Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af konto uden moms - Varekøb verden eller Ingen moms ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt faglitteratur uden for EU, hvorpå jeg så har modtaget en kvittering uden moms. I Dinero er Faglitteratur-kontoen under Administration og med moms, hvilket ikke passer med mit køb. Jeg tænker at jeg så bare kan oprette en ny faglitteratur-konto, men så uden moms. Men her kan jeg vælge mellem to momskoder - "IVV varekøb verden" eller "Ingen moms". Er der den store forskel på disse to momskoder ?

Jeg kommer nok til at købe nogle flere bøger uden for EU, så jeg tænker at det er meget rart at have to faglitteratur-konti, en med moms og en uden.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13

Den skal hedde varekøb verden - forudsat det er til din momspligtige aktivitet - så importmoms bogføres korrekt - og du kan bare lave ny konto - men omvendt - pas lidt på med at ville ha en konto specielt til alt. Forudsætter naturligvis også, at det er litteratur der giver fradrag = f.eks ikke ny uddannelse - nyt videns område

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:17

Det er SEO-LEX bogen, som sælges fra USA. Den er købt for at udvide min viden omkring SEO til min webshop

Jeg overvejede også at bogføre den under "Varekøb verden" kontoen, men var i tvivl om den konto, kun var til varer købt for at sælge videre, eller om den også kan bruges i mit tilfælde.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:41

den kan sagtens bruges

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:12

Tak John :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)