Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At tage og nægte vagter?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsan! Jeg mangler lige nogens mening her, for er i meget tvivl om hvad jeg kan tillade mig :)

Jeg arbejder som en tilkaldevikar, og derfor er jeg ikke pligtet til at tage de vagter jeg får. Men jeg er ansat en uge ad gangen på et bestemt arbejdsplads, og har fortalt dem at jeg holder 8 dages ferie da jeg gerne vil fejre jul med familien. De bor i udlandet.Jeg har ikke sagt nej til de vagter jeg er blevet tildelt før, og har arbejdet fultid (også været klar til at arbejde på min fridag også)

Det synes min leder at ikke var særlig fedt selvfølgelige, men sådan var jo det... Har lidt dårlig samvittighed, men vil hellere fejre jul med familien end at skulle sidde alene.

Men, nu tænker jeg lidt på nytår også. Om jeg kunne tillade mig (moralsk set) at sige at jeg ikke er ledig d. 1? Er stadig ung og vil gerne være sammen med vennerne den dag, selvom det ikke er et must. Jeg kan se at mange af de fastansatte har ferie den dag, så de satser nok på afløsere og vikare den dag. Men jeg føler et eller andet sted at det er lige lovlig grådigt nok at holde ferie i 9 dage på en måned, og vil hellere ikke have at mine kollegaer snakker dårligt om mig..

Jeg kunne selvf. også sige at jeg ikke er ledig den dag, men vil gerne tage 2 weekender i streg i stedet?
Eller lade være og bare arbejde, for regner med at de beder mig om det.
Åh, så træls sådan noget, hvad ville I gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46683
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05

det er der ikke enkelt svar på. det siger sig selv, at vikarer er der specielt behov for lige de dage du vil ha fri. Omvendt er det jo også ret naturligt du vil besøge familien i Julen