Jeg har en ny-opstartet virksomhed, hvor jeg sælger tøj. Min leverandør er i UK. Jeg regner ikke med at tjene over 50.000 lige foreløbigt, dog har jeg oprettet CVR-nummer. Jeg vil blot hører hvad jeg skal gøre efter jeg har solgt et typisk produkt til 300 kr. Skal jeg indberette moms? Selskabsmoms? SKAT? Hvor gør jeg disse ting? Det ville være virkelig fedt, hvis en kunne fortælle mig hvad jeg skal gøre efter jeg har solgt et produkt. |
Overvej stærkt min e-bog eller paperback om personlig virksomhed som fortæller let læst om skat moms og alle pligter http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html det er farligt bare at kaste sig ud i eventyret på hel bar bund
Hvis du er PMV = uden moms så har du ikke noget med moms at gøre i salget men betaler så engelsk VAT ved importen.
Hvis du er momsregistreret - så skal du ved importen bogføre og angive importmoms som så ikke koster noget men skal laves korrekt og angives. Brug et regnskabsprogram som f.eks. www.dinero.dk og læs her om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html
Moms skal du så angive i begyndelse hvert kvatal men det er beskrevet i bogen
Skat betaler du ved at forskudsregistrere dit forventede overskud - og efter året bruger du dit regnskab som du skal gemme med alle bilag i 5 år - til at udfylde udvidet selvangivelse til skat
Husk returret osv - og husk bankkonto med dit CVR tilknyttet (lovpligt) og husk digital eboks til firmaet
vh John Hannover