Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer som umyndig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 4. Dec 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Højmark Design Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Smile

I november startede jeg min egen virksomhed (www.hojmarkdesign.dk) som tilbyder grafisk design. Det går stille og roligt i forhold til trafik og kunder, men jeg forventer heller ikke noget vildt siden jeg er ret ny. Dog tænkte jeg alligevel hvad der ville ske når/hvis min virksomhed engang rammer 50.000kr i omsætning. Jeg har hørt at det er meget besværlig at få CVR numer når man er umyndig. Kan en af mine forældre stå som ejer af virksomheden og skaffe mig et CVR nummer, imens jeg laver alt arbejdet og faktisk driver virksomheden?

Og er det overhovedet realistisk for en personlig virksomhed som min at nå de 50.000?

Skriv gerne hvilke erfaringer du har med at få CVR som umyndig Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24

Kristian E. Olsen:

1

Dog tænkte jeg alligevel hvad der ville ske når/hvis min virksomhed engang rammer 50.000kr i omsætning

2

Kan en af mine forældre stå som ejer af virksomheden og skaffe mig et CVR nummer, imens jeg laver alt arbejdet og faktisk driver virksomheden?

3

Og er det overhovedet realistisk for en personlig virksomhed som min at nå de 50.000?

4

Skriv gerne hvilke erfaringer du har med at få CVR som umyndig 

1

Hvis du sælger til firmaer med CVR så kan du bare gøre det så meget du vil. Det vil være honorararbejde - og firmaerne skal indberette honoraret til skat som bidragspligtig B indkomst - det er kun hvis du sælger til forbrugere/alm mennesker du har problem, og det har så ikke med de 50.000 kr og momsgrænsen at gøre, det har at gøre med, at du slet ikke må optræde som virksomhed - men igen - hvis du sælger det på samme vis som nogen slår græs for private - så ser jeg det måske ikke helt som virksomhed, og så skal du bare beskattes af honoraret og selv indberette når det er private der betaler dig for opgaven. Er det firmaer, er det ALTID dem der SKAL indberette det til skat

Du skal være sikker på køber ved du er under 18 og derfor ikke kan holdes til ansvar som dem over. 

2

ja - men så er den forældre jo ejer og står med skatten - men de kan så lønne dig så resultat bliver 0 De får dog ansvar ud af det - læs om en løsning her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html  ikke en let løsning vil jeg sige

3

svært men - det er jo bare at komme igang og så vurdere det fremover

4

du kan læse om at få dispensation her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hammel
Tilmeldt 4. Dec 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Højmark Design Skrevet kl. 11:29

Tusind tak John for dit lange svar!

Så det er ikke nogen god idé at få et CVR før man nærmer sig de 50.000?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34

Kristian E. Olsen:

Tusind tak John for dit lange svar!

Så det er ikke nogen god idé at få et CVR før man nærmer sig de 50.000?

det kan jo give troværdighed - men det er ikke som sådan nødvendigt hvis det er honorar arbejde du udfører

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)