Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Export ud af EU momsfrit plus lidt andet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino jeg har planer om at lave en Ebay store da jeg har haft en bruger der inde siden 2004 med 559 gennemførte handler og stadig 100% positiv feedback.. Har nok solgt 50 ting resten er køb som jeg har gjort privat.

nu kunne jeg godt tænke mig at starte et firma og se om jeg kan leve af det her samt et andet projekt jeg har på tegnebrættet.. 

Mit spørgsmål er vis jeg køber en vare til 4000 ex moms og sælger den uden for EU til 1000  så er det jo ik ren fortjeneste men som jeg har forstået det så slipper jeg for moms..

men skal betale 10% til Ebay 3,4 % til paypal betalingen falder i Euro så paypal vil have jeg veksler dem til DKK for kurs 7,23 hvilket ikke er fantastisk men sådan ser det ud lige nu er ved at se om jeg kan få en Euro konto i min bank om de så vil udbetale dem der, vis det så ik kan lade sig gøre er det så ulovligt at udbetale dem til en tysker jeg kender også han bare smider dem videre over til min konto i Danmark så slipper jeg for det gebyr

De samme gebyrer skal jeg betale af de 1500kr jeg betaler for fragten 

også har jeg 150kr i udgifter til emballage 

kan ik gennemskue hvordan det skal bogføres ordenligt

skal også starte en dansk webshop men det synes jeg er lidt mere lige til køb ex moms min fortjeneste oven i også 25% moms solgt 

Også for at gøre det rigtig spændende skal jeg også sælge brugte vare der tænker jeg ville sælge dem med brugt moms det er både i EU,DK, og udenfor EU og der skal man betale moms af sin fortjeneste som jeg har forstået det men er det også momsfrit uden for EU med brugtmoms? 

Mange spørgsmål vis i har tid til at forklare mig hele den smøre ville jeg være super glad.

men et link, ebog eller andet i kan anbefale ville også være super for synes ik det er lige sådan at gennemskue og skal jo gerne have det gjort rigtigt da skat vist ikke viser nåde vis jeg gør det forkert

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:09

Hvad skal du leve af når du køber varen ind for 4000 og sælger ud igen for 1000? :)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Skrevet kl. 10:42

hehe 1000€ skulle der stå undskyld

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20

Du skal nok ha fat i en online bogholder - men hovedprincippet er salgspris går i omsætning - alle omkostninger trækkes fra - og så ender du med fortjeneste til skat.

Alt bogføres på forskellige konti - gebyrer osv - og som momsregistreret har du ikke moms udgift her HVIS det er til momsregistrerede købere men du vil skulle bogføre og angive importmoms korrekt. Er det til private du sælger, skal der dansk moms på som du skal tilbageholde og indbetale

Et problem i ebay er ofte, at sikre sælger og køber oplysninger i forhold til f.eks. moms godt nok

Læs evt grundliggende om regnskab så du forstår mere af det i min e bog Introduktion til Regnskab som link - den vil give dig grundliggende forståelse om principper, moms osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Skrevet kl. 13:37

Tak for svar jeg prøver at læse din Ebog og se om jeg er blevet kloger for ville helst ordne det selv mit regnskab men kan godt være det er for indvinklet var sikker på når man exporterede ud af EU så skulle der ikke dansk moms på da der så kommer told og moms på i det land man sender det til Er det ik korrekt?

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Skrevet kl. 13:38

Det er private jeg sælger til 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12921
Skrevet kl. 13:42

dk-classic-design:
var sikker på når man exporterede ud af EU så skulle der ikke dansk moms på da der så kommer told og moms på i det land man sender det til Er det ik korrekt?

Det er helt korrekt at ved eksport til 3. lande (lande udenfor EU) skal der aldrig opkræves dansk moms.  Evt. told og moms betales i købers hjemland af køber selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09

dk-classic-design:
år man exporterede ud af EU så skulle der ikke dansk moms på da der så kommer told og moms på i det land man sender det til Er det ik korrekt?
jo helt absolut - kun til EU og private i EU er der moms på dit salg - salg ud af EU INGEN moms på fra dig.

Salg: -

• privat i EU - med moms -
  • momsregistrerede i EU uden moms - med reverse charge på faktura -
  • Uden for EU - ikke moms uanset privat eller firma

Det svære ved Ebay er at køber OG sælger kan være svære at identificere. Du har i forhold til købere jo let ved at vide om du sender til EU eller uden for - men kan ha svært ved at vide, hvis det er en EU kunde, om det er momsregistret eller ikke, så der vil du ofte bare skulle ha moms på alt du sender til EU - med mindre køber giver dig et EU lands momsnummer du kan verificere.

Det er ofte rod via Ebay og når du køber via ebay - vil du også opleve, at fra EU er der bare moms på til dig - uanset du er aldrig så registreret - Sælgerne sender konsekvent med tysk moms hvis de er større shops - for de er bygget til private kunder bare - og har ikke egentlige faktura funktioner til salg til andre momsregistrerede i EU.

brugt moms er ikke til eksport - Det forudsætter køb fra DK uden moms fra ikke momsregistrerede og salg til kunder der ellers ville skulle betale fuld dansk moms - for du skal jo indberette moms af fortjenesten til dansk moms - og det forudsætter at salget er med dansk moms. Der er en "skjult" dansk moms på fortjenesten, og det kan du ikke ha til en uden for EU - Det er så også lige meget, for der har du jo ikke en salgsmoms overhovedet - til uden for EU f.eks 

god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Skrevet kl. 07:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

dk-classic-design:
år man exporterede ud af EU så skulle der ikke dansk moms på da der så kommer told og moms på i det land man sender det til Er det ik korrekt?
jo helt absolut - kun til EU og private i EU er der moms på dit salg - salg ud af EU INGEN moms på fra dig.

Salg: -

• privat i EU - med moms -
  • momsregistrerede i EU uden moms - med reverse charge på faktura -
  • Uden for EU - ikke moms uanset privat eller firma

Det svære ved Ebay er at køber OG sælger kan være svære at identificere. Du har i forhold til købere jo let ved at vide om du sender til EU eller uden for - men kan ha svært ved at vide, hvis det er en EU kunde, om det er momsregistret eller ikke, så der vil du ofte bare skulle ha moms på alt du sender til EU - med mindre køber giver dig et EU lands momsnummer du kan verificere.

Det er ofte rod via Ebay og når du køber via ebay - vil du også opleve, at fra EU er der bare moms på til dig - uanset du er aldrig så registreret - Sælgerne sender konsekvent med tysk moms hvis de er større shops - for de er bygget til private kunder bare - og har ikke egentlige faktura funktioner til salg til andre momsregistrerede i EU.

brugt moms er ikke til eksport - Det forudsætter køb fra DK uden moms fra ikke momsregistrerede og salg til kunder der ellers ville skulle betale fuld dansk moms - for du skal jo indberette moms af fortjenesten til dansk moms - og det forudsætter at salget er med dansk moms. Der er en "skjult" dansk moms på fortjenesten, og det kan du ikke ha til en uden for EU - Det er så også lige meget, for der har du jo ikke en salgsmoms overhovedet - til uden for EU f.eks 

god vind med det

vh John H

jeg takker for det lange svar og købe lige din Ebog som du linked til også så håber jeg det hele falder på plads.. Har en kammerat der er halvvejs som revisor så tænker han kan tjekke mit regnskab men jeg kan bedst lide selv og vide hvordan det hele fungere..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)