Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler ved domænesalg

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i og med at der er tale om hjemmesider som ikke har været anvendt kommercielt eller erhvervsmæssigt. Det er lidt samme problemstilling som jeg havde i et skatteankenævn for nylig. Man ville ikke godkende fradrag/afskrivning på en plotter i mangel af dokumentation. Skat havde imidlertid postivt set den og anerkendte at driftsmidlet eksisterede. Mit point var herefter at hvis ankenævnet ikke ville godkende fradrag/afskrivning så kunne det kun medføre at han ikke blev skattepligtig af den avance som helt sikkert ville blive konstateret ved et senere salg. Den købte skatteadministrationen men Skatteankenævnet gjorde (og anerkendte afskrivning på plotteren).  

Det næste er så om vi taler om domænenavnet eller selve indholdet af siden. Det gør ingen forskel for ham der bare har siddet og leget med det for at lave et privat fotoalbum men taler vi om en person o.l. som mod betaling laver hjemmesider for andre er det en helt anden snak.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 07:32

Interessant,

Jeg registrede et .com  domæne som privatperson i 1997 som aldrig har været udnyttet.

Umiddelbart kan det i dag sælges til 150 x den pris jeg gav for det dengang Big Smile

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:28

Nu bliver jeg også lidt interesseret i denne snak.
Jeg har gennem mit firma solgt et domænenavn til et andet firma (for en ganske pæn sum)

Jeg har udskrevet en faktura til køber som ved hvilket som helst andet salg.

Kan der også her være mulighed for at der ikke skal betales skat af indtægten??
(eller er dette en "helt anden historie")

/Brian

Tilmeldt 29. Dec 07
Skrevet kl. 12:49

Hej Brian

Som jeg forstår det, så er skattefritagelsen alene baseret på, at det er et privatsalg. Lidt ligesom, hvis du som privatmand sælger en gammel motorcykel med fortjeneste.

Når et firma sælger et domæne er det skattepligtigt.

V.h. /FLE

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:50

Når du har skrevet faktura, så er det fordi det er et erhvervsmæssigt salg.

Denne tråd handler om salg af et privat domæne.

Tilmeldt 9. Jan 08
Skrevet kl. 13:24

Fint nok..     jeg havde jo også regnet med at jeg skulle betale skat af det..

Meeen du ved..  når man hører om noget hvor der muligvis ikke skal betales skat, så spidser man jo lige ører...

/Brian

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 23:12

Megeeeeeeeet intressant emne. Jeg kom nu til at tænke på, at hvis man som en privat person har købt "40" domæner og vil nu sælge dem alle sammn...Skal man SÅ betale skat af dem?

hvis man nu som privat persom sælger en domain til en virksomhed, skal man så betale skat ? -(virksomheden vil jo påføre domænenavn købbet i årsregnskabet,,)

¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03

Hej!

Nej...jeg mener ikke, at der skal svares skat af disse, medmindre det bliver en tilbagevendende begivenhed.

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 17:28

Hej, peter nu er du jo ret klog hvad hvis vi siger jeg har et .com domæne som jeg som privat person sælger på auktion for 20.000$??

MVh Thomas

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Hej igen!

Hmmm..jeg mener stadig ikke, at der skal svares skat.

Er vel ikke anderledes, end at frimærkesamleren sælger sit kostbarste frimærke til et større beløb.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)