|
Hej Aminoer
Jeg står i den situation at vi skal hjælpe en kunde med at oprette et IVS(er det styr på for nu).
Derfor har min kunde spurgt om der er nogle skattefordele ved at flytte ting(aktiver) fra enkeltmandsvirksomheden til IVS?
Umiddelbart er det vel kun virksomhedsskat mod personlig skat, som er anderledes eller er der andet som kan være en skattefordel?
Med venlig hilsen
Lasse Lykke-Sørensen
|
Skattefordel fra Enkeltmandsvirksomhed til IVS
- 1
|
dels vil han risikere goodwill beskatning i enkeltmands hvis han stifter IVS (kan kun kontantstiftes) og sælger aktiver over efterfølgende - dels er der ikke en personlig skattefordel - heller ikke likviditesmæssigt som han ikke også kunne få ved at benytte VSO i enkeltmands og endeligt er der faktisk jo en række bagdele ved selskab frem for enkeltmands- hurtigt nævnt krav om erhvervskonto som kan kost - lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ejeren uanset løn og omsætning - ikke få kørepenge som fradrag kun som skatteindberettet udbetaling og kun når der er reel løn Se forskelle her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html Han skal bestemt ikke ha selskab for skat alene eller for at spare - men for hæftelse (evt for den kan som godt også være personlig overfor bank og lev. i selskab) og f.eks at lette partner indgang- Skattemæssigt er det en stor fordel at evt underskud fratrækkes personlig indkomst i enkeltmands modsat i selskaber hvor det kun kan bruges fremadrettet mod kommende overskud vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Bliv gratis medlem