Jeg er enig i og med at der er tale om hjemmesider som ikke har været anvendt kommercielt eller erhvervsmæssigt. Det er lidt samme problemstilling som jeg havde i et skatteankenævn for nylig. Man ville ikke godkende fradrag/afskrivning på en plotter i mangel af dokumentation. Skat havde imidlertid postivt set den og anerkendte at driftsmidlet eksisterede. Mit point var herefter at hvis ankenævnet ikke ville godkende fradrag/afskrivning så kunne det kun medføre at han ikke blev skattepligtig af den avance som helt sikkert ville blive konstateret ved et senere salg. Den købte skatteadministrationen men Skatteankenævnet gjorde (og anerkendte afskrivning på plotteren).
Det næste er så om vi taler om domænenavnet eller selve indholdet af siden. Det gør ingen forskel for ham der bare har siddet og leget med det for at lave et privat fotoalbum men taler vi om en person o.l. som mod betaling laver hjemmesider for andre er det en helt anden snak.
Som jeg forstår det, så er skattefritagelsen alene baseret på, at det er et privatsalg. Lidt ligesom, hvis du som privatmand sælger en gammel motorcykel med fortjeneste.
Når et firma sælger et domæne er det skattepligtigt.
Megeeeeeeeet intressant emne. Jeg kom nu til at tænke på, at hvis man som en privat person har købt "40" domæner og vil nu sælge dem alle sammn...Skal man SÅ betale skat af dem?
hvis man nu som privat persom sælger en domain til en virksomhed, skal man så betale skat ? -(virksomheden vil jo påføre domænenavn købbet i årsregnskabet,,)
¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har ** Skriv pm