Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor hænger vi i Internet-Bremsen i Danmark?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har på det seneste spekuleret en del over hvorfor vi på den danske del af internettet hænger sådan i bremsen.

Hvis du nogensinde har forsøgt at skabe et buzz om noget på nettet, så ved du sikkert hvad jeg taler om: Der er ikke rigtigt nogen effektive store steder at ramme.

Hvis du skulle have en masse mennesker i USA til at at omtale og linke til dit site, så skal du "bare" lave en genistreg, lægge den på dit site, og så præsentere den på sites som http://reddit.com , http://digg.com (eller hvis det er en video på http://youtube.com

Disse sites er fulde af deltagere, som har hjemmesider og blogs og som stemmer om indhold, kommenterer det og skriver om det bedste på deres egne sites.

I Danmark er der ikke rigtigt et sted at præsentere genialt indhold (om det så er genialt fordi det er hjælpsomt, revolutionerende, chokerende, sjovt eller noget tredie) - ikke noget sted hvor den "udgivende" del af netbrugerne findes, og hvor denne skare kan nåes.

Jeg ville ønske at vi havde en aktiv reddit eller digg eller youtube på dansk. Både som læser og udgiver.

Men hvorfor hænger vi i bremsen? Er Danmark et for lille sprogområde til den slags??

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:38

En del af det er jo nok at vi danskere er så pokkers glade for at hænge på udenlandske sider - det mindsker motivationen for at lave tilsvarende danske da folk nok tit tænker... "ja, men vi kan jo ikke konkurrere med bla bla bla". Det er selvfølgelig noget vrøvl, men det kunne godt være en af grundene.

Så fyr op under projektet Anders, så skal jeg nok Digg det ;)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 09:40

Projektet bliver desværre ikke mit - man skal vælge sine kampe! :-)

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:07

jeg er helt uenig med dig. Der er masser af muligheder i Danmark for at gøre gode ideer til store succeser. Jeg tror jeg vil tillade mig at kaste bolden tilbage til dig selv - kunne det være fordi dine egne ideer er får dårlige?

Jeg kan i hvert fald komme i tanker om en del sites som genem tiden har opnået en gennemslagskraft i Danmark der er større end noget andet sted i verden. Se f.eks. Arto - 750 millioner sidevisninger om måneden! Jeg tror ikke der er nogle andre sites i verden der har en SÅ stor gennemslagskraft i deres målgruppe.

Og der er mange andre - også blandt Aminoerne her.

Så sorry du, men det lyder mere som et surt opstød fordi du ikke selv har haft held til at løfte dine ideer til et niveau hvor andre synes de er værd at bruge tid på :)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:17

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg kan i hvert fald komme i tanker om en del sites som genem tiden har opnået en gennemslagskraft i Danmark der er større end noget andet sted i verden. Se f.eks. Arto - 750 millioner sidevisninger om måneden! Jeg tror ikke der er nogle andre sites i verden der har en SÅ stor gennemslagskraft i deres målgruppe.

Man føler sig så lille med sine 1,2 mio per måned :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:23

Damn, det var mange sidevisninger, så har man da noget at aspirere til :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 10:47

Demib, tak for svaret - jeg havde faktisk håbet på et svar i den dur. For du har selvfølgelig ret mht Arto osv.

Jeg bliver dog nød til at anholde ordene om det sure opstød osv. :-) Vi er ikke derude. Vi er kun der, hvor jeg ville ønske at der var tjenester som reddit og digg i Danmark - tjenester hvor man virkeligt kunne se hvad der rørte sig på nettet, i nyhederne osv. Synes du ikke at det kunne være fedt med et ordentligt site a la det?

Måske overser jeg nogen steder, men er altså ikke stødt på noget, som kommer i nærheden af den slags sager.

Hvad er der ellers derude ud over Arto?

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:00

Hvad med dating.dk eller spigo.dk ? :) Eller de fleste af freeways andre sites....

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 11:10

Det kan godt være at markedet bare er skruet sådan sammen i Danmark - altså skarpt opdelt efter interesser, køn, alder mv.

Jeg savner stadig en velfungerende tjeneste som digg eller reddit, hvor folk udveksler og diskuterer indhold fra nettet.

Når man ikke er barn, ugift eller har tid til gratis online spil, så dur de tre eksempler jo ikke.. :-)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:12

tja... digg.dk og say.dk forsøger da at gøre det... men det er ligesom om tjenesterne ikke rigtig fungerer endnu... men det er vel også ren fritidsbaseret udvikling...

nå, gik så lige på digg.dk, og de er så blevet sagsøgt... hmmm

blogmagasinet.dk forsøger da at skabe lidt i den danske bloggingsfære med blogprisen...

men jeg kan godt følge din frustration, men at der kun er 5 millioner mennesker der snakker sproget har da sin naturlige begrænsning...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)