Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende email til kunde liste

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det med at sende en email til ens kunde liste, omkring en markedsundersøgelse...

Markedsundersøgelsen er ikke for at sælge, men undersøgelse af min kundegruppe.

Må man sende denne email til alle, eller kun til ens nyhedbrevsmodtager?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kræver jeres kunde har give samtykke til at modtage nyhedsbrev. ellers må i ikke.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu mene at du gerne maa sende dine kunder en email med en markedsundersoegelse.

"

Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden ved elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

"
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=100778&exp=1

/Nicolaj

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj  din antagelse om at det må trådstarter godt er korrekt, men det kan man altså ikke læse ud af markedsføringsloven som du linker til:-)

tværtimod ville jeg læse det modsat, hvis man ikke kender til fortolkningen af reglerne. Vi må formode at  trådstarter ikke har tilladelse til at sende nyhedsbreve hverken i følge paragraf 6 stk. 1 og 2

Men der findes et smuthul:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/spam0/Link-til-spoergeskema

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan glæder det så med julehilsner?

I løbet af de sidste par dage har jeg fået en del af dem, fra virksomheder, som jeg ikke er tilmeldt nyhedsbrev fra.

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Fra  MiniMarketing Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er erhvervskunder, må du godt sende ud til dem.

Men du skal have tilladelse til de private.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Helene Brixen:
Hvis det er erhvervskunder, må du godt sende ud til dem.

Men du skal have tilladelse til de private.

Nej, der er ifølge loven ikke forskel på, om modtageren er erhverv eller privatperson.

Markedsføringslovens § 6, stk. 1, forbyder udsendelse af reklamer via elektronisk post, telefax eller automatisk opkaldssystem. Forbuddet gælder dog ikke, hvis modtageren af reklamen forudgående har anmodet om at få reklamen på denne måde. Forbuddet gælder, hvad enten modtageren er forbruger, erhvervsdrivende eller en offentlig myndighed.

Bestemmelsen omfatter reklamehenvendelser i bred forstand – dvs. både reklame for konkrete varer eller ydelser, men også henvendelser, der alene har til formål at skabe opmærksomhed om den erhvervsdrivendes navn (branding).

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Fra  MiniMarketing Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Jeg refererede til § 6 stk. 2: Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Helena, læg mærke til sætningen:

Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser

 Både i forbindelse med afgivelsen...er nøglesætningen.

Der skal altså være en tilkendegivelse ved afgivelse af adresse at det er ok at sende emails.

Denne kan så godt være en checkbox der er præudfyldt, men som modtager ved afgivelse, kan afmarkere.

Der er ikke noget at rafle om, det kræver accept af modtager, enten aktivt eller passivt, for at man må bruge email til email marketing og det gælder både erhverv og privat.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)