Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster annoncesalg

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan oplyse hvad professionelle annoncesælgere tager for annoncesalg og hvordan dette gøres op?  -  er det en procentsats, et fast beløb per solgt annonce eller noget andet?

Ganske kort drejer det sig om salg af annoncer til etablerede studieguide, månedsblad og kalender.

På forhånd tak.

Mvh 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:15

Typisk bliver dit annoncemedie vurderet af firmaet der skal sælge annoncerne og en pris bliver fundet efter en testperiode hvor de vurderer hvor let det kan sælges. Det koster op mod 50.000 af igangsætte en testperiode hos de "store drenge".

Alternativt kan du jo se om du kan finde en freelance sælger som vil sælge for dig, altså en som bare er sig selv. Vi har igennem årene også ind i mellem benyttet os af rent provisionslønnede sælgere. Så betaler man kun når de sælger noget - men det kræver også at dine annoncer rent faktisk kan sælges - ellers bliver det svært at holde på folk.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:39

Jeg har valgt at ansætte en sælger til det.

Hun har fint tjent sin månedsløn hjem på sine første 14 dage, og når hun for alvor kommer i sving, skal hun nok også give et rigtig godt overskud.
Hvis du vælger at ansætte en sælger, skal vedkommende jo "bare" have den lønpakke, I bliver enige om.

mvh Hans

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 11:17

Allright - det er jo aldrig sådan bare lige til som man håber... :-) 

Fordi det drejer sig om praktisktaget officiel studiekalender,  månedudgivelse og studieguide som udgives af de studerendes egen organisation, så er det ikke en professionel forretning bag - indtægterne skulle gerne finansiere disse udgivelser så godt som muligt. 

Gennem de sidste par år er annoncepladserne blevet solgt sådan lidt på amatør-freelance-basis og sælgerne har typisk fået ca 15% af salget i provision -  salgsmålene bliver ikke opnået i tilstrækkelig grad og der søges efter alternative salgskanaler - herunder evt profesionelle annoncesælgere og spørgsmålet er så blot, om den løsning simpelthen bliver for dyr? 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:21

NOC:
Fordi det drejer sig om praktisktaget officiel studiekalender

Hvor i landet befinder vi os?

mvh Hans

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 11:36

Geografisk område: Århus

Det kan selvfølgelig også bare være, at lidt flere af de studerende skal melde sig under fanerne og finde græsrodånden frem...

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:43

Du er velkommen til at sende mig et par eksemplarer samt en præcis beskrivelse af oplag osv. Så skal jeg give dig et tilbud på layout, tryk, annoncesalg und alles, så du kun selv behøver tænke på at skaffe stof og billeder.

mvh Hans

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 14:25

Hej Hans,

nu er jeg ikke endelig beslutningstager i denne forbindelse, men jeg ved at tingene er blevet gjort på sammen måde igennem adskellige år og at dette ikke er gjort tilfredsstillende. Mit forslag vil i hvertfald være at afprøve en alternativ løsning på minimum et af projekterne og lade det komme an på en prøve.

Er der evt andre her på Amino som kan byde ind med prisstrukturen for annoncesalg og/eller komme med en vurdering af, om ca 15% i provision af annoncesalget er for høj eller lavt?

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:39

procenterne er jo altid afhængig af produktets pris. Hvis du nu sælger gravemaskiner fx så får du måske 0,5% af sådan en maskines pris (+ fastløn), men sælger du abonnementer til lokalavisen skal du have en noget højere procent for at kunne leve af det.

Alt i alt skal man kigge på om fastlønnen (hvis der er en) + x-procent af forventet salg giver en god månedsløn. Hvis det ikke gør det, så er det en dårlig forretning at arbejde for jer. Generelt set har folk på ren provision jo en høj procent da de ikke er nogen udgift for virksomheden hvis de ikke sælger, dvs. firmaet har ingen risiko (udover spildt tid og i slemme tilfælde sure kunder). 30% er ikke uhørt som ren provision, men jo bedre og dyrere produkt jo lavere løn kan du tillade dig.

Alle beregninger falder naturligvis til jorden hvis produktet er usælgeligt.

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 16:41

Det drejer sig udelukkende om salg af annoncer og der er ikke tale om fastløn kun provision - tilgengæld er det jo en 100% fast opgave som man har eneret på at sælge og med en hel del fast kunder. 

Det er i grunden lidt underligt, men man skulle jo faktisk tro at freelancere og iværksættere/nystartede virksomheder indenfor salg/marketing ville falde over hinanden for at få sådan en opgave, men det lader ikke rigtig til at være tilfældet.

Nu forespørger jeg selvfølgelig osse kun omkring prisstruktur og prisniveau for en lettere beskreven salgsopgave, men jeg synes meget ofte der er nogen, bl.a. her på Amino,  som søger efter freelance og provisionslønnede sælgere uden held - som jeg ser det burd den slags frie opgaver da ellers lige ligge til højrebenet for en nystartet freelancer eller virksomhed - især her på Amino...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)