ja sådan ville jeg ha set det inden Whiskey og Jesper jo faktisk henviser til lovens eneste tekst som jeg er- en hver betaling der ikke er omfattet af moms.... Men ja- jeg tror man har overset noget i så fald, for det går jo kun at indberette via CPR Whiskey og Jesper har jo så bare ret i at loven siger loven siger § 7 - stk 1 at og ja det er jo faldet med PMV - og loven siger jo ikke at der ikke skal indberettes for enkeltmands - mon jo at AL B indkomst hvor der efter merværdiloven ikke skal svares merværdi af beløbet - så det er lovgrundlaget jeg lidt leder efter - og ikke fornemmelsen af at sådan var det nok tænkt Lidt længere udklip § 7 A. Alle, der i en kalendermåned i deres virksomhed har foretaget udbetaling eller godskrivning af beløb m.v., der efter skatteministerens bestemmelse, jf. stk. 2, er omfattet af indberetningspligten, skal, hvad enten der er tale om løbende beløb m.v. eller om engangsbeløb m.v., hver måned uden opfordring foretage indberetning om beløb m.v. til indkomstregisteret, jf. lov om et indkomstregister §§ 3 og 4. Stk. 2. Indberetningspligten omfatter efter skatteministerens bestemmelse, i det omfang beløbet ikke er A-indkomst: 1) Honorar, provision og andet vederlag for personlig arbejds- eller tjenesteydelse,når beløbet er B-indkomst og der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet, herunder beløb, der er ydet som godtgørelse for afholdte udgifter ved indkomstens erhvervelse vh John Hannover |
Tonny Skov Pedersen:Jeg er ikke enig...
PMV skal behandles som en enkeltmandsvirksomhed, og derved er den ikke omfattet af bestemmelserne om indberetning af ydelser/honorarer.
Tonny
Hej Tonny,
Ikke at jeg ikke synes det ville være hensigtsmæssigt, hvis en PMV kunne behandles på samme måde som en momsregistreret virksomhed.
Nu har jeg gennemgået såvel forarbejderne samt karnovs noter til § 7 A, stk. 1 og det ikke lykkedes mig at finde juridisk grundlag for din påstand. Det kan sagtens være jeg har misset noget (materialet til skattekontrolloven er omfattende), så har du noget der kan underbygge din påstand?