Jeg har udviklet en vasketøjsbeholder i et nyt og unikt design - og tiden er nu endelig inde til at markedsføre den! Produktet er et såkaldt "high-end" (altså dyrt) og henvender sig til design- og kvalitetsbevidste forbrugere. Vejl. udsalgspris ca. 2000 kr inkl. moms. Jeg overvejer kraftigt at sælge den via nettet, simpelthen for at gøre den mere økonomisk tilgængelig - og derigennem sælge flere. MEN, kan man sælge et nyt ukendt designprodukt via nettet til en relativ høj pris? Der er en del der fortæller mig at det kun kan lade sig gøre hvis man allerede har et brand og forbrugeren kender produktet. På den anden side, har jeg lige læst om en som sælger egne køkkener via nettet, såh...
|
Det vil blive rimelig svært at sælge enkelte produkter over nettet folk ikke kender som er i den høje ende... men lad det ikke slå dig ud...
Jeg tror på det kan lade sig gøre, hvis man får sat en ordentlig hjemmeside op, der beskriver produktet i mindste detalje, både tekst og billedmæssigt... og så skal du henvende din hjemmeside til en bestemt målgruppe, nok de lidt mere design-orienterede personer... og du skal nok ikke regne med alt for mange salg, da du bliver lidt af en niche, men 10 om måneden er jo også nok i første omgang...
Avance er meget forskelligt... den tør jeg ikke rigtig svare på, da det er noget du skal lave et regnestykke på, hvad der kan betale sig for dig... Du skal se på dine samlede omkostninger ved det....