Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort ide

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har faaet en ide. Global opvarming og forurening er et stort emne idag. Det vil derfor vaere et plus for firmaer at kunne vise visitkort paa genbrugspapir. Jeg ha en kontakt, som kan trykke disse visitkort, og prisen er under "normale" visitkorts pris. Er det noget som kunne slaa an derude?

MVH Adam

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:19

Det giver kun mening, hvis man bruger det konsekvent gennem hele tryksagslinien.
Og selv da ville jeg vælge svanemærket papir og udelukkende gøre opmærksom på det ved svanesymbolet.
Så kan de, der ser det, se det, og de der er ligeglade, kan være ligeglade.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 01:04

Jeg må også sige hvis det skal give mening så skal du have hele linien. Men det er da ikke umuligt der er enkelte der vil være interesserede i det. Men mit faste trykkeri kan også sagtens leverer på genbrugspapir hvis det er det jeg vil have, så jeg bliver nok ikke den store kunde.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:18

Og så er vi tilbage ved den sædvandlige generelle misforståelse omkring genbrugspapir heroppe i norden.

Der er lige to scenarier som man skal holde i mende omkring genbrugspapir:
  - Hvis vi nu ikke befandt os i norden lige nu, men f.eks. en tand længere syd på, så ville vi hente papir fra en lokal papirproducent. Den producent ville få råmaterialet (træ) fra en eller anden skov. Det vil sige at der ville blive fældet skove for at kunne lave papiret - Det er den historie vi allesammen har hørt. For ikke at få helt amok med træfældning, så laver man også genbrugspapir. Der er dog lige en lille detalje omkring det med at lave genbrugspapir, og det er at det kræver en masse energi og der skal bruges nogle ret hæftige kemikalier til at rense farver m.m. ud af tryksagerne og opløse dem så de efterfølgende kan blive omdannet til genbrugspapir. Men det er en mindre detalje - og nogle af landende øst på, da hælder man bare biproduktet ud i den nærmeste flod. Det gør jo ikke så meget at hælder alt det giftige stads ud i vandet, sålænge man har genbrugspapir og sparer lidt på skovene....

- Her i norden, der har vi nogle andre fordele - som trykkeri har vi ihvertfald en mulighed for at vælge nogle alternativer. Mange af vores "lokale" papir- producenter og grossister har nogle papir som bliver lavet fra de nordiske industriskove. Det er skove som ligger i bl.a. Norge og Finland og som udelukkende eksisterer for at levere råmateriale til de nordiske papirproducenter. Basalt set er idéen den, at når et træ bliver fældet bliver der plantet et nyt. Det minder meget om den process vi kender fra f.eks. juletræsdyrkere og lignende. Så skovene har nogenlunde den samme konstante bestand af træer. Det er i papirproducenternes egen interesse at holde disse skove kørende og de fleste af skovene er også ejet af producenterne.

Derfor: Hvad er det mest miljøvenlige? Det er nok et spørgsmål om smag og holdning.

Men det er sørme også er spørgsmål om hvor man får trykt sine tryksager. Hvis man f.eks. får trykt dem i polen og østen (som flere og flere vælge at outsource større produktioner til), så er der ikke noget valg omkring "nordiske træer". Så hedder det nyt papir eller genbrugspapir.
Får man til gengæld kørt det f.eks. hos os her i Danmark, så er der altså nogle flere valgmuligheder omkring papiret.

Og så er der også en helt anden problemstilling og det er, at det kan være meget fint med svanemærket papir og genbrugspapir og papir fra nordiske skove - men hvis selve trykkeriet i sig selv sviner i miljøet og frådser med energien, så kan det vel være ligemeget...?

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:58

> Global opvarming og forurening er et stort emne idag. Det vil derfor vaere et plus for firmaer at kunne vise visitkort paa genbrugspapir.

Først og fremmest bliver du nødt til at lave en miljøberegning på dette, hvis du skal ud og påstå at disse visitkort vil være mere miljøvenlige - ellers er det rent bluf og det tror jeg bestemt ikke vil gavne din mission. Og jeg tror ikke en miljøtest vil vise at genbrugspapir leder til mindre C=2 - måske endda tværtimod.

Dertil mener jeg også, som Jesper, at langt de meste papir du får i vores del af verden er fra træer der plantes til produktionen. Så hvis man ikke købte det papir, ville de træer slet ikke blive plantet.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:30

Mikkel har ret mht drivhuseffekten for papir som afbrændes eller komposteres afgiver jo bare den CO2 som papirets mor, et plantagetræ i en svensk skov, har optaget fra atmosfæren for at lave visitkortet.

Transporten af visitkortet fra den svenske skov til din kunde og videre til forbrændingen udleder sikkert CO2, men det gør transporten til og fra genbrugspapirsfabrikken jo også.

Den anden del af forureningen, partikelforureningen, NOx Svovl mv i forbindelse med forbrænding er en anden historie, men så kommer filtrene i skorstenene ind i billedet og du skal sammenholde med det vand og de kemikalier som bruges til at "vaske" genbrugspapiret klar til genbrug.

Det er ikke let at producere noget uden at forurene noget.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 10:33

Noget andet er, at mange sikkert ser mere simpelt på tingene (genbrugspapir er miljøvenligt og nyt papir er ikke) og derfor er der måske et marked for sådan nogle kort?

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:59

Hvis man skulle sælge på at ens papirforbrug i virksomheden skal være miljøvenligt, Så gå da efter at få lavet alle tryksagerne på fsc certificeret papir.

Så er der garanteret CO2 neutralitet samt produktion under bæredygtige omstændigheder.

Samt at de kunder man nu engang har som går op i den slags er klar over hvad certificatet betyder. Så ved at bruge FSC papir kan man lige sælge lidt på FSC's brand også. Så det er jo win win.

Peder 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:57

AndersSaugstrup:

Noget andet er, at mange sikkert ser mere simpelt på tingene (genbrugspapir er miljøvenligt og nyt papir er ikke) og derfor er der måske et marked for sådan nogle kort?

Jo, det har du måske ret i, men jeg tror at man skal passe gevaldigt på ikke at misbruge folks generelle misopfattelse. Bare fordi folk tror at sådan forholder det sig og genbrugspapir er mere miljøvenligt, så ændre det ikke på at det ikke i alle tilfælde er - tværtimod. Og at bygge et koncept op omkring denne misforståelse er en noget risikabel affære set med mine øjne. Det er ihvertfald ikke noget vi ville prøve på i MediaMouse, da det vil gå stik imod alle de ting vi normal laver og står inde for.

Men der er generelt meget fokus miljøvenlige produktioner. Vi har bl.a. fået en del forespørgelser på økologiske produktioner som man i bund og grund skulle kunne spise uden at tage skade af det... nogen der sagde honninghjerte/kage-visitkort...?

/Jesper

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 15:05

Jesper, jeg er selvfølgelig på linie med dig i denne sag. Min kommenstar om at der muligvis er et marked er ikke et udtryk for at jeg synes det er det rigtige at bruge min tid eller troværdighed på.

På den anden side har jeg heller ikke noget problem med om andre vælger at udnytte sådan et marked, da jeg ikke tror det skader nogen om de kort er på genbrugspapir eller ej, og da store dele af forbruget i dag alligevel handler om dybest set irrationelle ting.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)