Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ehandel - købe eller "leje"?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Så har jeg igen brug for Jeres gode råd. Jeg arbejder fortsat med at åbne en ehandel, men er ikke helt sikker på om det fornuftigeste vil være at få en virksomhed, der laver ehandel til at lave en ehandel til mig, eller om jeg skal "leje" en fra f.eks. danweb.com. Hvad synes I er fornuftigest? At invistere i en ehandel til et antal 1000 kr. eller betale 999,- kr. pr. mdr. for en danweb.com løsning?
Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:42
Det kommer helt an på hvor seriøs du er med din forretning. Er det bare et hygge projekt, som du vil køre i fritiden bør du kigge på "leje" løsningen. Prøv forøvrigt også lige at kigge på scannet.dk, dandomain.dk og goldenplanet. De er vist alle billigere end dem du nævner, og store etablerede spillere på markedet.

Hvis du skal have speciallavet en shop koster det penge, og det er jo også fint hvis det er noget du regner med du skal leve af de næste mange år. Det store fordel ved en speciallavet shop er, at den kan blive tilpasset præcis til dine ønsker og behov.

Prøv forøvrigt at søge lidt her på amino. Dit spørgsmål er stillet og besvaret uddybende mange gange :-)

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:43

Der er fordele og ulæmper ved begge dele. Hvis du ikke selv har udviklere ansat der kan hjælpe dig med din webshop, og hvis du ikke selv er så teknisk, så vil jeg anbefale en lejet løsning, hvor alt det tekniske er overladt til en leverandør - og hvor du kender prisen.

Den helt store fordel ved en lejet løsning er, at du kan se den, og som regel prøve den, før du køber den. Hvis du skal bygge noget op fra grunden, eller på basis af et mere grundlæggende framework, så kan det være meget svært helt at forudsige hvor det ender - specielt hvis du ikke er så erfaren med sådanne udviklingsforløb

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:05

Hej Mathias

Det kommer helt an på hvor seriøs du er med din forretning...

Vi har da kunder, der kører i ScanNet webshop til 599,- pr. måned med SEO modul og betalingsmodul - og omsætter for mellem 1,5 og 2 millioner kroner om måneden. Det er da vel i kategorien "Seriøs forretning"? Wink

Hvis du entrerer med den rigtige samarbejdspartner, der har ÆGTE forstand på en af de lejede løsninger - ScanNet eller Dandomain f.eks. - kan du sagtens drive en webshop, der kan give mange mennesker brødet. Der kan være en lang række gode grunde til en "håndbygget" løsning, men du skal huske, at kasseapparatet løber anderledes stærkt så.

En håndbygget sag med lagerstyring, tidsstyring af tilbud, flere sproglag etc. løber nemt op i en kvart million eller mere. Og al videre udvikling takseres efter timeforbrug - og du betaler. For det hele!

Med en lejet løsning er der - hvis det er en ScanNet webshop - over 3.000 lejere til at betale udviklingsomkostningerne. Det betyder, at selv tung udvikling håndteres inden for den månedlige leje. Det er et spørgsmål om tilvalg og fravalg - ganske enkelt.

God jul!

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:20
Hej Thomas,

Fair nok. Det var en dårlig formulering.

Hvad jeg burde skrive var: Hvis det mere er et hobby/fritidsprojekt, er de lejede løsninger nok bedst. Slut. :)

God jul til dig også!

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)