Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev fra Gothia angående gæld til paypal. Under 18 år.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Sagen er den at jeg havde solgt en vare på paypal og alting gik fint. Kunden var så dog en svindler og lavede en dispute, jeg vandt selvfølgelig disputen og tænkte ikke længere over den. Nu for 10 minutter siden modtager jeg så et brev fra Gothia A/s angående min gæld til paypal. Jeg tjekker selvfølgelig min paypal og kan se at vedkommende har fået sine penge trukket tilbage gennem hans bank og min konto står i minus. Jeg er 16 år uden job og har lige brugt det meste af hvad jeg havde på mit ungdomskort. Er der noget jeg kan gøre for at slippe for at betale for dette?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

madeindenmarkloz:

Hej Amino,

Sagen er den at jeg havde solgt en vare på paypal og alting gik fint. Kunden var så dog en svindler og lavede en dispute, jeg vandt selvfølgelig disputen og tænkte ikke længere over den. Nu for 10 minutter siden modtager jeg så et brev fra Gothia A/s angående min gæld til paypal. Jeg tjekker selvfølgelig min paypal og kan se at vedkommende har fået sine penge trukket tilbage gennem hans bank og min konto står i minus. Jeg er 16 år uden job og har lige brugt det meste af hvad jeg havde på mit ungdomskort. Er der noget jeg kan gøre for at slippe for at betale for dette?

Du kan som udgangspunkt slet ikke påtage dig gæld som værende under 18. 

 

Dog er der et par modifikationer hertil, hvis du tilladelse til at drive virksomhed (særskilt tilladelse som under 18). Har du en sådan tilladelse?

Hvis du har givet urigtige oplysninger om din alder, med andre ord har du løjet dig ældre?

Dine forældre (værger) kan give tilladelse til at stifte gæld, men i så fald hæfter de i princippet herfor.

 

Hvis ikke du hverken har løjet om din alder, tilladelse til drift af virksomhed eller dine forældre har skrevet under på de hæfter? Så ville jeg skrive tilbage at du ikke er 18 og derfor jo ikke kan påtage dig gæld. Måske skal der ikke mere til, det kommer nok lidt an på beløbets størrelse om de opgiver at forfølge kravet yderligere.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stort er beløbet ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om 400 kroner, og det er ikke virksomheds relateret. Det var et salg af en gammel t shirt som jeg ikke går i længere. Det eneste sted jeg måske har skrevet forkert fødselsår er paypal, men de sagde intet til det selv efter jeg havde tilføjet mit kreditkort og andre oplysninger?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

madeindenmarkloz:

Det eneste sted jeg måske har skrevet forkert fødselsår er paypal

Det skal du lige finde ud af inden! Kan du ikke prøve at logge ind på din paypal og tjekke registreringerne, det er ret centralt om du har angivet om du er over eller under 18?

 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må under ingen omstændigheder have en PayPal konto, hvis du er u.18

Hvis du har vundet dispute (tror jeg ikke på - har du fremlagt trackingnummer?), kan PayPal ikke tage dine penge, fordi sagen er lukket.

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Min konto på paypal står åbenbart ikke i minus længere, men man kan ikke se sin fødselsdags dato når man logger ind på kontoen.

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har skrevet til Gothia og de har lukket sagen, tak for hjælpen gutter.

http://prntscr.com/9q09w3

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan få alvorlige problemer med PayPal, hvis du ikke har givet rigtige oplysninger.

Af og til beder de dig om at fremlægge dine personoplysninger, kopier og scans.

Senest der vil din konto blive lukket og du bliver på sat "sort" liste, læs: du kan ikke så nemt få en PayPal konto igen.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

madeindenmarkloz:
Det eneste sted jeg måske har skrevet forkert fødselsår er paypal,


Undskyld mig, men det er da også det alvorligste sted.
Selvom du ikke kan optage gæld, kan du jo stadig pådrage dig stafansvar.

Det er vanskeligt at tro, at du ved en fejl er kommet til at skive din alder op til PayPals minimumskrav.

Få det rettet, før du får flere problemer.

Hans

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)