Fra Avisen VG.no |
> Kilde: "Dine Penger "
Har du fået lov til at kopiere deres artikel? :)
Fra Avisen VG.no |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
> Kilde: "Dine Penger " Har du fået lov til at kopiere deres artikel? :) |
dejligt indlæg (tror jeg). Da det ikke er på dansk fatter jeg ikke en yard (meter) ;) Man skal ikke automatisk regne med at bare det er på svensk eller norsk at alle vi danskere kan forstå det. Ville egentlig gerne hvis folk gider oversætte, for jeg forstår lige nøjagtigt nok til at jeg føler mig snydt for god information. |
HAR DU IKKE ANDET AT LAVE?? |
Mikkel,
Tak for forespørgslen, det er rart med en debat-politimand, som lige tjekker op på sagerne ;-)
Men nej, jeg har ikke personligt indhentet en tilladelse til at poste artiklen, HOWEVER, der er linket direkte til avisen VG.no - og iøvrigt er "Dine Penger" en sektion under VG.no
MVH Lasse
Og til dig, Lougan: Prøv at tage dig tid til at læse artiklen igen: Norsk er faktisk dansk uden stavekontrol.. he he!
Men ok, "vi" der bor her i Nordjylland, i særdeleshed havnebyerne (Frederikshavn, Skagen, Hirtshals) er jo væsenligt mere eksponeret for såvel svensk og norsk, så vi har jo nærmest fået det ind med modermælken ;-)
Tjek iøvrigt vores lokale påfund: www.palmestranden.dk
|
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Udover at det er ulovligt ifølge Ophavsretsloven, at kopiere andres materiale er det også præciseret i Amino''s regler, som du blev præsenteret for da du registrerede dig. Faktisk er det det allerførste Martin skriver: "Det er forbudt at publicere andre folks indhold uden deres samtykke, så ikke noget med at indsætte artikler fra aviser etc. Så lav hellere et link."
Ved at kopiere hele artiklen (eller store dele heraf) stiller du Martin i en uheldig situation, da avisen kan kræve erstatning for den ulovlige publisering og det synes jeg egentligt ikke er en rimelig situation at stille Martin i - og det er vel også derfor han selv har skrevet det i reglerne. |
Hej Mikkel, Jeg forstår hvad du skriver - og du pointere en potentiel problemstilling, som jeg ikke havde tænkt på.
Såfremt det måtte være et problem, så er jeg sikker på indlægget kan slettes - men mon ikke det i grunden er ganske harmløst.
Med tydelig kildeangivelse - og links direkte til avisen - ser jeg ikke noget problematisk i indlægget. I så fald andet skulle være tilfældet formoder jeg at apparatet bag Amino giver mig besked herom.
Lasse |
> men mon ikke det i grunden er ganske harmløst. Brud på Ophavsretsloven er ikke specielt harmløst og resulterer ofte i store erstatningskrav. Jeg ved det, for jeg har selv udstedt masser af disse krav gennem tiden, via min advokat, og jeg har vundet 100% af sagerne.
For bedre at illustrere foregår det i praksis på denne måde:
Det er bl.a. med denne virkelighed som baggrund at jeg tror det har været vigtigt for Martin at understrege dette som første punkt i de regler du selv accepterede da du signede op. At skide på disse regler er at skide på Martin - for det er ham der i første omgang vil blive præsenteret for regningen (som han så muligvis kan sende videre til dag, når han har betalt den) og det synes jeg bare ikke er fair overfor Martin. |
Jeg bemærkede i øvrigt lige, at der nederst på den side du har kopieret fra står: "Kopiering av materiale fra VG Nett for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale | © 2006 Verdens Gang AS"
Det kan vel dårligt skrives meget mere tydeligt :) |
|