har vi delt e-butikkerne op i 3 kategorier. De 3 kategorier kan man læse alt om her (vist med billeder). Kategorierne bestemmer filtreringen af anmeldelserne. Så snart en ny virksomhed bliver tilføjet vil der blive indsamlet oplysninger om virksomheden og virksomheden vil blive bekræftet af siden (hvis det vel og mærket går ind under vores betingelser). Derefter vil vi forsøge at kontakte virksomheden for at gøre dem opmærksom på anmeldelserne på siden og fortælle dem om mulighederne på siden.

Udfordringer

Vi har nogle udfordringer i forhold til ansvaret af anmeldelser, hvilket gør at vi på nuværende tidspunkt skjuler alle anmeldelser der har en score under 4 (1-5 skala) indtil virksomheden har tilmeldt sig siden og selv står til ansvar for hvad kunderne skriver og at det ikke længere er siden der står til ansvar for det. Nuværende tidspunkt står siden ikke særlig stærkt juridisk til at vise anmeldelserne under 4. Det er noget vi håber stærkt på at komme væk fra hurtigst muligt. Måske en klog skarp person her kan hjælpe.

 

Har i spørgsmål kom endelig med dem, håbet her er at fortælle om os og høre jeres mening, hvad kan vi gøre bedre og hvad gør vi godt.

Jeg beklager hvis indlægget er relativt uforståeligt i forhold til "siden", men jeg må ikke nævne navnet på siden, da jeg ikke må reklamere. Ved efterspørgelse kan jeg linke til en side hvor det originale indlæg er.

På forhånd tak! :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)