Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstartet virksomhed, moms, skat osv..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ny-opstartet virksomhed, hvor jeg sælger tøj.

Min leverandør er i UK.

Jeg regner ikke med at tjene over 50.000 lige foreløbigt, dog har jeg oprettet CVR-nummer.

Jeg vil blot hører hvad jeg skal gøre efter jeg har solgt et typisk produkt til 300 kr.

Skal jeg indberette moms? Selskabsmoms? SKAT? Hvor gør jeg disse ting?

Det ville være virkelig fedt, hvis en kunne fortælle mig hvad jeg skal gøre efter jeg har solgt et produkt. Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52

Overvej stærkt min e-bog eller paperback om personlig virksomhed som fortæller let læst om skat moms og alle pligter http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  det er farligt bare at kaste sig ud i eventyret på hel bar bund

Hvis du er PMV = uden moms så har du ikke noget med moms at gøre i salget men betaler så engelsk VAT ved importen.

Hvis du er momsregistreret - så skal du ved importen bogføre og angive importmoms som så ikke koster noget men skal laves korrekt og angives. Brug et regnskabsprogram som f.eks. www.dinero.dk  og læs her om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Moms skal du så angive i begyndelse hvert kvatal men det er beskrevet i bogen

Skat betaler du ved at forskudsregistrere dit forventede overskud - og efter året bruger du dit regnskab som du skal gemme med alle bilag i 5 år - til at udfylde udvidet selvangivelse til skat

Husk returret osv - og husk bankkonto med dit CVR tilknyttet (lovpligt) og husk digital eboks til firmaet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:41

Begynd med at brug et regnskabsprogram, så der kan komme styr på moms og skat. Har du taget det i brug ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)