Sorry så har jeg fået forkert information af min rådgiver inden for nethandel... Men så skal han have en rubrik ved købs afgivelse, hvor man har mulighed for at fravælge det..
Ps. Hvis jeg køber en varer og dagen efter får et nyhedsbrev "spam" så er jeg ikke kunde der mere. samt varen ville komme retur
Det med at checkboksen er tjekket af på forhånd måtte jeg ikke for e-mærke. Derfor mit spørgsmål omkring at skrive i handelsbetingelser, at emailen der bliver forbundet med købet, benyttes til promovering af egne produkter etc. Så kunne jeg nemlig nemt benytte de email-adresser der kommer ind via køb.
Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.
Det gør man jo heller ikke hvis det klart og tydeligt fremgår hvordan man kan framelde sig under købsprocessen. Grunden til at jeg alligevel selv ville lade være er at man kun må sælge lignende produkter.
Eksempelvis må man ikke sende nyhedsbreve om sko hvis kunden har købt bukset, man kan hurtigt komme i problemet
Jeg søger ikke at tvangsspamme mine kunder og tingene forbliver også som de er. De skal selv sætte kryds i feltet og jeg skriver ikke noget i handelsbetingelserne.. Jeg er bare en tænkende og nysgerrig person, og hvis jeg ikke lige kan finde løsning på Google, så spørger jeg. :)
Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.
Det er bekymrende at så mange kloger sig på markedsføringslovgivningen, tager fejl og får fem stjerner for det. Læs paragraf 6 stk 2 nedenfor: Stk. 2. en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, må markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser
Men der er den understregede del vigtig!
For sælger du f.eks dæk til biler, så må du IKKE markedsføre f.eks plejeprodukter til bilen. Dvs du er ret begrænset i forhold til, hvad du egentlig må markedsføre overfor kunden. Tilmelder kunden sig derimod dit nyhedsbrev, så må du markedsføre alt det du vil og ønsker...
Så man skal lige tænke sig om, før man bare markedsføre sig. Dertil kommer, at mange anser tilbud som spam, såfremt de ikke har tilmeldt sig aktivt... Så der er en badwill effekt også i forbindelse med den metode...