Hej, Jeg er en studerende, som modtager SU samt har 2 deltidsarbejde - jeg tjener ca. 12.000kr efter skat.. Jeg har brug for 150.000kr til brug af noget privatforbrug samt køb af sommerhus.. Jeg har både spurgt min bank og diverse onlinelån selskaber, dog uden held. De vil ikke låne mig penge grundet jeg ikke tjener tilstrækkeligt, og derfor er de bange for at jeg ikke kan betale tilbage.. Jeg har købt en bil for ikke så lang tid siden - den har jeg købt for 150.000kr, som jeg kan stille som sikkerhed - det kunne man ikke gøre hos onlinelån selskaberne, derfor prøver jeg nu her! Nu vil jeg spørge om der findes en privatperson eller en virksomhed, som har mulighed for at låne mig de penge, som evt. kan betales i løbet af 5-10år.. Det hele skal naturligvis foregå skriftligt.. PLEASE! Kom nu ikke med verdens mest latterlige kommentarer i form af, at jeg skal søge hos banken etc! Jeg vil kun have noget konstruktivt - OG EN SOM VIRKELIG KAN LÅNE MIG DE PENGE! Tak.. |
Hej :)
Umiddelbart vil jeg tilslutte mig bankerne og låneselskaberne og sige at du p.t., og med de sparsomme oplysninger der er givet her, ikke har tilstrækkeligt med indtjening til at det vil være forsvarligt at gennemføre den disposition du påtænker.
Du har en indtægt på 12.000 efter skat, og de skal bl.a. gå til betaling af dine faste leveomkostninger, herunder bolig etc. Bilen er muligvis gældsfri, men der er løbende omkostninger ved at have en sådan. Jeg går ud fra at anskaffelsessummen af sommerhuset er højere end det beløb du skal låne, så her bliver der også taget af de 12.000 du har efter skat pr måned, ligesom der formentligt skal bruges penge på løbende udgifter til sommerhuset. Derfor har jeg svært ved at se at du får et seriøst lånetilbud, desværre.
Måske ligger der flere facts end dem du har præsenteret, men er der ikke, så lad være med at sætte dig i yderligere gæld før end du står i en bedre situation, og tag bankens nej som et råd om at det er bedst at lade være.
Har du et akut behov for kapital til betaling af privatforbrug, så forhold dig til det, men lad være med at investere og påtage dig yderligere løbende forpligtelser.
Håber at du kan bruge det kontruktivt selv om der ikke kommer noget lånetilbud herfra :)