Hej. Jeg har et lille montage firma ved siden af mit almindelige arbejde. hvor jeg sælge og montere lidt overvågning og alarm systemer til små virksomheder. udlejer også min arbejdskraft på time basis i et meget begrænset omfang. Mit faste arbejde er også som montør. I den forbindelse vil jeg gerne begynde at arbejde på regning for min chef. så jeg skaber mere omsætning i mit firma. Men spørgsmålet er så, om jeg godt må det. jobbet vil være som et normalt job, men bare hvor jeg udlejer mig selv igennem mit firma. Er det lovligt? Hvad skal jeg være opmærksom på hvis det er?. skal jeg ændre mine oplysninger til skat, eller kan jeg bare fortsætte som hidtil med mit lille enkeltmands virksomhed som er registreret som et montage firma og så begynde at udleje min egen arbejdskraft ved siden af??. På forhånd tak :) og skriv endelig hvis i har brug for flere oplysninger inden i kan give et svar. |
Oftest vil det at ændre sit faste arbejde til faktura fra firma- være meget klart omgåelse af lønmodtager arbejde. Forskellen er først og fremmest at for at fakturere skal det være egentlig selvstændig virksomhed = bestemmer selv i princip over arbejde - tid - OG har den fulde økonomiske risiko.
læs meget mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html
Husk også du har en del rettigheder mm som ansat som forsvinder ved faktura - men først og fremmest - tvivlsomt om det er lovligt
vh John Hannover